Veranderd van fles voeding

We zijn zins gisteren volledig overgestapt van hypo-allergeen naar standaard.

Maar nu geeft ze steeds wat meer als een mondje terug en heeft ze volgens mij ook krampjes.

We hebben het moeten mengen van het cb en zo overstappen.

Wat kan ik nu het beste doen?
Nog een dag of 2 aan kijken of terug stappen?

Groetjes
Daisy

Hoe oud is je dochtertje? En waarom de overstap? Hoe ging het tijdens het mengen?

De darmpjes hebben altijd een paar weekjes nodig om te wennen aan nieuwe voeding, dus op zich zijn krampjes niet gek. En standaard ligt natuurlijk een stuk zwaarder op de maag en is moeilijker te verteren dan die hypo-allergeen. Ik zou het nog even aankijken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Niet ineens overstappen op een andere voeding. Stapsgewijs doen.

Dus bijv. 180ml water met 5 schepjes van de oude voeding en 1 schepje van de nieuwe voeding.

Als dat goed gaat, 180ml met 4 schepjes oude voeding en 2 schepjes van de nieuwe voeding.

En zo door tot ze alleen nog maar nieuwe voeding krijgt. Da’s een beter overgang voor de darmpjes.

Heb je het op die manier gemengd, of ben je meteen met half-half begonnen?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Dec 2009 13:02:36

quote:
... En standaard ligt natuurlijk een stuk zwaarder op de maag en is moeilijker te verteren dan die hypo-allergeen. ...

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Waarom zou dat? Hypo-allergeen is toch alleen maar dat de koemelk-eiwit verder verknipt is, zodat het lichaam het niet herkent als koemelk-eiwit?

M.

Verknipt koemelk-eiwit…dat kan toch hopelijk niet leiden tot gekke-koeien-ziekte hè?! Of bedoel je op een andere manier verknipt?

Groetekes, Sje

Ze is nu een maand en een paar dagen oud.

Maar ik moest over omdat ze door de hypo allergeen niet kon poepen dan moest ik haar helpen en dan stond ik echt te kijken hoe dik de drollen waren en ik had ook zo iets van om haar nou de hele tijd te gaan helpen is ook niet goed dus vandaar.

We hadden ook al lactulose gekregen maar ik ben niet zo van de laxeer middeltjes, want daar krijg je luie darmen van.

We hadden het ook zo gemend eerst en schepje niet gelijk half half.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
Daisy

Hoi, ik zou het ook doen zoals de andere meiden zeggen, rustig aan overstappen.
Wat betreft de lactulose, mijn zoontje krijgt dat al vanaf dat hij denk ik 3mnd was, maar van lactulose krijg je beslist geen luie darmen van. Ik ga ook maar af wat onze kinderarts en huisarts zegt maar onze vent heeft het gewoon echt nodig. Suk6 ermee.

Gr patries

@Marsel: toen Erik aan de HA zat, redde 'ie het misschien net om 3 uur tussen de voedingen te laten. Toen we overstapten op HA (hij was toen een maand of 4 ofzo), ging dat veel beter. Volgens het CB dus omdat HA lichter verteerbaar is. En tja, zij hebben er verstand van toch?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vast een tip: als ze zo moeilijk poept, geef haar dan nooit rijstebloem tegen de tijd dat ze pap mag. Rijstebloem stopt ontzettend!

Groetekes, Sje

waarom rechtstreeks naar de standaard, waarom dan niet de omneo. Die kreeg Dylano omdat hij moeilijk poepte en best veel spuugde. Standaart vult indd meer als de rest, dus ze kan ook voller zitten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers