Veel te vroeg wakker

mijn dochter lizzy is 16 maanden en vorige waren wij op vakantie en de hele week was ze tussen 5 en half 6 uur wakker.
daarvoor was het altijd rond 7 uur,wij hadden nog zo iets van nou straks thuis zal het wel over zijn.
helaas ze wordt nog steeds tussen 5 en half 6 wakker.vanochtend was het 5.15 uur mijn vriend wildde haar speen geven maar ze begon zo tekrijsen.
hij nam haar mee ons en nam haar in bed waar zij gewoon lekker begon te kletsen en de plank boven ons langzaam begon leeg tehalen.
om 6.10 uur heb ik haar terug gelegt in de hoop dat ze zou gaan slapen want bij ons was ze steeds aan het gapen.
gelukkig viel ze in slaap om 8.15 uur ging ik haar wakker maken omdat ik moest werken.
wie van jullie herkent dit en heeft tips `zodat wij haar weer naar die 7 uur krijgen.

het maakt niet uit of ze nu om 18.00 uur naar bed gaat of om 20.00 uur ze wordt toch 5 uur wakker.

een radeloze mama

Helaas geen tips, hier was het met periodes en ik mag nu in mijn handjes knijpen als ze om 7 uur pas wakker is! Ik moest haar er gewoon uit halen als mijn man de late dienst had gedraaid, maar meestal laat ik haar echt liggen tot 7 uur hoe vervelend ze ook is…

Erg vervelend dat ze steeds rond 5en wakker is. Ook hier niet echt tips. Het is een fase. Al hoe vervelend die is. Onze meid heeft het een tijd terug ook gehad. Elke dag wakker tussen half 6 en 6 uur. Gelukkig nu ik met verlof ben en dus zelf niet meer vroeg hoef is het tussen 7 en 8. Dus mag nu niet meer klagen.

Slaapt je kindje overdag veel? Anders kun je misschien die slaapjes wat inkorten.
Ik laat onze meid hooguit 2 uurtjes op een dag slapen. Anders is het s’avonds een drama.

wij hebben het hier ook ineens weer hoor, 3 dagen ist om 07.00 uur feest. normaal legde wij haar terug en dan sliep ze tot 9 uur. nu dus al 3 dagen om 07.00 uur is het gewoon feest, klaar wakker en ready to go, ik troost me ook maar met 'het is een fase… want ik ben kei moe dr van !

Pippy is geboren 17.07.2009

herkenbaar, alhoewel mijn zoontje 9 maand was toen we dit hadden na de vakantie. Daarvoor werd hij tegen 8:00 wakker, daarna 500/600. Dit heeft een tijd geduurd, en toen sliep hij weer uit, tot hetw eer terug kwam. Waren dus echt fases. Wat die fases veroorzaakt heeft? kan meerdere dingen zijn. Achteraf had hij toen al last van zijn oortjes (vocht er achter) wat uiteindelijk tot ontsekingen leidde en buisjes in de oren. Toen viel het me op dat zodra hij een loop oor had (wat met buisjes zo te zien is, in tegenstelling zonder) hij heel vroeg wakker was. Daarnaast viel het mij op dat als ik meerdere dagen achter elkaar van zijn structuur afweek, hij ook vroeg wakker werd. Konden dus 2 twee dingen zijn, maar zijn oortjes was wel heel duidelijk. Wat ik er aan deed? Een pap fles geven, doe ik nog met zijn 2 jaar en 3 maand, anders is het bijna niet vol te houden. Er waren mensen die zeiden, dat moet je niet doen, gewenning etc.etc, maar die mensen moesten niet er om 630 uit om naar het werk te gaan, wij wel. Het is bij mijn zoontje nooit een gewenning wgeworden en slaapt nu als sinds eind september (op een enkele uitzondering na) bijna elke dag tot 800 soms tot 830. Heerlijk. Dus het gaat echt over, en ik heb die periode net even wat makkelijker gemaakt door die papfles te geven, want daarna ging hij weer lekker slapen, en wij dus ook!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hier is het ook sinds dat ze 1,5 jaar is geweest met fases zo.
over het algemeen is het nu tussen 6 en half 7, maar (als we niet weg moeten) dan komt ze er hier ook echt niet eerder uit dan 7 uur. vorige zomer was het hier ook telkens tussen 5 en half 6.
meestal met een boekje kan ze zich nog wel even lekker vermaken, en duidelijk erbij zeggen dat het nog veels te vroeg is en dat alle kindjes nog slapen en dat papa en mama ook nog moeten slapen. hier zeg ik er dan ook nog wel bij dat ze zelf niet meer hoeft te slapen als ze dat niet wilt maar dat ze dan wel heeeeeel zachtjes moet doen. dat begrijpt ze nu goed maar dat heeft ook wel even geduurd hoor moet ik eerlijk zeggen.
dat is de enige tip die ik je kan geven. het vroege wakker worden opzich is helaas niks aan te doen.

liefs,
Rinske

Ik denk dat je er niets aan kunt doen … Wij hebben dit ook lange tijd gehad en ineens was het 7 uur 's-morgen en is dit zo gebleven MAAR nu mag ik er 's-nachts weer 2x uit (dromen/huilen) …

Om aan voldoende slaap te komen ga ik zelf vroeg naar bed.

Luka is net uit deze fase, die heeft 6 weken geduurd…
Hij sliep altijd tot 8.00 uur-8.30 uur, maar ineens was het al om 5.30 uur raak! Kapot was ik…
Laten liggen was geen optie, hij bleef maar huilen en gillen. Aangezien we een ernstig zieke buurvrouw hebben haalde ik hem er dan toch maar uit.

Maar nu gaat het sinds 1,5 week weer goed en is hij om 8.00 uur wakker.
En nu maar hopen dat het zo blijft…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers