Vel van grote teen laat los

Hallo,

Bryan heeft op zijn grote teen ineens vel wat loslaat. daaronder zit wel weer huid. Hij heeft dit op zijn andere voet ook zitten alleen dan op zijn 2e teentje. Op zijn wijsvinger begint het nu ook een beetje.
Ik dacht eerst dat het iets van eczeem ofzo was, maar hij lijkt er verder geen last of jeuk aan te hebben.
Herkent iemand dit en wie weet wat het zou kunnen zijn?

gr. mama van bryan

Hallo Bryan,

Jouw mamma kan dit velletje er gewoon aftrekken hoor.
Is niks ernstigs hoor!
Hoe dat zo ineens komt? Moeder natuur he!
Lijkt wel een beetje op vervellen als je in de zomer lekker
verkleurd bent en dan gaat er ook wat vel af.
Smeer die gedeeltes maar lekker in met boddylotion.
Deed mijn mamma ook als ik velletjes had.

Groetjes van Elke 2 1/2 jaar. (getypt door mamma Heleen)

Hoi,
ik mag er dus ook niet aanzitten van Bryan. Hij krijgt het nu ook een beetje op zijn duim. Ik zal morgen eens kijken of ik het velletje er voorzichtig af kan halen. Het velletje is helemaal wit en wat hard, als ie in bad is geweest is het wel zacht.
Hij vindt het zelf ook helemaal niet leuk dat dat op zn teentje zit, wijst er steeds naar. Maar ja vertellen wat ie voelt kan ie nog niet…

gr. mama van bryan

Hoi Bryan,

Jou mamma moet jou gewoon even afleiden.
Wat wij altijd deden is dat pappa de voet vasthield en ik trok hem
eraf.
Kwam wel een traan, maar daarna even flink knuffelen en ik was
het zo vergeten.
Jouw mamma moet jou elke dag maar even lekker insmeren.
Zo blijft je huidje lekker zacht!

Groetjes van Elke en mijn mamma Heleen

nou dat er af trekken lijkt me niet zo fijn nee doe het eens bij zelf doet best zeer hoor geloof dat je het dan beter met een schaartje of knippertje kan doen lijkt me minder pijnlijk zo doe ik het ook met nagels of velletjes van mijn dochtertje.

[/url]

Hallo,

Als het kleine velletjes zijn dan trek je die er zo af.
Harde stukjes die heeft Elke nooit gehad. Als ze daar wel last van
had dan zou ik wel de schaar pakken.
Kleine kinderen zijn nogal bewegelijk en met de hand gaat dan sneller.
Met een schaar heb je kans dat je je kindje prikt.

Groetjes Heleen.

nou britt is ook wel bewegelijk maar heb haar nog nooit geprikt hoor gewoon aflijden wat je al zei en dan gaat dat wel goed meestal gebruik ik ook het knippertje moet ik zeggen.
daar kan niets mee gebeuren.
toch het aftrekken groot of klein velltje het doet volgend mij allebei wel zeer en dan moet je ook nog bang zijn dat je in het leven trekt.
hoop dat je er wat aan hebt.

[/url]

hallo,

ik zou het er zeker niet aftrekken!!! kan erg pijnlijk zijn.
heb zelf maar eens een los velletje wat je soms iets te ver trekt!!! au au
gewoon met scaartje bekijken en wegknippen.

gr gytha

Hoi,

Als Elke echt maar een klein velletje heeft piept ze niet.
Trek ik er zo af.
Doe ik bij mezelf ook.

Groetjes Heleen

Hoi,

sorrie voor mijn late reactie, maar ik ben er dus mee naar de huisarts geweest. Hij had namelijk 1,5 week ervoor ook al last gehad van rode vlekjes en wat blijkt, hijheeft dus roodvonk gehad. hierna komen altijd na ongeveer 2 weken velletjes op handen en voeten. Ik moest dit zeker weten omdat we afgelopen week ook opgenomen zouden worden in het ziekenhuis en dan mag je dus niks onder de leden hebben zelfs geen verkoudheid andres gaan ze niet opereren. De roodvonk is als er velletjes zijn allang niet meer besmettelijk.
Ooh ja de velletjes gewoon laten zitten! ze er niet aftrekken, valt er vanzelf af!
Bedankt voor al het meedenken en tips!

gr. mama van Bryan