Veel winkels een slechte service hebben?

Bah. Ik had bij de drogist een Difrax-fles gekocht voor Max, maar die is helemaal aan het verkleuren. Dus ik stuur Difrax een mail en krijg als antwoord terug dat ik met de fles naar het Kruidvat moet. Ik moet een sticker op de fles plakken, waarop staat dat ik de fles mag ruilen en dat een Difrax-vertegenwoordiger deze dan vergoed aan de winkel. Ik moet wel zelf even nagaan of die Kruidvat inderdaad door een Difraxvertegenwoordiger wordt bezocht. Hallo??? Dat is raar? En ik heb de bon allang niet meer! Hoe kan ik nou ooit aantonen dat ik die fles daar gekocht heb? Slechte oplossing lijkt me, ik wil gewoon van Difrax een nieuwe fles!

En ik had twee bakerdoeken besteld voor Max, een groene en een blauwe. Krijg ik twee groene, dus ik mail dat er een foutje is gemaakt. ‘Ja, maar we hadden geen blauwe meer en daarom krijgt u twee groene. Als goedmaker krijgt u 10% korting op uw volgende aankoop’. Nou, wat moet ik met twee exact dezelfde doeken? Die dingen zijn 35,- per stuk, dan wil ik toch graag twee verschillende (was al blij dat ze me geen rose hadden gestuurd!) en niet dat zij gewoon ongevraagd twee dezelfde sturen. Grrr. En die korting is alleen goed voor hunzelf, zodat jij nog terugkeert als klant. Ook al zo’n stomme service! Als je een frietje met bestelt wil je toch ook niet ongevraagd een frietje saté omdat de mayo op is? Zucht, maar weer terugsturen dan en mijn geld terugvragen…

Nee, dan die grote winkel met die lekkere rookworsten. Had ik rompers gekocht voor Max, maar die waren heeeeeel klein. Was denk ik een foutje. Ik had geen bon en zelfs geen verpakking en ik had die dingen nog voor zijn geboorte gekocht. Was geen probleem, ik kreeg fijn mijn centjes terug! Dat is wel heeeel klantvriendelijk, maar dat is wel zo fijn! Lang leve de winkel met de rookworsten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/00q1.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/00q1p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/m17d.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/m17dp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 02 Dec 2010 14:59:04

oh ja hoor, ik herken het probleem, had ik vorige week bij de schoenenwinkel met de grote S en eindigt op pino (iedereen snapt wel welke winkel ik bedoel toch?) Ik had daar net 2 paar schoenen gekocht voor Bo, een paar voor peutergym, en een paar van van Cars. Beetje stom van mij geweest dat ik zijn voetjes niet had laten opmeten, maar drie weken daarvoor had ik dat wel gedaan en was 24 nog helemaal goed. Heb er dus niet aan gedacht. IK kom dus thuis, tas weggegooid, en de volgende dag kwam ik toevallig bij schuurman (die wel een hele goede klantenservice hebben) en heb zijn voeten toch maar weer opgemeten, bleek hij schoenmaat 25 aan 1 voet te hebben, en 25,5 aan de andere!!! Dus de schoenen van de winkel met de grote S. waren te klein!! Hij had ze nog niet aan gehad, en alles zat nog in de verpakking, had alleen de bon niet meer… Wij wonen in een klein dorp, dus geen probleem leek me, ik terug, en wat bleek??? Kreeg niks, noppes nada terug!!! En dat terijwl ik de dag ervoor bij dezelfde vrouw die schoenen had gekocht!! Was echt pissed off!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hahaha, moest erg lachen om je ‘S en pino’. Ik ken 'm ja! Ik zou ook enorm pissed zijn ja! Zeker omdat het dezelfde vrouw was! Soms doen ze echt flauw om niks. Ken je mijn verhaal nog van de regenlaarzen voor Eef bij de Gamma? Dat ze op de CAMERA gingen kijken of ik er wel mee naar binnen was gelopen? Dat was ook zo erg! Ik ben benieuwd wat andere mama’s voor slechte service-dingen meemaken. Ik koop niet graag meer bij slechte winkels, maar ga wel altijd terug bij zaken waar ik goed wordt geholpen. Dat is de beste reclame. Jij zult niet snel meer naar de S-pino gaan denk ik!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb een voorbeeld maar niet echt van een winkel… Ik heb jaren geleden eens de KPN nummerservice gebeld omdat ik het telefoonnummer van het politieburo in een bepaalde plaats wilde weten. Het was toen net allemaal veranderd naar het algemene nummer, maar daar had ik niet direct meer aan gedacht… Zegt die mevrouw doodleuk aan de telefoon: “U kijkt zeker nooit televisie! Dat nummer is veranderd en als U dat niet weet, bent U erg dom!” Ik heb met open mond langzaam de hoorn op de haak gedaan…

Vreselijk af en toe die service in winkels.

Ik had eens een horloge gekocht in een bijouteriezaak. Ze hebben in de winkel het horloge netjes voor me op de goede tijd gezet. Kom thuis, staat horloge nog steeds op diezelfde tijd. Huh? Dus zelf maar even een nieuwe batterijtje erin. Altijd goedkoper dan terugrijden naar de stad.

Doet dat horloge het nog steeds niet! Is dus gewoon kapot! Dus met bon terug naar de winkel en geld terug gevraagd, want zo’n zelfde horloge hadden ze niet meer.

Krijg ik geen geld terug, alleen een tegoedbon! Belachelijk gewoon! Verkeerde vorm van klantenbinding, want ik koop dus nooit meer iets bij die winkel! Als ze gewoon het geld teruggegeven hadden, was ik nog genegen geweest om daar klant te blijven want dan hadden ze normale service geleverd.

En dan te weten dat het wettelijk is vastgelegd dat als een winkel een produkt verkoopt dat niet deugt, ze sowieso altijd geld terug moeten geven. Tegoedbonnen zijn wettelijk niet toegestaan!

Woest was ik!

Groetekes, Sje

@Rainbow, ja ik ken dat verhaal nog ja, ook te belachelijk voor woorden dat ze jou zo hebben behandeld!! De service slaat tegenwoordig nergens meer op!!
Nu weet ik wel, altijd het bonnetje bewaren, maar goed, in mijn geval was het gewoon zo ontzettend dom, ik bedoel, ik woon in een plaats waar iets meer dan 11.000 inwoners zitten. Is op zich niet veel als je al het buiten gebied mee rekend. Als je dan gaat kijken hoeveel klanten er op een maandag middag bij S-pino (hahahagoed gevonden he) komen, is dat bar weinig, dus het slaat gewoon nergens op, zij wist precies dat ik de dag ervoor was geweest, ze herkende mij nog want ik kom er wel vaker neuzen, en dan nog zo behandeld worden he!!!
Bah!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Oh dat met die tegoedbon heb ik ook meegemaakt. Alleen niet op een horloge. Ik had nog gevraagd als de adapter niet werkt mag ik hem terug brengen en krijg ik mijn geld terug. Ja kreeg ik. Maar niks uiteindelijk moest ik een nieuwe huis telefoon en die kon ik daar ook kopen, maar oh wat baalde ik zeg.

Enne dames als je winkelbonnen bewaard omdat het ook de garantiebon is, maak er even een kopietje van, want de inkt vervaagd van een kassabon en dan is binnen een jaar je garantie als nog verlopen.

Groetjes,

Michèle

En niet plastificeren (of lamineren noemen ze dat ook) die bonnen, want dan hou je meteen niks meer over. Veel mensen denken dat ze dan beter bewaard kunnen worden maar bonnen zijn gemaakt van thermisch papier dus als ze warm worden heb je een zwart vel over!

(Die tip van dat lamineren heeft een kennis van mij ooit van een of andere domoor gehad voor de echo-foto’s van haar baby! Dat is ook thermisch papier. Door het lamineerapparaat heen en haar echo-foto’s waren waardeloos. Brrrrrrr…)

Groetekes, Sje

En je bon op een donkere plaats bewaren toch???
Ik heb het altijd in mn portomonee of in een doos…

Liefs, Melanie

Dan nog kan de inkt uiteindelijk vervagen. Kopietje maken is het beste.
Als ik bonnen heb van dingen waar garantie op zit, maak ik thuis altijd meteen een kopie. Ik plak de originele bon op het vel van de kopie en dan berg ik op in een van de mappen met gebruiksaanwijzingen/garantiebewijzen.

Geen kopieerapparaat in de buurt maar wel een scanner, dan even inscannen en bewaren op je computer of uitprinten.

Groetekes, Sje

Wat een goede tips om bonnen te bewaren! Ik zou die Kruidvatbon natuurlijk meteen wegmikken, het ging om een fles van 6,-. Ik wilde 'm nu toch zoeken, dus ik dook de stinkende zwarte bak in, waar ik tussen de stinkluiers graaide…Niks. Toen bedacht ik me dat ik helemaal geen bon had! Dat meisje had een nieuwe kassarol nodig en vroeg of ik de bon wilde. Ik had haast en zei dus ‘nee’. Was ik voor niks die stinkbak ingedoken! Maar ik denk dat ik die fles zonder bon echt niet terug kan brengen, dus die Difrax-actie is waardeloos!! Ik heb ze een pismail gestuurd (en daar ben ik goed in als ik vind dat een bedrijf niet klantvriendelijk is: ik ben niet voor niets de Public Relations in gegaan he, hahaha!).

Zo’n zelfde mail kreeg ook dat bedrijf van de bakerdoeken. Ik mag de groene nu terugsturen en krijg het geld + verzendkosten terug. Bestel ik ergens anders wel een blauwe!

Tegoedbonnen…die haat ik. Ik kocht deze zomer slippers voor Eva, maar die bleken te groot. Kreeg ik ook een tegoedbon. Nou, dat ding zit nu nog in mijn portemonee. Ik koop daar zelden…Het is maar 15,- maar toch. Ik ga dan niet graag meer naar dat soort winkels, ik heb liever gewoon geld terug!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hoi Rainbow,
van die s-fles heb ik ooit precies hetzelfde gehad, had ik bij de etos gekocht, ik had ook difrax gemaild en moest idd even nagaan of er een vertegenwoordiger kwam. Ik had ook geen bon meer, maar in de winkel kwam geen vertegenwoordiger van difrax. Toen heeft die verkoopster naar difrax gebeld en het was geen probleem, ik mocht een nieuwe fles meenemen en die bon moesten ze naar difrax sturen, die vergoeden m dan. Vond ik wel netjes overigens.
Maar bij mij stond er ook niet bij dat ik mn bon nog moest hebben, was pas na een maand of zo dat de letters er af gingen.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn zus heeft dat difrax-probleem ook gehad. Die heeft het ook goed kunnen regelen bij de Etos zelf. Ik denk dat het ook maar net is hoe een winkel zijn personeel instrueert en hoeveel een winkel weet over klantvriendelijkheid.

Groetekes, Sje

Soms dan springen je de tranen in de ogen hoe sommige winkels met klanten omgaan.

Voor ons is het trouwens niet de winkel met die lekkere rookworsten, maar van die heeeeeerlijke vlaaien…

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Ja in sommige winkels is de klantvriendelijkheid ver te zoeken. Was van de week ook even in de winkel van de rookworsten. Had daar een week of vier geleden een muts sjaal en wanten gekocht. Van die leuke gebreide. Alles pastte dus heb de bon ook weggegooit. Maar goed de binnenvoering van die wanten bleek te klein waardoor de buitenkant aan de binnenkant ging zitten. Zo krijg je die duim er ook niet in. Bovendien liet na een keer of drie dragen het koord al los waarmee je de wantjes door de jas kan doen. Ik ben daar dus mee teruggegaan, was niet de kwaliteit die je daar verwacht.
De verkoopster was erg aardig en riep gelijk de chef erbij. Die vond dat ik mijn geld moest terugkrijgen. Eeen andere verkoopster ging even de artikelcode opzoeken. Duurde een half uur en toen had ze nog niets. Toen riep ze een andere chef erbij. Die zei doodleuk dat het niet de bedoeling was dat je dat koord eraf knipt dus die wilde ze niet terugnemen. Toen zei ik dat het losgelaten was en dat ik dat zelf ook wel snap dat je niet iets kunt ruilen wat je afgeknipt hebt.
Maar goed uiteindelijk kreeg ik mijn geld wel terug, beetje jammer dat het meer als een half uur duurde.

groetjes Ramona