Veranderen schema

Mijn zoontje van 10 weken slaapt eindelijk s´avonds!! Jippie zou je denken. Niet dus. Nu valt hij na zijn voedingen van 7/8 uur heel makkelijk (= uitgeput, wil overdag bijna niet slapen) en diep in slaap. Maar, hij wordt dan uit zichzelf rond een uur of een weer wakker, dan heeft hij honger. Hij krijgt de borst, en dan wil hij niet meer doorslapen. Hij wordt ongeveer om het uur weer wakker. Mijn vraag: hoe kan ik zijn schema verleggen? Laat hem in de avond dan maar wat onrustiger slapen, zodat hij de nacht in ieder geval rustig is! Hoop op tips…

groetjes Sylvia

Hoi,

Ik heb het volgende gedaan met mijn dochter: Ik heb het boek van Gina Ford gelezen en van Ria blom. De eerst voed op schema, te veel stress dus niet gedaan, maar heb wel een aantal basisprincipes van haar overgenomen. Zij geeft aan als je kindje genoeg drinkt tussen 07:00 uur s’ morgens en 23;00 uur dan zou het afhankelijk van leeftijd en gewicht maar nog 1 x een nachtvoeding nodig hebben en later zelfs niet meer.

Wat ik heb gedaan op een gegeven moment (gaf zelf ook borstvoeding) om 7 uur wakker gemaakt (indien kort ervoor voor een nachtvoeding geweest een half uur later) goed aan beide borsten laten drinken en bij moeheidsingnalen hup naar bed. Ik heb ongeveer om de 3 a 3.5 uur gevoed (kwam ook zelf ongeveer) en de laatste voeding rond 22.30 in een stille kamer laten drinken (wel redelijk wakker maken anders vallen ze steeds in slaap). En na een paar weken schoof ze steeds zelf een uurtje verder.

Op een gegeven moment ben ik gaan afbouwen met borstvoeding, en net zo verdergegaan met de fles en ze slaapt nu aardig door (ca van 22.30/23:00uur tot 07.00 uur). Soms erg vermoeind omdat je graag (vooral het weekend!) lekker wil uitslapen, maar ik slaap liever s’nachts dan dat ik het weer overdag moet inhalen.

Van Ria blom heb ik opgepakt: rust, regelmaat en reinheid. Dus eerst voeden, even knuffelen, afhankelijk van leeftijd even allen laten vermaken in box of wipstoel en bij moedheid, wakker maar moe in bed. Heb ook nog een tijdje ingebakerd, toen afgebouwd en haar in een slaapzak gedaan. Doe wel eigenlijk nog soms (vooral in de avond/nacht) handjes goed instoppen want ze heeft nogal de neiging om in de oogjes te wrijfen waardoor ze wakker wordt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes.

Our littel angel is Larissa

Hai mamalexi,

Hoe gaat het nu?
Heb je nog wat aan het bovensttande gehad?

Groet

Our littel angel is Larissa

Ik heb ook boek van Gina Ford gelezen en kan het je aanraden. Het is wel heel erg op de minuut en volgens strakke schema’s maar je kunt hier wel e.e.a. uithalen en er zelf mee aan de slag. Succes.