Denn zijn neef is 30 jaar, heeft een vrouw en 2 kinderen, de 3de is op komst (eind januari). Vorig jaar is hij zijn schoonmoeder verloren aan kanker. Vorig jaar dus een heel emotioneel jaar geweest.
Zo in begin augustus begon hij ineens uitvalsverschijnselen te krijgen in zijn benen. Ze zijn in het ziekenhuis geweest en daar konden ze neurologisch niets vinden.
In september zijn ze naar op vakantie geweest naar Turkije. Gezellige week gehad maar hij kreeg daar nog meer uitvalsverschijnselen (in gezicht en armen). Dus bij thuiskomst gelijk naar de dokter en naar het ziekenhuis gestuurd.
Daar allerlei onderzoeken gedaan en op 11 oktober kwam de uitslag van het biopt dat uit zijn hersenen is genomen. Hij heeft dus een primair lymfoom centraal zenuwstelsel; dwz een soort leukemie maar dan (hopelijk) alleen in zijn hoofd. Zijn levensverwachting is 1 á 2 jaar!!
Inmiddels zijn er allerlei scan’s gemaakt van longen, botten, buik, enz. Daar krijgen ze over een week de uitslag van. Hij zal dan naar gelang de uitslag van de scan’s, chemokuren moeten hebben.
Hij is gelukkig thuis bij zijn vrouw en kinderen. Jullie snappen wel dat we erg geschrokken zijn. Zeker ik met mijn hormonen kan elk moment van de dag er wel om huilen (wat ik nu ook doe).
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).