Veiligheid zwembad en strand

Hallootje!!! Ik weet niet hoe het in nederland is maar hier in Frankrijk staat er bijna in elke tuin een zwembad (zowel een gewoon zwembad als een grote opgezetten/opblaasbaar zwembad). Door het warme weer is dit helemaal niet meer weg te denken. Wat vroeger een luxe was is nu niet meer weg te denken. Alleen wel eng voor onze peuters. Er zijn al verscheidenen peuters verdronken in eigen of zelfs in zwembaden van buren. Het probleem van de kleintjes is dat ze steeds slimmer een zwembad in klimmen (via ladder of via stoel, zelfs als deze uit veiligheid weg is gezet vinden ze vaak wel een manier om iets te vinden om naar het zwembad te slepen), en ze schreeuwen niet om hulp maar zinken meteen naar de bodem. Doodeng vind ik het!
Hier zijn al wat veiligheids dingen op de markt, zoals een zwembad alarm en ook een alarm in de vorm van een armband (zodra deze armband in contact komt met water gaat er via een soort babyfoon een alarm af. (maar dat is behoorlijk duur) Vanaf 3 jaar heb je hier ook badpakken met flotters erin. Maar ik vraag me af dof die echt het kind verticaal laten drijven. Ik vroeg me af of jullie nog dingen weten. Ik zoek dus een soort van gilet dat je kind van 1 1/2 jaar laat drijven indien ze in het water valt.

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Wij hebben geen zwembad staan in de tuin
Als het warm is blaas ik een zwembadje op voor de jongens en hup ze kunnen erin
Ik laat ze ook nooit alleen hoor
Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren
Maar ja hier is het geen zwembad weer
Het regent
Dus als jij nou even flink ga blazen misschien komt er dan ook wat warmte deze kant op
Het is zomer maar het lijkt wel herfst

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ja idd daar ben ik het wel mee eens ga even lekker een heel eind en heel hart blazen haha-
en nee sorry kan je niet helpen mat zo n zwemmding britt zit nog in een zwemband en ze loopt nog niet dus heb gelukkig nog niet zo n probleem.

misschien heeeeeeeeeeeeel goed afdekken , zodat ze er nooit in kunnen
en bij mooi weer noooit alleen laten
ja dat zijn vervelende (luxe) problemen , bij ons op de camping is het daarom verboden zwembaden neer te zetten
en het is zo gebeurd hoor , die longen lopen meteen vol als ze voorover vallen
zo vind ik vijvers ook zooo eng
je kan misschien een zwemvest kopen , zo’n oranje!! of heb je die in frankrijk niet?? die heb je ook al heel klein , ik had m voor mijn zoontje toen die heel klein was en we een boot hadden

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Klinkt misschien erg zielig maar misschien is een tuigje een oplossing?

Mijn man zat ook aan een tuigje vroeger met een lange lijn in de tuin omdat ze aan het water woonde.

Liever een tuigje dan je kind onder water.