Verdedigen op peuterspeelzaal

Ik heb vandaag Nina voor de tweede keer naar de peuterspeelzaal gebracht. Loop ik naar buiten hoor ik van een andere moeder dat er een jongetje was die haar de hele tijd was aan het duwen. Een andere moeder beaamde dat.Ze vond dat heel zielig om te zien maar vond wel dat Nina zich verbaal goed verdedigde. Nina deed alleen heel hard roepen NIET DOEN! Dat jongetje bleef gewoon doorgaan en de leidsters hadden niks gezegd. Vervolgens ging dit jongetje naar haar dochter om haar te pijn te doen.Volgens die moeder doet dat jongetje meer kindjes pijn. Die moeder die dat tegen mij zei vertelde dat dat dat jongetje haar kind al eens een hele kras in het gezicht gemaakt had. Wat moet ik hier nu mee? Ben wel van plan de leidsters hierover aan te spreken as maandag. Ik leer Nina dat slaan en duwen niet mag(wat ze ook niet gedaan heeft). Ben er nu heel sterk over na aan het denken om haar te leren dat ze wel terug mag duwen en slaan naar dat jongetje als de leidsters er niks van zeggen. Wil niet dat ze dalik ook met een kras in haar gezicht thuis komt…

Chantal

Wat vervelend zeg. Wij hadden zoiets op het kdv; Erik die daar gekrabt werd door een ander jochie. Wij hebben toen ook met de leiding gesproken en het is daarna niet weer gebeurd. Ik zou Nina niet leren om terug te duwen of te slaan, maar haar leren dat ze naar de leidsters moet gaan om te zeggen wat er gebeurt. Misschien dat de leidsters het helemaal nog niet zo doorhebben. Ze is in ieder geval een topmeid dat ze zich alleen verbaal verdedigde!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier zullen heel verdeelde meningen over komen

Ik heb Madelon altijd geleerd je mag niet slaan, alleen als ze ou slaan mag je terug slaan.
Voor zover ik weet heeft ze zich daar altijd netjes aan gehouden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

in ieder geval met de leidsters bespreken zou ik zeggen.
Ik zou persoonlijk haar ook niet leren om terug te duwen/slaan.
Want ik denk dat ze dan niet snapt wanneer het wel en niet mag.
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt.
Wel dat lieke thuis kwam en zei kindje deed lieke duwen. Ik vroeg haar en wat heb jij toen gedaan? Ik heb gezegd dat het kindje niet lief is en dat het niet mag!
Maar volgens mij was het niet met opzet ofzo.
Ik weet wel als ik zoiets hier met de leidsters bespreek dat het dan niet meer gebeurt.

succes

Groetjes Gytha

Ik zou het ook in eerste instantie met de leiding bespreken en niet meteen leren dat ze mag slaan en zo. Morgan is op het moment een kindje dat slaat en krabt en wij zijn dat ook hard aan het afleren. En je zal net zien als ze terug slaat dat het dan wel gezien wordt en dat zij straf krijgt.

Groetjes,

Michèle

Ik zou ook zeggen dat ze dan naar de leiding moet gaan.
Zo heeft ze duidelijkheid wat ze moet doen.
En kan ze niet door elkaar gaan halen wanneer wel en niet slaan mag.
Liefs, ANne

Ik heb haar gezegd dat ze naar de juffrouwen moet gaan als het kindje weer zo vervelend doet. Weet niet of ze dat ook doet want de juffrouwen zijn ook nieuw voor haar net als de kinderen.Hopelijk doen de juffrouwen er wat aan. Ik ga ze maandag in ieder geval aanspreken hierover. Ik hoop dat dat gauw gaat stoppen… Een jaar geleden deed Nina regelmatig uit het niks kindjes slaan. Nu heb ik haar zover dat ze dat niet meer doet en verbaal zich verweerd. Het zou dan ook erg fijn zijn dat kindjes dan ook niet naar haar dat doen pfff…

Chantal

Ik heb ook geleerd net wat Michelle zegt "Als iemand jou slaat, dat ik terug mag slaan, maar nooit als eerst mag beginnen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Nou, ik heb mijn Maarten altijd wel gezegd slaan, duwen, bijten en noem maar op dat mag niet!!! Ik heb hem wel gezegd dat als kindjes hem slaan hij terug mag slaan. Hij mag zich verdedigen dus… Kijk als ikzelf van iemand een klap zou krijgen haal ik ook uit, simpel. Ik ben wel eens ouderhulp op de peuterspeelzaal, nou je wilt niet weten wat de kinderen allemaal uithalen naar elkaar…Ook soms heel gemeen… Ik denk dat hierover heel veel verschillende meningen zijn, weet ik zeker.
Groetjes

de trotse mama van 1 zoon

jeetje meid dat is wel heftig,
ik zou gewoon met de begeleidsters praten en duidelijk maken dat jij hier niet van gedient bent,
zij lossen het maar op het is hun verantwoordelijkheid wat er in hun school gebeurd.
wel lief van haar haha dat ze zo van zich af slaat, verbaal dan he

mijn vriend is altijd geleerd dat hij niet mag beginnen met slaan,
maar als ze hem sloegen vroeger op school en hij deed niks terug zei die vader altijd: terug gaan en terug slaan!
dan ging hij terug en sloeg ook terug.
enterecht vind ik.
ik wil ook niet dat rico later uit zichzelf gaat slaan
hij moet gewoon respect hebben voor iedereen, maar zodra ze geen respect voor HEM tonen hoeft hij zijn eigen niet gek te laten maken en dan zeg ik ook: sla d’r maar 'n keer op jongen! laat maar zien dat met jou niet te sollen valt.
kom op zeg het is toch te gek voor woorden als je jezelf niet meer mag verdedigen?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 06 Mar 2010 19:46:19

Als ze zo klein zijn werk misschien naar de jufrouw gaan nog, maar op de basisschool vaak niet meer. Bij Madelom op school was het een op een gegeven moment zo. Ze mochten niet slaan of terug slaan, niet schelden of eventueel terug schelden. Allemaal heel logisch, maar gebeurde wel natuurlijk houdt je niet tegen, maar dan kreeg je het, Ze mochten ook NIET klikken!!! Wat moesten ze dan?? Kwamen ze zelf ook wle van terug want ook naar de juf of meester gaan was klikken, Tja dat schiet dan lekker op

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

ja precies wat je zegt,
maar daarom zei ik al; als rico geslagen wordt gaat ie toch terug als ie niks gedaan heeft,
hij moet voor zichzelf opkomen
elk kind moet dat doen
zo krijgt pesten vaak niet het niveau van wat er wel vaak gebeurd
kids die niet voor zichzelf opkomen worden vaak de dupe van ECHT pesten.
en dat moet je voorkomen
maargoed
een kind wat nog te jong is moet je dat natuurlijk niet aanleren, om terug te slaan. ik denk dat ze dat juist nog niet begrijpen en dat ze denken: slaan is slaan dus mag ik ook beginnen als het mij niet zint.
tís toch eeen moeilijk iets maar oke… ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ben benieuwd wat de juffrouwen morgen zeggen. Ik denk wel als Nina er echt helemaal genoeg van heeft wel iets terug doet. Ze roept meestal altijd NIET DOEN! GA WEG KINDJE! JIJ NIET LIEF!En moppert dan in zichzelf. Blijf het raar vinden dat de juffrouwen het niet gehoord hebben want Nina roept dat best hard. Maar ja ik ben benieuwd morgen wat ze zeggen.

Chantal

Succes morgen ben ook benieuwd hoor.

Groetjes,

Michèle

Balen, auto kapot. Nu kan ik Nina niet naar de peuterspeelzaal brengen…

Chantal

Da’s balen! Hopelijk is je auto er niet heel ernstig aan toe, dat is altijd zo zonde van je geld vind ik (kosten aan je auto).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker