Verhogen van de weerstand

Hoi hoi, hier ben ik weer even.

Ik vroeg me af, of jullie aan jullie kleintjes iets extra’s geven deze wintermaanden, om de weerstand te verhogen en zoja, wat?

Zoals jullie weten is Jeroen namelijk erg vaak ziek, grieperig, verkouden etc. en dit heeft tot commentaar geleverd op mijn werk (aangezien ik daar zelf ook extra vermoeid van word, en dus ook iets vatbaarder voor ziektes, en ik ook niet altijd meteen een oppas voor handen heb en dus vaker dan gemiddeld afwezig ben).
Nu heeft mijn baas zelfs gezegd dat ik eigenlijk niet meer ziek of afwezig mag zijn, omdat dit dan wellicht consequenties met zich mee zal gaan brengen.
Dus nu is het dus zaak om zowel mijn als Jeroen’s weerstand te verhogen, zodat we allebei sterker zijn en minder vaak ziek.
Hebben jullie tips, want ik zit met mijn handen in het haar…

Groetjes,
Sonja

hey sonja
probeer eens vitamine D
dat hebben ze in druppels
wie weet helpt dat bij mijn kinderen helpt dat in iedergeval
wie weet ook bij jeroen
ps: en voor je zelf vitamine A/D capsules
van halitran
groetjes van joze moeder van madelinde van 4 en dominique van 2,5

Gewijzigd door - joze op 21 Dec 2004 14:15:14

Hoi Sonja,

Ik weet dat er voor volwassen Echinaforce bestaat maar ik weet niet of dit kan bij kleine kinderen.
Misschien heeft je zoon wel een allergie of overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen dit veroorzaakt ook een verminderde weerstand. Ik zie dit namelijk bij mijn eigen zoon. Die had pepernoten gehad en meteen een middenoorontsteking en bronchitis. ( Hij heeft een koemelkallergie).
Misschien moet je daar eens aan denken.

Beterschap met hem

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Ja, echinaforce is er ook voor kids.
Ik heb het zelf namelijk in huis voor Stephan.

Groetjes, mamma van Stephan

Nils krijgt vitamine a/d tijdens de wintermaanden. Toen hij kleiner was en ook een slechte fruiteter kreeg hij multivitaminetabletjes voor kinderen.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

quote:
Hoi hoi, hier ben ik weer even.

Ik vroeg me af, of jullie aan jullie kleintjes iets extra’s geven deze wintermaanden, om de weerstand te verhogen en zoja, wat?

Zoals jullie weten is Jeroen namelijk erg vaak ziek, grieperig, verkouden etc. en dit heeft tot commentaar geleverd op mijn werk (aangezien ik daar zelf ook extra vermoeid van word, en dus ook iets vatbaarder voor ziektes, en ik ook niet altijd meteen een oppas voor handen heb en dus vaker dan gemiddeld afwezig ben).
Nu heeft mijn baas zelfs gezegd dat ik eigenlijk niet meer ziek of afwezig mag zijn, omdat dit dan wellicht consequenties met zich mee zal gaan brengen.
Dus nu is het dus zaak om zowel mijn als Jeroen’s weerstand te verhogen, zodat we allebei sterker zijn en minder vaak ziek.
Hebben jullie tips, want ik zit met mijn handen in het haar…

Groetjes,
Sonja

Hallo,

Ik heb een zoontje van 21 maanden en sinds kort gebruik ik van het merk Solgar:Vitakids multiviataminen.
Het is wel duur, maar is vrij van chemische stoffen, kleurstoffen, smaakstoffen en geurstoffen.
Deze stoffen doen namelijk afbreuk aan de weerstand van een kind, waardoor je alleen nog maar dure ontlasting overhoudt.
Dus vandaar dat ik niet de goedkopere merken heb genomen, zoals davitamon.

Ik gebruik bij deze viataminen ook van het merk Daro: echinaforce

Al met al lijkt het beter te gaan met z’n gezondheid dan voorheen.

Ik zou wel willen waarschuwen voor de vitaminen D.
Teveel aan viataminen D is niet goed.
Wanneer ervoldoende zon is, kun jeonder invloed van die zon in de huid Vit D maken.De zon is de beste bron van Vit D.
In de winter zijn we aangewezen op vit D uit het voedsel.

Over de dosis waarbij men Vit D vergiftiging kan oplopen zijn deskundigen het niet volkomen eens.Maar stelt toch dat men moet uitkijken als het om hoeveelheden gaat van 5000ie. In dagravit total 8 zitbijvoorbeeld 2000ie en de fabrikant adviseert dagelijks 2000 tot 4000ie te slikken. Iets meer en men komt in het gebied waar vergiftigingen kunnen optreden.
Lever, vlees en vis zijn rijk aan vit D.
Vit D tekort komt

Een tekort komt meer voor in ontwikkelingslanden.Daar waar veel zon is, maar deze mensen missendoor ondervoeding de grondstoffen die nodig zijn voor het maken van Vit D.

Het is een heel verhaal.
Ik ben voortdurend bezig met dit soort dingen.
Het interesseert me enorm. De gezondheid van mijn zoon is heel belangrijk voor mij.

Ik hoop dat je er wat aan heb

Succes

Vrg
Mirjam