Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende;
Lindsey zit sinds 3 weken op de kleuterschool en binnenkort gaan ze naar de kinderboerderij met de kleuterklassen.
We gaan met een aantal ouders en nu is het zo dat je je eigen kind in een autostoel moet vervoeren en andermans kinderen mag je in alleen een autogordel achterin vervoeren. Ik wist niet wat ik hoorde, want ik heb altijd gedacht dat kinderen tot 1.35 sowieso in stoel of verhoging vervoerd moesten worden.
Ik wilde hoe dan ook mijn kind in een autostoel en anders ging ze niet mee.
Daar kreeg ik nogal tegenreactie op, want het mocht dus waarom zou je dan autostoeltjes meenemen. Ik snap best dat ze op school niet kunnen beginnen aan een opslag van autostoeltjes en ik weet ook dat ze veiligheid vooropstellen, maar ik vind het gewoon in tegenstelling met wat de wet voorschrijft.
Onder de 1.35 moeten ze gewoon in autostoel of het nu voor een verjaardagspartijtje is of voor een schooluitje het blijven kleine kinderen en zitten ze nog steeds in een auto en rijden we nog steeds op een weg, dus wat is het verschil met anders…Ben ik nou zo moeilijk of zie ik het allemaal verkeerd, hoe denken jullie hierover???
groetjes diana