Velletje geknipt

Hoi,

nu ik eindelijk tijd had om er eens voor te gaan zitten en de nageltjes van mijn zoon te knippen heb ik een velletje mee gepakt van de duim. Het is gelukkig gestopt met bloeden maar ik weet niet hoe lang ik dat het beste af kan dekken met verband. (wat er na een hoop gefriemel om zit.)

Iemand tips?

o dat is mij ook heel vaak gebeurd. Meestal kwam ik er pas achter als ik zag dat zijn slaapzak vol met bloedspetters zat. Volgens mij bloed dat niet zo lang, hoor. Zou gewoon na een tijdje even kijken of het gestopt is.

22-12-2009 colin geboren

Het is gestopt met bloeden maar het lijkt een behoorlijk wond, al valt dat geloof ik wel mee. Maar als hij hem open stoot ben ik nog verder van huis.
Mezelf lukt het verbinden niet echt vandaar…
Weet niet goed wat ik er het beste mee kan doen…

Ik heb destijds de tip gekregen om nageltjes van hele kleine mopjes niet te knippen maar zelf af te bijten. Dan voel je precies hoever je zit en is het risico op teveel weghalen niet zo heel groot.

Groetekes, Sje

ik peuter ze nu eraf als ze tr lang zijn. Dat vindt hij ook nog grappig. En ik heb ook iets van mijn schoonvader gekregen om ze eraf te vijlen. Is een soort stof om schilderijen mee te restaureren. Dat gaat ook wel goed.
Kun je geen pleistertje erop doen?

22-12-2009 colin geboren

Ik moest laatst omdat ik der knippertje kwijt was een nagelschaartje gebruiken en dat vond iedereen prettiger want ik heb meerdere keren mis geknipt zeg maar.

Groetjes,

Michèle

wij gebruiken een kartonnen nagelvijltje. (Etos, Kruidvat, Hema). Was een tip van de kraamverzorgster die hier toen was. Dat werkt perfect. Zelf doe ik het dan ook nog eens als mijn dochter net uit bed komt… dan trekt ze minder met haar handjes/voetjes!
misschien heb je hier iets aan…

Als er een nageltje los hangt dan bijt ik die er zelf voorzichtig af of je kan ze makkelijke los trekken…althans weet niet hoe dat is bij oudere kinderen…mijn dochtertje is bijna 14 weken.
En er is mij gezegd dat je beter een schaartje kan gebruiken dan een knippertje…met schaartje zie je beter wat je doet…(ik moet het zelf nog in de praktijk ervaren)

Och meid, dat gebeurd ons allemaal wel een keer! Pleistertje erop (eentje horizontaal en eentje verticaal) en zodra het gestopt is met bloeden gewoon aan de oppervlakte laten helen zonder pleister. Wellicht een dagje laten zitten is het wat beter dicht.

Groetjes Jeuly

Jaa vervelend he! Heb dat ook wel eens bij Alex gehad… ik dacht dat het nooit zou stoppen met bloeden…
Nu knip in nog steeds met het tangetje. Ik schuif het tangetje nu achter het nageltje en knip dan, heb daarna nooit meer fout genknipt.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Heyy

Ik kan alleen nagels knippen als meneer slaapt!!
Anders ligt hij niet stil en lukt het helemaal niet.
Ook vervelend om te gaan zitten wachten tot hij slaapt?
Hahaha, snel rennen naar de knipper, en ja hoor, haze slaapje om…
Hihi…
Groetjes Kristine

Hee hallo,

Bedankt voor alle reacties en gelukkig ben ik niet de enige. Hij heeft het verbandje er vanmiddag zelf maar vanaf getrokken, hahaha…

Komt goed

Hoi hoi

Inderdaad nagels vijlen! Ik vijl de nageltjes van Joaquin altijd kan er helemaal niks misgaan. Met zo`n dikke vijl weet wel van karton die ze in de nagelstudio gebruiken. Is zo klaar en volgensmij ook wel gezond voor de nagels en natuurlijk ook geen haakjes of wat dan ook die je met bijten wel krijgt.

Groetjes!

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 13 Dec 2010 11:17:06