Verhoging/koorts

Het kon ook haast niet missen, ik loop de hele week al flink te snotteren, dus nu heb ik Danique aangestoken. Vanochtend werd ze niet zoals normaal wakker met blije gilletjes maar ze huilde echt. Ze niest een hoop, het snot loopt haar het neusje uit. Heb haar net getemperatuurd, en ze heeft 39.1. Ze is ook totaal niet happy, huilt heel veel. Hoe was het ook alweer, normale temperatuur is rond de 36.4? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Is dit een hele erge verhoging, moet ik ermee naar de dokterswacht? Vanochtend heeft ze wel gewoon haar fles leeg gedronken en zonet haar fruit ook helemaal opgegeten. Ze krijgt zo meteen weer de fles. Misschien komt er ook nog wel een tandje aan, ze heeft van de week net haar eerste gekregen. Wat moet ik nu?

arm meisje!
normale temp is van 36.5. tot 37.5
van 37.5 tot 38 is verhoging
van 38 tot 38.5 is koorts en daarboven is HOGE koorts bij baby’s onder het jaar. hun temp ligt altijd een halve graad lager dan bij een volwassene dus bij ons is het vanaf 38.5 koorts snapje?
maargoed ik zou een paracetamol zetpilletje geven van 120.
ik zou 2x tempen
s’ochtends en voordat ze naar bed gaat ivm dat je een pcm kan geven voor de nacht en s’ochtends kun je de dokter bellen als ze koorts blijft houden
ze zien kinderen onder het jaar liever meteen als ze hoge koorts hebben dan helemaal niet
je kunt gaan voor je geruststelling maar ik zou zelf persoonlijk eerst een paracetamol proberen, het hoofdje afdeppen met een lauw water washandje en genoeg vocht bijgeven!
als het na 2 uur nog niet is gezakt zou ik even bellen
het is toch weekend en ja dat is meestal lastig dan.
maargoed je kunt altijd overleggen telefonisch met die mensen wat zij vinden
sterkte met je meisje!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Sneu is dat he als ze ziek zijn. En ze kunnen ook nog niet praten.
39.1 is wel aardig hoog, maar hier hoef je niet mee naar de huisartsenpost.
Geef Danique maar een zetpilletje en laat haar maar lekker veel slapen.
De koorts is trouwens snel weer naar beneden.
Onze zoon had laatst 39.9 en smorgens was het alweer 37.4
Dat je kindje huilt, ja dat komt natuurlijk omdat ze niet lekker is.
Ik zou haar niet te veel geven aan eten. Drinken natuurlijk wel dat is belangrijk. Geef haar tussendoor maar water in een flesje/tuitbeker.
Als ze haar melk binnenhoud is dat mooi natuurlijk.
Moet Danique ook flink hoesten?
Dan zou je wat luuf (bij de drogist verkrijgbaar) op het borstje kunnen smeren.

Beterschap voor de kleine!

Groetjes Lisan.

Heb haar net de fles gegeven, ging schoon op. Terwijl ze de laatste weken juist 25 tot 50 liet staan. Had nog paracetamol zetpillen liggen uit voorzorg van de prikjes, maar dat is 60 mg. Dus daar heb ik haar nu eerst maar eentje van gegeven en dan moet ze nu maar even slapen. Ze is ook vreselijk moe, zit constant in haar oogjes te wrijven. Hoop dat ze wat kan slapen… Mijn vriend zei dat ze dan maar de pyjama aan moest, kan ze de koorts eruit zweten… Is dat wel verstandig? Ze ligt nu onder een lakentje met de pyjama aan en een dunne slaapzak. Dan nu maar even afwachten hoe het gaat als ze vanmiddag wakker wordt voor de volgende voeding. Kan ik haar dan al temperaturen of zou dat nog niet kunnen ivm die zetpil?

Koorts uitzweten is pure onzin en een achterhaald fabeltje! Bij koorts nooit warmer kleden omdat ze dan uit moeten zweten. Dan kan het kindje oververhit raken, buiten bewustzijn raken en de rest wil je niet weten.

Bij koorts paracetamol geven, voelen ze zich beter, eten en drinken goed, slapen ze goed van en daar knappen ze van op.

Dus niet te warm wegleggen. Zoals je het nu omschrijft vind ik het persoonlijk te warm. Ze kan het beter te koud dan te warm hebben bij koorts.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Jun 2009 14:06:15

aangezien het al warm is
zou ik gewoon een rompertje met lange mouwtjes aandoen en een dun slaapzakje.
mocht ze het te koud hebben is een filterdun pyjamabroekje (verder dus geen pyjamatruitje op die romper met lange mouwen) een optie om erbij te doen
maar verder geen lakentje en een pyjama en een slaapzak…
ik zou gewoon proberen een romper met lange mouwen in een dunne slaapzak mocht het dus niet gaan als extra een dun pyjama broekje aangeven
en flink afdeppen met een lauwe washand

indd nu geen pyjama en neem aan ook nog romper eronder das veels te warm ze moeten der warmte juist kwijt kunnen. gewoon iets luchtigs en slaapzakje of lakentje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik sluit me met bij de dames aan. Maar heb je geen drogist in de buurt dan kan jij of je vriend even 120mg pcm halen dat is misschien iets effectiever dan die 60mg.

Groetjes,

Michèle

60mg doet inderdaad erg weinig bij een kind van 7,5 maand.

Groetekes, Sje

We wonen hier in een dorpje buitenuit, en hebben alleen maar een piepkleine supermarkt… De auto staat bij de garage, dus hebben even geen mogelijkheid om naar het dichtstbijzijnde stadje te gaan. Met Danique gaat het ondertussen geloof ik al weer wat beter, ze heeft vanmiddag goed geslapen. Haar fles ging bijna leeg, en ze heeft nu haar groentehap ook bijna op. Zo meteen gaat ze weer even slapen en dan vanavond nog een fles. Bedankt voor het meedenken, wist zelf echt even niet wat ik moest. Was al in staat ergens een auto te vragen en daarmee naar de dokterswacht te rijden.

Geen dank en fijn dat het beter gaat. Zet wel even pcm 120mg op je boodschappenlijstje

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Wat fijn dat het weer beter gaat met de kleine!
Slaap doet inderdaad veel goed. Dan zijn ze sneller moe en willen eigenlijk alleen maar slapen.
Het beste plekje is in bed op zo"n moment.
Misschien niet zo gezellig als de kleine veel slaapt, je ziet haar dan niet zo veel maar de koorts zal sneller dalen.
De dochter van een vriendin van mij is 4 en die was laatst ook erg ziek en ging ook gewoon steeds op bed even slapen. Niet op de bank zoals veel moeders doen.
De koorts was bij haar niet met een dag weg, nog wel een paar dagen flink ziek.

Voor jullie ook fijn want dan hebben jullie hopenlijk een goede nachtrust vannacht!

Groetjes Lisan

wat fijn dat ze zo snel aan het opknappen is! zit je tenminste niet zolang te tobben want daar heeft je meisie ook niks aan natuurlijk.
kijk eht nog effe aan
en een pcm voor de nacht zou ik nu nog wel doen aangezien ze koorts heeft gehad en die dus is onderdrukt door de paracetamol,
zou dus nog 1tje voor de nacht geven omdat de temp meestal dan weer stijgt

Heb haar nog niet getemperatuurd, maar dat doe ik zo voordat ze de laatste fles krijgt. Ze is zelf gewoon helderder, en huilt een stuk minder. Er konden zelfs een paar lachjes af zostraks. En ben blij dat ze goed drinkt. Ze spuugt verder ook niet, dus genoeg vocht. Wel sneu, ze blaast gewoon snottebelletjes met haar neus… En die afvegen is ook een crime!

Hoi,

Wat ik zelf altijd doe is smorgens, smiddags en savonds nog even temperaturen. ( na het morgen en middagslaapje en voor het slapen gaan savonds. echt ik denk dat de koorts morgenvroeg verdwenen is.
Misschien nog wel een beetje hangerig en zal nog veel slapen.

Groetjes Lisan

Nou, ook de laatste fles was zo goed als op en heb haar temperatuur ook opgenomen. Deze was nog wel 38.8 maar is toch wel een beetje al gezakt. Heb haar nu voor het slapen gaan nog een zetpil gegeven en hoop dat ze een beetje een goeie nacht draait. Haar kamertje is niet zo hele warm, dus dat is in ieder geval wel lekker. Hou jullie wel op de hoogte hoe het morgenochtend is. Had het nog even teruggelezen, maar Danique hoest niet heel erg. Wel zo nu en dan, maar tis niet overdreven. Ze niest meer, maar das alleen maar lekker met dat volle snottekoppie.

Ze is gewoon goed verkouden. Gelukkig knappen ze daar redeijk snel van op. Hou alleen even der oren in de gaten. Morgan heeft 2 keer een ooronsteking gehad door een combi van verkouden en tanden.

Groetjes,

Michèle

(zie topic griep)
kailani had vanmorgen beetje diaree en weer verhoging nu niet meer verkoudheid is bijna over heb ik het idee… hoelang duurt de (griep) ongeveer bij die kleintjes?
is het normaal dat die koorts zo schommelt? ze heeft wel goed gegeten vandaag aleen de groente weer bijna nix…
en ze is nog steets best hangerig…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan een combi zijn van het weer, met tanden en wat verkouden. En griep weet ik niet hebben we hier nog niet gehad klop klop klop. Wel verkoudheden en ooronstekingen.

Groetjes,

Michèle

Nou, Danique knapt gelukkig snel op. Vanmorgen was haar temperatuur 37.6, dus die was al flink gezakt. Heb haar geen zetpil meer gegeven, ben sowieso niet zo voor die pillentroep. Ze slaapt wel heel onrustig, maar misschien komt dat ook wel van het weer. Het is hier namelijk al 3 dagen flink benauwd. Een oude arbeiderswoning en weinig mogelijkheden om goed te luchten werken ook niet echt mee. Maar ben blij dat het geen echte griep was zoals bij Kailani… Femke, hoop dat je kleine meid snel weer opknapt!