Ventileren kinderkamer

Slaapt jullie kindje met het raam op een kier?

Ik zit een beetje in tweestrijd. Heb het idee dat Lieke gelijk weer verkouden is wanneer het raam op een kier staat. Maar weet dat het eigenlijk wel beter is constant te ventileren. Kortom hoe doen jullie dat?

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

rico’s slaapkamer raam zit aan de ballustrade van het balkon, iedereen loopt dus langs zijn raam als ze naar hun huis moeten (we wonen in een flat)
ik zet dan zijn raam niet open als hij er is, vind dat gewoon geen prettig idee.
als hij wakker is zetten we zijn raam open zodat het door lucht en dus goed geventileerd wordt. dat vind ik dus voldoende

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

We hadden eerst geen dubbelglas boven, maar we hebben er zelf dubbelglas in laten zetten. Daar hebben we gelijk roosters in laten zetten. Zo ligt niemand op de tocht en is alles toch gesloten voor inbraak ed.

Ze moeten zeker niet op de tocht liggen, dat is nooit goed.

Hier het raam open om te luchten als hij niet moet slapen en als hij slaapt het raam dicht en ventilatierooster open. Als het straks echt heel heet wordt, dan doen we het raam uiteraard wel gewoon open als hij slaapt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier inderdaad ook raam op een kiertje als hij wakker is. En het gaat weer dicht zodra Dani gaat slapen.

Wij zetten raam 's morgens open zodra hij wakker is en die gaat na een paar uur weer dicht. Als hij slaapt is het raam altijd dicht. Hij ligt aan de straatkant en daar kan het nog wel eens rumoerig zijn. We hebben van de zomer geprobeerd zijn raam op een kier te zetten, maar dan is zijn rolgordijn iets omhoog en wil hij absoluut niet slapen.

Bij ons slapen de meiden met de ramen dicht maar als ze niet in bed liggen heb ik altijd de ramen open voor de frisse lucht. Ze hebben overigens wel van die ventilatieroosters in hun raam dus er is altijd wat frisse lucht ook als het raam dicht is.

Ons huis heeft geen dubbelglas boven… wij hebben overdag het raam los, en zodra Noah naar bed gaat het raam weer dicht.
In de zomer hebben we het bovenste luikje open.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Goeie vraag! Wij kunnen Eva’s raam hier niet goed open zetten, want er zit niet zo’n haakje op. Dat gaat van de zomer natuurlijk wel gebeuren. Anders heeft ze het benauwd. Nu houden we alleen de ventilatieroosters open. Frisse lucht moet. Zeker nu ik gewoon weer (in mei) de verwarming aan heb! Rrrrr, koud!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Wij hebben bij Nick snachts (ondanks dat er boven geen dubbel glas is) het bovenste luikje op een kier staan. Waait het erg hard dan gaat ie dicht. Is het warmer dan gaat ie helemaal open. Overdag staat er altijd een raam open. We hebben gemerkt dat dit voor Nick het beste werkt. Als het raam dicht is dan hoest hij vaker. In de winter zit het raampje altijd snachts dicht want dan vind ik het te koud worden op zijn kamertje.
Wij slapen zelf trouwens ook altijd met het raam open. Ik vind het wel prettig om een frisse kamer in te lopen en in het bed warm te worden.

Groetjes Bianca

Hier gaat ook steeds het raam open als hij niet in bed ligt. Gaat hij slapen dan gaat de raam weer dicht, deze zomer zal het raam mss wel snachts openstaan maar dan moet het toch wel al heel warm zijn, anders zetten we gewoon zijn deur open en in een andere kamer een raam, zodat er wat frisse lucht uit de verte komt (snap je?) Hangt er ook wel een beetje vanaf denk ik wat ze aanhebben en of ze slapen in een slaapzake of onder een (los) lakentje.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Hier, vanaf het begin, het raam open op kiepstand,
tenzij het zo hard waait dat de gordijnen wel heel hard wapperen.
Dan staat toch zeker het ventilatierooster wel open.

Van frisse lucht is nog nooit iemand ziek of verkouden geworden.

Dat je een raam niet open doet omdat er mensen vlak langs lopen snap ik wel.

M.

Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat.

Lieke heeft helaas op haar kamer geen ventilatierooster. Dat was ideaal geweest.
We houden het voorlopig ook op constant ventileren als ze er niet slaapt.

Ik denk dat we het raampje bij ons tweede kindje wel vanaf het begin op een kier gaan zetten. Dat raam gaat op een andere manier open en ligt niet aan een gehorige weg. Bovendien weet de kleine dan hopelijk ook niet beter omdat hij/zij gelijk aan het geluid gewend is.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]