Veiligheid/autostoeltjes

Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende;
Lindsey zit sinds 3 weken op de kleuterschool en binnenkort gaan ze naar de kinderboerderij met de kleuterklassen.
We gaan met een aantal ouders en nu is het zo dat je je eigen kind in een autostoel moet vervoeren en andermans kinderen mag je in alleen een autogordel achterin vervoeren. Ik wist niet wat ik hoorde, want ik heb altijd gedacht dat kinderen tot 1.35 sowieso in stoel of verhoging vervoerd moesten worden.
Ik wilde hoe dan ook mijn kind in een autostoel en anders ging ze niet mee.
Daar kreeg ik nogal tegenreactie op, want het mocht dus waarom zou je dan autostoeltjes meenemen. Ik snap best dat ze op school niet kunnen beginnen aan een opslag van autostoeltjes en ik weet ook dat ze veiligheid vooropstellen, maar ik vind het gewoon in tegenstelling met wat de wet voorschrijft.
Onder de 1.35 moeten ze gewoon in autostoel of het nu voor een verjaardagspartijtje is of voor een schooluitje het blijven kleine kinderen en zitten ze nog steeds in een auto en rijden we nog steeds op een weg, dus wat is het verschil met anders…Ben ik nou zo moeilijk of zie ik het allemaal verkeerd, hoe denken jullie hierover???

groetjes diana

Nee, jij bent niet moeilijk, je hebt helemaal gelijk! Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben! En inderdaad, dan gaat ze maar niet mee. Heel vervelend voor die kleine meid en jammer van al die negatieve reacties van mensen die nonchalanter met hun kinderen omgaan, maar wees alsjeblieft zuinig op je kinderen! Je moet er niet aan denken dat ze iets overkomt.

Ik zat er toevallig deze week ook aan te denken hoe mensen na een kinderfeestje al die kleuters naar huis brengen. Ik ben van plan om voor onze kindjes zolang ze nog geen 1,35 zijn een autostoel of een zitverhoger achter te laten op het adres waar ze een kinderfeestje hebben.

En zo zou ik, als ik jou was haar autostoel gewoon mee laten gaan naar de kinderboerderij.

Belachelijke regel inderdaad dat je andermans kinderen zonder autostoel mag vervoeren. Kinderen zijn kinderen, of ze nou van jezelf zijn of niet, je moet er net zo zuinig op zijn!

Mijn kinderen zullen tot ze 1,35 zijn niet vervoerd worden zonder autostoel, door niemand!

Dus ik sta helemaal achter je Diana, je bent geen zeikerd!

Groetekes, Sje

heey hallo
ja je hebt gelijk, maar ik vertelde je toch al dat ik 3vo gebeld heb
nou was ik vergeten te vertellen dat je inderdaad de exstra kinderen los mag vervoeren
maar die regel gaat in 2008 weer veranderen dan mag het niet meer
als je dus al je gordels in gebruik heb met of zonder stoel dan mag je inderdaad de rest los vervoeren
maar goed dat moet je maar willen,
kan je anders zelf niet mee rijden , dat je je eigen kind brengt en haalt
kan ze toch mee
bij ons op school willen ze dat echt niet hoor zonder gordel,stoeltje , inzittende verzekering

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

nou je hebt inderdaad gelijk.
al vind ik het niet verantwoordelijk.
ik moet er zelf niet aan denken dat mijn kinders los bij iemand in de auto meerijden.
dat is iets waar ik dus echt optgen ben en als ze toch met iemand meerijden geef ik altijd hun steoltjes mee!

lianda moeder van giovanni 5jr en jimmy 2jr