Veel te klein (met foto)

HeeJ, mama’s en papa’s…
een hele goede/beste vriendin van mijn moeder heeft ongeveer 1,5 jaar geleden een tweeling verloren…
Na 20 weken zwangerschap. Ze heeft er ook heel veel fotos van gemaakt, om er toch nog aan te kunnen denken. Ze heeft het jongentje en het meisje geen namen gegeven, en ze hebben ze ook niet begraven.
bij 24 weken houden ze de kindjes in leven, maar wat is dat klein zeg! ze is zelf blij dat ze niet 2 weken ouder waren, want dat kan toch niet leven!!! dan had ze nu misschien twee probleemkindjes of gehandicapte kindjes gehad
wat vinden jullie hier nou van?

Gewijzigd door - Me_di op 25 Feb 2006 19:05:22

Gewijzigd door - Me_di op 25 Feb 2006 19:09:11

Asl ik heel eerlijk een mening over die foto mag geven vind ik hem een beetje eng!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

quote:
wat vinden jullie hier nou van?

Ten eerste denk ik dat je in de topic titel even heel duidelijk moet melden dat je hier een foto laat zien van twee dode kindjes.
Ik kan er tegen, heb het vaker gezien, maar ik kan me voorstellen dat een nietsvermoedende kijker zich misschien wel rot schrikt.
Niet iedereen wil het nou eenmaal zien.

Verder weet ik niet zo goed waar je precies op doelt met: "wat vinden jullie hier van?"
Voor de moeder vind ik het verschrikkelijk (voor de vader ook uiteraard)
En wat ik van de babietjes vind…ik vind ze prachtig.
Zo piepklein nog en dan alles erop en eraan.
Wonderlijk gewoon.
Mijn nichtje is na 25 weken zwangerschap geboren.
Ik heb haar toen ook gezien en zij was ook verschrikkelijk ieniemini klein.
Het is even wennen, maar that’s all (ze is nu trouwens 15 )

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Getsie Me_di !
Wat doe je ons aan ?!?
Ik krijg er de rillingen van.

Bieb, op jou advies heb ik de foto weggehaald…

Was gewoon benieuwd… ik vond julia al klein!
en die woog ietsmeer als 5 pond

quote:
Bieb, op jou advies heb ik de foto weggehaald..

Je had ook bijv. de link neer kunnen zetten hier.
Dan had iedereen zelf kunnen beslissen of ze de foto wilde zien of niet

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Hoi medi

Bedank bieb maar voor haar milde reactie.

Ik wil graag datje even nadenkt over wat je op ikkeben zet en met welk doel, je maakt sommige leden erg aan het schrikken en da’s waarschijnlijk niet de bedoeling.
Stel gewoon duidelijk een vraag als je een vraag hebt of meld duidelijk dat je een mening hebt over iets . MAAR laat nooit meer mensen zo schrikken aub.
Voor de rest verwijs ik je even naar de forumregels die duidelijk zijn aangegeven.

Ik ben erg blij dat ik de fotos niet heb gezien( kan er niet zo goed tegen zeker ook omdat ik dat hier niet 1 2 3 verwacht ), maar buiten dat het is een openbaar forum en iedereen kan het zien. Willen de ouders wel dat de foto/ fotos op het internet staan ?

quote:
Willen de ouders wel dat de foto/ foto`s op het internet staan

Was inderdaad ook mijn gedachte!!
Ben ook blij dat ik t niet gezien heb, vind het eerlijk gezegd niet normaal.

Groet, Ellen
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

ook ik ben blij dat ik het niet gezien heb,vind dit toch al een onderwerp die mij ff te hard raakt

vooral de laatste zin (ze is zelf blij dat ze niet 2 weken ouder waren, want dat kan toch niet leven!!! dan had ze nu misschien twee probleemkindjes of gehandicapte kindjes gehad)

verder zeg ik niks maar vind dat je wel moet nadenken voor je iets op een forum zet,vooral met dit soort onderwerpen,dat ligt voor sommige heel erg gevoelig

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Jullie hebben allemaal gelijk vind ik ook.
Ze had de foto niet moeten plaatsen en ook de tekst
komt keihard aan.
Ik denk dat ze er heel erg spijt van heeft.
Ik wil het een klein beetje voor haar opnemen dat
ze dit zo ondoordacht gedaan heeft, omdat ze nog
maar 15 jaar is.
Dat is naar mijn idee een leeftijd dat je er soms
verkeerde dingen uitflapt…

Ik wilde eerst helemaal niet in dit topic reageren, maar nu ik alle reacties gelezen heb, wil ik toch even kwijt hoe ondoordacht en respectloos ik het vind naar de ouders van deze overleden tweeling om zomaar zonder dat zij het weten gevoelige foto’s op het internet te plaatsen.

Ik vind dit topic eerlijk gezegd ook te ver gaan. Waarschijnlijk zoals Mandy schreef het gevolg van de leeftijd van 15 jaar.

Is het niet een beter idee om dit topic helemaal te stoppen en/of te verwijderen? Zeker ook gezien het feit dat er een ander topic loopt waarin wel serieus en met begrip voor elkaars verdriet het verlies van kindjes besproken wordt?

Volgens mij haalt dit topic van Medi de wonden over verloren kindjes alleen maar op een extra negatieve manier open.

Groetekes, Sje

Ik heb de foto’s dus niet gezien, maar daarover ben ik het wel eens dat een link zodat we zelf de keuze kunnen maken om ze wel of niet te bekijken, beter is dan de foto’s zelf. Ik weet niet hoe Me_di aan de foto’s is gekomen, maar als ze al ergens op internet op een openbare site staan, zie ik er geen probleem in dat ze ze ‘verspreidt’ hoewel ik dat zelf niet op prijs zou stellen als ik de ouders zou zijn ook al weet ik dat internet openbaar is.

Bij een ander forum heb ik meegemaakt dat ze een kindje van 13 weken zwangerschap hebben verloren en deze met een echte ceremonie en gedenkkaartjes hebben gecremeerd. Dat gaf de ouders, die al eerder met 18 weken zwangerschap een dochter hadden verloren en het toen niet hadden gedaan, heel veel troost.

Ik snap ook wel dat het misschien ondoordacht was aangezien me-di 15 jaar is, ik denk vandaar ook de milde reacties. Ik vind het terecht dat er inderdaad gezegd wordt ook dat ze even erover moet nadenken eerst voor ze zoiets plaatst. Ze heeft de fotos in ieder geval netjes weggehaald en ik hoop dat me-di beseft dat het een openbaar forum is en je niet zomaar alles kan plaatsen hier, zeker niet wat betreft zulke intieme fotos van een ander.

Hoi Sje,

Ik ben er niet zo voor topics weg te halen alleen als dit echt zeer noodzakelijk is, Ik vind dat mensen hier van kunnen leren, en dat mensen ook hun mening er over kwijt kunnen zoland dat netjes gaat.
Ik denk niet dat het haar bedoeling was mensen te shockeren ik vind dat ze er goed aan heeft gedaan de foto’s weg te halen.

Gr Tries

Hoi Tries,

Dank voor je uitleg wat betreft het wel of niet weghalen van topics.

Ik vond het alleen zo pijnlijk worden, vooral ook voor de mensen die in het andere topic oprecht hun verdriet over verloren kindjes met elkaar delen. Juist voor die mensen zou dit topic dan onnodig pijn kunnen veroorzaken.

Maar ik begrijp je, dus laten we dan inderdaad maar hopen dat we dit topic als iets leerzaams kunnen zien wat betreft het plaatsen van bepaalde foto’s.

Groetekes, Sje