Verhoging en oortje?

Hoi meiden,

Ik schreef gisteren al dat moppie een klam snoetje had en dat zij langer slaapt dan normaal. We dachten nog aan een sprongetje en dat het door het drinken kwam maar nu met naar bed gaan vonden we haar weer zo klam, even getemperatuurd en ze heeft 38. Nu heeft zij normaal zo’n 37.3 a 37.4 dus vrij hoog van zichzelf. Ze zal dus wel iets onder de leden hebben he?

Nu valt mij sinds gisteren op dat ze steeds langs haar linkeroortje strijkt en hem soms vastpakt. Eerst dacht ik dat het een teken van vermoeidheid is maar vanavond deed ze het steeds meer. Zou ze nou iets aan haar oortje hebben? Wat adviseren jullie mij hiermee te doen? En wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan?
Hellupie?
groetjes,
Wendy

moppiesmama jeetje wat vervelend zeg voor je kleine! maar denk niet gelijk dat het ooronsteking is ze grijpen namelijk ook aan hun oren als ze slaap hebben. hier gebeurt het laatste tijden vaak en ben ook naar de ha geweest oren waren prima. over klam gesproken zo voelt de mijne ook aan maar dat komt echt door het weer en dat je kleine verhoging heeft kan wel liggen aan de hoeveelheid kleding/slaapzak inclusief dekentje. die gebruik je nog toch? ik leg hem nu in bed met alleen een rompertje en slaapzak en hij voelt niet meer klam aan en ook geen verhoging meer…maar goed om je gerust te stellen is dit niet voldoende. ik zou lekker naar de ha gaan puur voor je zelf om er zeker van te zijn. je kunt niet te vaak gaan! ga lekker langs en laat alles lekker checken en dan weet je ook zeker dat het allemaal goed zit. maar het komt natuurlijk doordat het weer zo veranderd is en wij soms nite meer weten wat we ze aan moeten doen daar heb ik hier erg last van…dus mijn tip kijk uit met te warm aankleden. hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt meid…sterkte ermee! succes!

Lilypie First Birthday tickers

Hoi Wendy,
Mijn dochter grijpt vaker naar haar oortjes als er tandjes aankomen. Wil niet zeggen dat dat bij jou moppie ook zo is, maar misschien dat dat zou kunnen?
Als je je zorgen maakt zou ik zowieso langs de huisarts gaan. Hopelijk is het niks, maar als er wel iets is ben je er in ieder geval op tijd bij toch?
Groetjes Nancy

Hoi mama Selma,
Lief dat je reageert. Het is niet de kleding hoor ze had was alleen in haar rompertje. Ze slaapt in romper met zomerslaapzak en alleen een lakentje dus ook dat is het niet. Nee denk niet meer dat het het weer is eerlijk gezegd. Ze zit normaal nooit aan haar oortje als ze moe is. Ik dacht wel dat ze iets nieuws geleerd had misschien maar nu twijfel ik. Denk echt dat ze er een beetje last van heeft. Ook dat vele slapen vond ik al apart, niets voor haar
Morgen moet ik weer werken dus kan niet naar de huisarts. Zal wel mijn zus inseinen dat als het nodig is zij kan gaan en als het erger wordt ga ik vrijdag even. Ik vraag me af of er mama’s zijn met babies die wel iets aan hun oortje hadden en wat de symptomen waren? En wat de behandeling was?
groetjes,
Wendy

Je zou kunnen beginnen met een neusspray want als het ene oorontsteking is moet je dat ook doen. En gewoon paracetmol tegen de pijn.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Michelle,

Ok die heb ik wel liggen. Was advies tijdens de kraamweek. Gelukkig nooit nodig gehad…
groetjes,
Wendy

Hoi Wendy,

Ik zou net als Michelle zegt neusspray gebruiken.
Mijn dochter grijpt ook al een paar dagen naar haar linkeroortje, ben ook bij de HA langsgeweest omdat ze ook wat vol klonk. Er zat wat vocht achter de trommelvliezen en kreeg ala advies neusspray te gebruiken.
Ook heeft ze eigenlijk contant wat verhoging en voelt klam. Als ze bij me heeft gelegen voor de fles heeft ze haar krulletjes nat van het zweet hihi…
Ik wijt dat ook aan het weer.
Probeer het eens zou ik zeggen maar het kan natuurlijk geen kwaad om de oortjes even te laten checken bij de HA.

Liefs Jet

Gewijzigd door - Jetteke op 09 Jun 2010 20:44:10

Jeetje komt wel behoorlijk overeen he? Hmmm toch haar oortje misschien. Mijn gevoel zegt het wel maar ja je bent altijd bang dat ze pijn hebben he dus misschien zie ik wel spoken. Morgen maar even aankijken en anders hup naar de huisarts!
groetjes,
Wendy

Succes ermee!

hey moppiesmama,

ik zou dan idd even naar de ha gaan hoor, ik bedoel je mamagevoel weet het beter toch? gewoon doen meid puur voor geruststelling! heb ik laatst ook gedaan vond dat de mijne wat benauwd had dacht mis. iets aan de longen, de ha vond het echt niet erg dat ik even liet checken ze was nog blij ook om de kleine weer terug te zien haha maar ze waardeerde het enorm dat ik gewoon voor de zekerheid even langs kwam. gewoon doen hoor anders maak je jezelf zo gek. en over het slapen? de mijne heeft vandaag wel 6 uur overdag geslapen! dat is echt veel! ik hoor het steeds vaker de afgelopen dagen van andere mamas…hmm wat zou het zijn…ben het ook niet gewend dat ie zoveel slaapt hij heeft een ruk gemaakt van 3 uur achter elkaar niets voor hem denk ook ontzettend moe omdat hij weer iets nieuws heeft geleerd, namelijk kruipen…ik wens je veel sterkte ermee meid en idd geef je zus anders even een sein dat ze even langs moet gaan als het morgen nog aanhoudt. werkze morgen!

Hey mamaSelma,

Dat ga ik zeker doen. Gek he dat die ukkies zoveel slapen opeens? Hier geen ontwikkelingen eigenlijk dus een sprongetje kan ik nog niet echt ontdekken. Misschien tandjes? Ze is 7,5 maand en nog helemaal tandloos, hihi! Of natuurlijk gewoon niet lekker en daarom dus langer slapen. Na de entingen sliep ze meestal ook langer dus het zou kunnen.

Bedankt voor het meedenken, ik hou jullie op de hoogte! Wel balen hoor dat ik nou net morgen op het werk ben…
groetjes,
Wendy

ach meid het komt helemaal goed. ga lekker met een gerust hart naar je werk toe. ik neem aan dat degene gaat oppassen ook wel gewaarschuwd is en anders heb je altijd nog de huisartsenpost mocht je na het werk toch denken dat het niet zo lekker gaat dan stap je daar maar binnen toch! kan nooit kwaad daar zijn ze voor hihihi laat morgen anders even weten hoe het gegaan is! en ow ja tandloos is wel lachen ja maar wees blij het is niet fijn als tanden doorkomen hoop ellende joh! een sprongetje duurt vaak langer dan het lijkt en wie weet kan je moppie iets nieuws straks waarvan je helemaal versteld staat…trouwens verhoging kan ook wel met tandjes te maken hebben ja idd lang slapen daar geniet ik nu nog even van hihi

Hoi Moppiesmama,

Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag.

Liefs Jet

HOi Jet,
Dat is lief van je! Nou, tja ze is niet zieker geworden. Ze blijft aan haar oortje zitten, is nog steeds wat warm…kortom het lijkt alsof ze wel wat onder de leden heeft maar zeker weten doe ik het niet. Ook lijkt het alsof er tandjes doorkomen, ik denk iets te zien maar volgens mij denk ik dat al heel lang
We houden haar maar in de gaten denk ik…
groetjes,
Wendy

Ik heb idd wel eens gehoord dat oorpijn ook te maken kan hebben met tandjes, ook omdat ze steeds wat verhoging heeft.
Zou gewoon de temp in de gaten houden en als ze verder geen zieke indruk maakt, lijkt me er ook weinig aan de hand. Als mama weet jij dat toch het beste!

Liefs Jet

Hi hi helemaal waar! Ik hou je op de hoogte!
groetjes,
Wendy

Hoi meiden,

Vertrouw het toch niet helemaal dus heb om 16:00 uur een afspraak bij de huisarts. Het zal wel niets zijn maar toch maar even voor de zekerheid. Anders zul je zien dat we net in het weekend zitten als ik toch naar de huisarts wil
Ik hou jullie op de hoogte!
groetjes,
Wendy

dat heb je goed! laat even weten hoe het gegaan is!

Hoi meiden,
Net weer thuis. Ze heeft gelukkig geen ooronsteking want trommelvlies is mooi schoon maar wel een rode gehoorgang, wat irritatie in het oortje. Hoe dat komt is lastig te zeggen. Ik zelf denk dat ze gewoon met haar vingertje in haar oortje heeft gezeten . Niets aan doen verder, gewoon even aankijken. Ze had wel wat verhoging daar 37.6 maar ze is altijd al wat hoger qua temp. dus ik maak mij niet druk.
Kortom niets aan de hand gelukkig!
groetjes,
Wendy

goed om te horen Wendy! was echt benieuwd, maar gelukkig is er niets aan de hand. nu ben je in ieder geval weer gerust gesteld meid.

groetjes!