Verdikte lymfeklier

Hoi,
Mijn zoontje heeft al ongeveer 3 weken last van een bobbeltje in zijn lies. We zijn hier voor bij de huisarts geweest en er is een echo van gemaakt in het ziekenhuis. Ze zeiden toen dat het een verdikte lymfeklier was. En dat kwam door bv een wondje aan zijn voet. Hij heeft destijds ook last gehad van oorontsteking. Nu dacht ik zelf dat het daar eerder van kon komen. Nog leek het mij nog niet echt logisch. Nu zijn er meerder bobbeltjes bij gekomen. Het was er eerst 1 in zijn linker lies maar nu zitten er geloof 2 in zijn linker lies en ook 2 a 3 in zijn rechter lies. Ze zijn niet heel groot maar ze zitten er wel. Hij had er helemaal in het begin last van maar nu niet meer.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet,herkent iemand dit. Moet ik er mee naar de huisarts. Horen ze normaal niet na een tijdje weer weg te gaan.

Heb er geen ervaring mee en hoop dat andere dat wel hebben en mij kunnen vertellen wat het kan zijn en of ik er wat mee, kan, moet doen.

Mijn zoontje is 4 jaar.

Groetjes Spruit

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou denk ik toch even naar de huisarts gaan, dan weet je zeker wat het is, en hoef je je misschien ook geen onnodig zorgen te maken!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi,

Daar ben ik dus al geweest , 3 weken geleden ongeveer. Maar toen hadden ze het dus over een verdikte lymfeklier door een ontsteking in het lichaam, bv een wondje aan zijn voet.

Maar het zijn er meer geworden en ze zitten er na mijn idee ook al wel best lang, of is dat normaal.

Ik ga morgen de huisarts bellen voor een afspraak. Laat het nog wel weten.

Groetjes Spruit

ik heb dit zelf nog niet eerder bij bo gehad, dus ik weet niet in hoeverre dit normaal is. Ik zou juist omdat het er meer zijn geworden, toch even langs gaan. Waarschijnlijk is het niets , maar dan weet je het wel zeker. Fijn als je ons op de hoogte wil houden!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou er altijd in elk geval even voor bellen. Ik ken het verder niet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Heel veel mensen hebben last van verdikte lymfeklieren in de nek of de liezen en dat komt inderdaad door een verminderde weerstand o.i.d. wat het lichaam aan het bevechten is. Ze zijn meestal onschuldig al kun je er natuurlijk wel last van hebben.
Als je het niet vertrouwd, zou ik toch gewoon weer even met de huisarts bellen al zullen ze je denk ik met hetzelfe verhaal als de vorige keer naar huis sturen. Maar dan ben je wel weer wat gerustgesteld.

Zou het nog kunnen komen van de blaasontsteking? Zou zeker even bellen.

Liefs Michelle

Hoi,

De blaasontsteking had mijn dochter. dit gaat over mijn zoon.

Tja je blijft bezig met kids he. haha

Groetjes Spruit

Hoi,
Vanmiddag tussen 2uur & 5uur kan ik de huisarts terug bellen.

Jullie horen het wel.

Groetjes Spruit

Hoi,

Ik heb vandaag de huisarts gebeld voor de verdikte lymfeklieren van mijn zoontje van 4 jaar. Hij moet morgen bloed prikken om te kijken of er niet ergens een ontsteking zit in zijn lichaam. Ben benieuwd.

We zien het wel en wachten maar weer op uitslag.

Groetjes Spruit

Zo had ik duss ff goed gelezen (not0 zoon of dochter scheelt niets

Ben benieuwd of er wat uitkomt.

Liefs Michelle

Hoi,

Vanmorgen bloed geprikt. Oh wat is hij toch een dapper mannetje. Hij heeft niet gehuild en was heel stoer. Ze hebben 2 buisjes bloed afgenomen., Nu ook aar weer wachten wat hier uit komt. Maar geloof dat ik morgen al kan bellen voor de uitslag. Dat vind ik wel snel.

Groetjes Spruit

Stoer mannetje
Gaat tegenwoordig indd best snel de uitslag van het bloed, of het moet iets speciaals zijn.

Liefs Michelle

Hoi,

Vrijdag ochtend krijgen ze de uitslag binnen, dus kan ik dan bellen.
Toch nog even iets langer wachten, haha wel 1 dag.

Hm spannend, ben benieuwd wat er uit komt…

Jasper heeft al maanden een opgezette lymfeklier in z’n nek, bij het CB zeiden ze dat het heel vaak voorkomt en verder geen kwaad kan. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben.

Over 3 weken moeten we voor controle naar de kinderarts, dan laat ik haar er meteen even naar kijken. Ik zou toch verwachten dat het ook weer eens verdwijnt, zeker wanneer hij verder niet ziek is.

Dapper ventje hoor, helemaal niet huilen bij het bloedprikken!
Hoop dat de uitslagen goed zijn,

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

De uitslag was goed, zijn bezinking was goed en er zaten geen ontstekingen in. Dus uitslag goed. De bobbeltjes zitten er nog wel. Ze ging het met de dokter overleggen en belde mij terug. Heb ook wel gezegd dat hij verder goed te pas is en ik verder niks aan hem merk, maar dat ik gewoon wilde weten of het normaal is dat ze zo lang verdikt blijven.

Nou we wachten het telefoontje maar weer af.

Hoi,

Nou ben vanmiddag gebeld en ze willen nog wel even zijn urine onderzoeken. Dinsdag ga ik dat inleveren en dan kijken we maar weer wat daar uit komt. denk zelf niks. En als het over 4 weken niet weg is, de bultjes, dan moet ik weer even contact op nemen.
En zo blijven we bezig…

Groetjes Spruit

Tja zo blijf je inderdaad bezig. Maar gelukkig maar dat de bloeduitslagen verder goed waren!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ik zou persoonlijk naar een kinderarts gaan, Rico heeft zo’n verdikte klier in zijn nek gekregen na een ontsteking, omdat die ontsteking door een arts over het hoofd is gezien is dat verkalkt en zit er nu na een dik anderhalf jr nog steeds.
dat is ook waar ik eerst aan dacht bij je zoontje maar nu je zegt dat er meer bij komt zou ik het niet vertrouwen en op je gevoel afgaan en toch eens extra onderzoek laten doen, hoe vervelend dat misschien ook kan zijn… sterkte!

Hoi mamavanrico,

De bloed uitslagen waren goed dus ook geen ontsteking gevonden in zijn lichaam. Weet eigenlijk ook niet waarom ze nu nog urine willen hebben. Misschien om te kijken of er een bacterie in zijn urine zit. Maar hadden ze dat dan al niet in het bloed gezien. hij heeft verder ook helemaal geen klachten.

Had rico dat wel??

Groetjes Spruit