Luca is altijd wel een beetje een brokkepiloot geweest, maar ik dacht dat het bij het leren lopen hoorden. Maar hij is nu 2,5 jaar en dat lopen heeft hij wel onder de knie!! Hij doet niet anders, alleen rent hij altijd. Door de kamer, buiten, waar dan ook, hij zal nooit gewoon lopen, tenzij hij heel moe is, maar altijd rennen!
Maar daarbij valt hij dus heel veel. Hij struikelt veel over z’n eigen benen en loopt tegen van alles aan. Hij kijkt ook alleen maar om zich heen, en niet waar hij loopt, maar goed, hij wil gewoon alles zien denk ik.
Alleen is dat vele vallen wel normaal? Het valt andere mensen ook op dat hij zoveel valt. Omdat het zo vaak gebeurt, is het voor hem heel normaal en je hoort hem echt bijna nooit huilen. Staat weer op en rent weer verder, om 100 meter verder weer opnieuw op de grond te liggen. Ik heb best verstand van de motoriek van kinderen… alleen vanaf kleuters!! Dus wie weet of dit normaal is voor een peuter???
Veel struikelen en vallen
Hoi,
Klinkt meschien raar maar kan hij wel goed zien. Vriend van ons viel en struikelde ook veel. Hij had een bril nodig hij zag niet zo goed van dichtbij. Het is wel moeilijk te meten. Moet je een verwijzing voor naar de oogarts hebben.
Groetjes
lon106
Bij niet stabiel lopen wordt ook geadviseerd om de schoenmaat te laten controleren. Zodra schoenen te klein worden, gaan ze ook meer struikelen en onhandiger lopen.
Groetekes, Sje
kan allebei! Ik heb een lui oog, en dat is erfelijk. Maar ik denk niet dat t zijn ogen zijn, want hij ziet echt alles… het kleinste snoepje op de bovenste plank kan hij vinden
Die schoenmaat is ook wel een goeie! Ga ik naar kijken!
schoenen zijn het niet.
De leidster van het kdv vond het ook al opvallend vertelde ze me vandaag. Ik ga toch maar eens langs de huisarts, of we een verwijzing kunnen krijgen.
Maak me toch een beetje zorgen erover!