Ventilator

Mag je een ventilator gebruiken bij kindjes van bijna 2 jaar? Manlief slaapt altijd met ventilator aan en het lijkt wel of heel die fam bezeten is van die ventilator. Zelf vind ik er niks aan … maar het is zo heet bij Jurian op zijn kamer. Dat manlief zegt doe daar die ventilator aan. Nu heb ik hem vanmiddag wel aangezet maar niet op zijn gezicht gericht… gewoon gevoelsmatig…

Wat zouden jullie doen? Kan het kwaad?

Hoi,

Ik heb ook een ventilator op Kiki gericht, werkt prima! Heeft een week liggen spoken met dit weer en nu sinds ik dat ding heb gaat 't goed.
Lijkt mij geen kwaad kunnen. krijgen er hooguit een snotneusje van.

Groetjes

Ik heb er gister een op morgan der kamer gezet maar die kon niet slapen van het geluid. Ze vond hem wel lekker want ze ging helemaal languit liggen afkoelen, maar ja als ze dan nog niet slaapt door de ‘herrie’ houd het op.

Groetjes,

Michèle

Trek je het nog trouwens? Ik ben donderdag uitgerekend… Heb sinds gisteravond pijn in mijn buik maar niet met regelmaat, meer constant. Hoop zo dat t gaat beginnen na de voetbalwedstrijd! Zal me eens flink opwinden zo, misschien helpt dat!

Wat ik eng vind is dat die ventilator kortsluiting maakt oid… en ik er dan niet bij ben … (zal wel door mijn hormonen komen ) … maar zie hele spookbeelden voor me…

Jurian vind het heerlijk, valt jij goed in slaap met dat eentonig geluid…

Mamadelon: spannend. Ik had bij Jurian 4 weken van tevoren al 4 cm ontsluiting en veel voorweeën. Dus nu is het toch anders. Wel steken in de schaamstreek :open_mouth: en harde buiken maar niet zoals toen… (of ik denk nu nuchterder als bij de 1e?)

Ha ha ha dan hoop ik wel dat je positief opgwonden bent en met oranje jubelstemming naar het ziekenhuis kan

Groetjes,

Michèle

Rookmelder ophangen in zijn kamertje? Hebben wij bij Juul ook hangen omdat hij 's winters een extra kacheltje had staan.

Voor mijn werk heb ik bij verschillende gezondheidsinstanties eens nagevraagd of het kwaad kan als er een ventilator op kinderkamertjes wordt gebruikt (ook bij kleine baby’s). Het volgende antwoord kreeg ik telkens weer:

Als de ventilator niet rechtstreeks op het kind is gericht en het op een minimale hoogte van 1.50 cm staat/hangt kan het geen kwaad. Hou alleen in de gaten of het kind niet te veel afkoelt.

Hier wilden we ook een ven op de kinderkamer zetten, maar de onze vindt het maar niets (venti-jatoer uitzetten, mama op gang zetten, mama mee naar beneje nemen). Juul heeft al een hekel aan de wind door zijn haren. Zei pas op de fiets tegen me dat mama de wind even uit moest zetten. Toen ik zei dat ik dat niet kon, zei hij dat ie zijn muts op wilde. Die is gek met die hitte

Ik heb hier de ventilator een half uutje voor Steh naar bed gaat aan staan.
Hij staat op zijn bed gericht, zodat het net over Seth heen waait, en maakt eigenlijk geen extra geluid (we hebben een hele stille). Zodra hij slaapt zet ik hem uit, want dan heeft hij er toch niets meer aan.

Wel ligt hij alleen in zijn luier, en ga ik hem wel even toedekken vanavond, wan anders ben ik bang dat hij teveel afkoelt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben de ven ook aan. Eva vindt het heerlijk en slaapt juist snel door het zoemgeluid. Als baby zetten wij al een stofzuiger aan, omdat ze daar heerlijk rustig van werd! Ik zet 'm aan de andere kant van haar kamer en niet te dicht op haar. Ik vind het wel eng om 'm aan te laten staan, ook bang voor kortsluiting/brand (en dat zijn geen hormomen Mini Boy haha, het is gewoon eng!), dus als wij gaan slapen gaat 'ie uit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

van een ventilator kun je niet echt problemen verwachten qua gezondheid,
Met een Airco moet je heel goed oppassen.
kun je strontverkouden van raken.

Ik had de ventilator vanahct ook half richting mij gezet maar ik heb de halve tijd op mijn linkerzijde gelegen zodat mijn borst richting ventilator lag zeg maar… vanochtend had ik pijn in mijn tepel hahahaha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker