quote:
Ik zou het denk ik niet kunnen combineren, maar misschien krijg ik ooit nog weleens de kriebels,,,,,
Ik heb het ook veel te druk om er nog bij te werken. Klinkt heel suf maar zo is het wel. Zeker nu de jongste nog niet op school zit zit ik niet werkeloos op de bank soapseries en belspelletjes te kijken. En als ik zeg dat ik het de hele week druk heb, zie je mensen soms kijken alsof ze willen vragen “waarmee dan?”.
En als ik dan eens precies vertel wat ik door de week heen allemaal om handen heb, staan ze met hun oren te flapperen!
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik het allemaal in de tijd van een betaalde baan stop. 's Avonds na het eten als alles opgeruimd is doe ik niks meer aan huishouden. In het weekend doe ik ook niks aan huishouden (ja, behalve koken, de vaatwasser, af en toe de stofzuiger,). Ik ga dus niet 's avonds nog eens staan strijken.
Dus mogelijk omdat ik het allemaal in uren overdag prop dat ik het daarom extra druk heb. Maar het is wel gezegend, mensen met een betaalde baan kunnen om 17.00 het loket sluiten. Ik kan dat nooit. Mijn werkdag begint om 7.00 en eindigt als de kinderen om 20.00 in bed liggen.
En daar heb ik met liefde zelf voor gekozen, je hoort me ook niet klagen. Behalve als er aan mijn kop gezeurd wordt of ik erover nadenk om “weer aan het werk te gaan”. Ik werk me te barsten, ik krijg alleen geen loonstrookje. Ja, ik krijg wel een loonstrookje, maar daar staat de naam van mijn man op. Haha!
Ik wil ook weleens het loket kunnen sluiten. Inmiddels ben ik dus op het punt dat ik gerust op een zaterdagmiddag als de kinderen lekker aan het spelen zijn, met een boek op de bank weg zak. Ze hebben de leeftijd dat ze zich beter zelf kunnen vermaken (3 en 4 jaar) dus mama mag ook best wat tijd voor zichzelf overdag.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 27 Mar 2008 17:07:55