Verhogen van flesvoeding

Hoi hoi
Gijs is vandaag gaan wennen op het kinderdagverblijf .
Daar vonden ze dat ik het raar deed met zijn voeding .
Ik zal het proberen uit te leggen en ben benieuwd wat jullie er van vinden :
Ik ben al vanaf zijn geboorte steeds met 10 ml omhoog gegaan met zijn voeding.
Zoals de kraamhulp je dat leert .
Soms deed ik met volledige scheppen voeding en dan als hij klaar was wat voeding eruit gieten .
Maar als ik dan veel moest weg gieten dan gokte ik met bijvoorbeeld een half schepje .
Gijs zat van de week nog op 150 ml water met 5 scheppen dat word 165 ml .
Daar had ie van het weekend niet meer genoeg aan .
Dus deed ik nu 5 scheppen en een heel klein beetje en dan voeding maken tot 170 ml .
Op het kdv zeggen ze dat je gewoon 180 ml water met 6 scheppen moet maken en dan kijken wat ie op drinkt .
Hoe doen of deden jullie dat ???
Dat zou ik graag willen weten .
Hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Groetjes Dorethe

Hoi

ook ik probeer het niet te snel op te hogen. Onze zoon zat op 150 ml (+ 5 schepjes) en nu doe ik 165 ml water en 6,5 schepje. Als laatste fles krijgt hijwel 180 met 6 schepjes. Hij krijgt 5 flessen per dag.

Ik denk dat je het zo moet laten, als het goed gaat. Als je kindje zich er goed bij voelt (en jij ook) dan is dat ook heel veel waard (meer dan de mening van het kdv dat jij het raar doet). Beter raar en een tevreden kindje, dan alles op volledige scheppen richten en een ontevreden kind, toch?

Succes!

Ik zou ook gewoon de 180 ml met 6 scheppen aanbieden. En niet gaan prutsen met 10 ml per keer. Misschien drinkt Gijs het op maar mss ook niet dan moet je een beetje weg gooien. Wij hebben al heel veel weg gegooid. Maar Muriel drinkt precies wat ze nodig heeft. Net met de fles van 15 uur heeft ze 90 ml laten staan. Zonde natuurlijk maar ja dat weet je soms van te voren niet. Soms kan ik het ook wel inschatten en doe ik er 150ml in met 5 schepjes. Maar ze had om 12 uur maar 130 gedronken dus verwachte dat ze nu wel honger zou hebben en heb toch 180 aangeboden.

Hey, hier ook nog nooit opgehoogd met 10cc maar gewoon met 30cc. Ons meisje gaf zelf wel aan wanneer ze voldoende had gehad en als ze teveel had gedronken dan spuugde ze het weer uit.
Het kan soms idd maar aan 10cc meer liggen of de honger gestild is maar prutsen met die scheppen zou ik ook niet doen en gewoon rustig laten drinken en dan zie je van zelf of hij het op drinkt ja of nee.

Groetjes, marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hi Dorothe, ik zou er niets van aantrekken! zoals je doet is goed hoor. ik heb het 1 keer opgehoogd naar 180 (ineens) de mijne kreeg het wel op maar kreeg daarna wel flinke darmkrampjes. stel je voor dat jij van 2 borden soep ineens naar 3 borden gaat als je maag dat niet gewend is dan krijg jij er ook achteraf last van. vooral babys hebben nog zo een kleine maag en als je dat in 1 keer helemaal oprekt vinden ze dat niet fijn denk ik. ik denk dat de kdv in dit geval zelf een beetje raar doet hoor. zij weten ook niet alles hoor…gewoon rustig aan ophogen dat is het meest verstandige!