Verhoging, wie heeft ervaring?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Sophie heeft al sinds zaterdag 20-10 's avonds last van een lichte verhoging, 37,9 tot 38,2 graden. Ze is wel heel verkouden, hoesten en snotbellen.
Verder is ze super vrolijk, eet, speelt, drinkt en slaapt goed.
Weet iemand of het normaal is dat ze al ruim een week 's avonds verhoging krijgt? Ze is wel erg druk de laaste tijd, druk met spelen en rennen. Ik durf de huisarts niet goed te bellen, zien me weer aankomen
Groetjes

Ik zou me niet ongerust maken. De huisarts moet je pas bellen als ze 4 dagen koorts heeft en dit is geen koorts.

Dat ze de verhoging 's avonds krijgt kan kloppen. Dan worden ze moe en de avond staat erom bekend een “koortstijd” te zijn.

Ik denk dat ze gewoon die verhoging heeft door de verkoudheid.

En wat het bellen van de huisarts betreft: je kunt beter 10x voor niks bellen dan dat je 1x beslist om niet te bellen en dat het foute boel is. De huisarts is ervoor om je vragen te beantwoorden en geloof maar dat je niet de enige ongeruste moeder bent.

Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind dus het zou je niks moeten interesseren hoe de huisarts erover denkt dat je hierover belt. Knoop dat in je oren!

Beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

ik ben het geheel eens hoor! als jouw moedergevoel zegt dat het niet klopt nou bel dan maar gewoon hoor! niets om je voor te schamen. Ik heb zo vaak gebelt als mijn gevoel zei dat het niet goed zat en het is altijd uitgekomen en nu nog trouwens.
De kinderarts vertrouwd daarop…ze zegt altijd…als mama belt (ik dus) dan zit het niet goed…
dus vertrouw op jezelf dan komt het dik in orde…

en wat je kleintje betreft ik denk ook inderdaad dat het door de verkoudheid komt en koorts is pas boven de 38,5.
Dit is verhoging inderdaad.

Als je denkt ze is echt ziek dan geef je haar toch een zetpil dan gaat ze zich misschien wel lekkerder voelen…

Sterkte!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Gewijzigd door - Bianca27 op 01 Nov 2007 00:03:18

HOi Sje en Bianca,

Bedankt voor julie reacties. Jullie hebben idd gelijk over het bellen naar de huisarts, je moet gewoon bellen als je toch twijfels hebt. Het geval is alleen dat Sophie heel erg veel last heeft gehad van oorontstekingen (nu heeft ze sinds feb 2007 buisjes en heeft ze er gelukkig geen last meer van), maar daardoor ben ik denk ik al 10x naar de huisarts geweest dit jaar. En dan heb je zelf ook nog af en toe eens wat, dus ze kennen mij behoorlijk goed bij de huisarts, Daarom voel ik me daar soms een beetje over opgelaten, maar ik zal het niet meer doen
Sophie is nu aan de betere hand. Dinsdag en gisteren heeft ze volgens mij geen verhoging meer gehad. Ik heb me wel voorgenomen om de thermometer (ik heb zo’n oorthermometer) aan de kant te leggen, ik werd er zelf gek van, iedere keer meten
Ze is vrolijk, eet en slaapt goed, dus daar ga ik maar vanuit.