Veel slapen (sprong?) en schimmel

Heey,
Ik heb even wat vraagjes:
Seth zit naar mijn idee weer in een sprong, en is ook in die tijd ziek geweest.
Hij slaapt echter nog steeds heel veel, en dat ben ik echt niet van hem gewendt!
Neem nu vandaag:
Hij was half 9 (!!) wakker en lag er om 10.20 uur al weer in.
Tot half 1 geslapen en toen hij eruit kwam, was hij nog moe:O
Nu ligt hij er alweer even in.
Zou dit met de sprong te maken hebben, of???
Ook huilt hij heel veel, maar niet zomaar huilen, echt alsof de wereld vergaat en binnen no time is hij overstuur… zal zeker ook wel met het sprongetje te maken hebben…?

En even een vraagje over zijn mondje.
Hij heeft sinds dat hij ziek is witte vlekje in zijn mondje aan de voorkant en op de voorkant van zijn tong. Zijn tong is nu aan de voorkant zelfs bijna helemaal wit. Ik denk dat het een schimmeltje is. Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen?

Verder heeft hij vandaag voor het eerst een boterham gegeten, een hele (zonder korstjes, met boter

Liefs, Anne

mijn ha zei geeft ze sinasappelsap te drinken en helpt dit niet dan bellen voor een orale gel.
bij lieke hielp sinasappelsap goed.

Groetjes Gytha

Spruw is dat. En dat wordt inderdaad veroorzaakt door een schimmel. Niet gaan klussen met huismiddeltjes, die werken zelden afdoende tegen een schimmel omdat ze de onderhuidse resten van de schimmel niet bereiken.

Huisarts bellen en om Daktarin Orale Gel vragen. Met een steriel gaasje tong en binnenkant mond insmeren. Dat moet geloof ik 2 of 3x per dag. Elke keer nieuw gaasje pakken.

Zodra de uitslag weg is, 4-5 dagen op dezelfde manier blijven behandelen om de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) ook te doden. Als je niet door blijft smeren die 4-5 dagen is de kans groot dat de spruw weer terugkomt.

En verder: spenen elke dag goed uitkoken en geen troostpink geven (ook niet als je je handen goed gewassen hebt. Gewoon niet geven).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Oct 2009 19:56:08

Dankjewel!
Ik ga morgen gelijk de HA bellen! (Hoop dat die hork van ons er het nut van inziet)
Pink krijgt hij nooit, vind ik hem veel te oud voor, en hij bijt
Heb al een nieuwe speen gekocht voor als het over is, en voor de rest gaan we maar even heel hygienisch te werk!
Ik hoop dat het snel over is!
Liefs, Anne

Hmm… het is morgen zaterdag…
Zal ik naar de vervangende dokter bellen, of wachten tot maandag?
Liefs, Anne

Je kunt toch altijd om raad vragen? Ze geven dan zelf wel aan of het beter is dat je even langs komt of dat je kunt wachten tot na het weekend. Ik weet niet of het kwaad kan om tot na het weekend te wachten. Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt (gelukkig).

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou niet wachten tot maandag, want spruw kan snel erger worden en tot gevolg hebben dat hij moeite krijgt met eten, drinken en slikken. Dus ik zou de huisartsenpost bellen morgenochtend. Niet over het weekend heen tillen.

Groetekes, Sje

Ja, dat vroeg ik me inderdaad af, want ik vond het nu al vrij snel erger worden.
Dan ga ik morgen gewoon bellen.
Liefs, Anne

Ja, gewoon doen! Even voor de zekerheid checken of de witte aanslag er met je nagel vanaf te halen is. Als dat zo is, is het gewoon melk-aanslag en is er niks aan de hand. Als de witte aanslag er niet af komt, is het spruw.

De weekend-arts zal dat namelijk ook vragen, of de witte aanslag er vanaf te schrapen is. Dan kun je dat maar beter vast gecheckt hebben.

Groetekes, Sje

Nou, ik heb gebeld, maar de dokter vond het niet nodig.
Hij zei dat het vanzelf over ging.
Hij verder helemaal niets gezegd, of ik er nog iets aan kon doen iod.
Hij zei alleen dat als hij er koorts bij krijgt of als hij bijna niets meer eet, dat ik dan maar weer moet bellen.

Misschien toch de sinaasappelsap proberen, mag hij dat, of kn ik dat nog niet doen?
Liefs, Anne

Wat een sukkel! Spruw die gewoon vanzelf overgaat! Hoe is die arts aan zijn artsendiploma gekomen? Die heeft gewoon geen zin gehad om weekenddienst te draaien. Tegen de tijd dat de kleine man koorts krijgt en slechter begint te eten ben je al te ver van huis met spruw!

Als het morgen nog erger is, weer bellen en klagen over hoe je vanochtend met een kluitje in het riet gestuurd bent!

Het enige wat een alternatief zou kunnen zijn is Molkosan. Dat is mij destijds ook geadviseerd toen onze jongste in haar eerste week al spruw te pakken had. Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor Daktarin Orale Gel omdat ik dat geneesmiddel kende.

Molkosan is een of ander homeopathisch spulleke (zie Google). Zie drogist of apotheek. Maar ik heb dus geen idee wat voor smaak die molkosan heeft en of de kleine mop dat pikt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Oct 2009 15:32:40

Sjemig… spruw gaat idd niet vanzelf over… Gewoon weer bellen hoor!!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoe is het vandaag met de uitslag?

Groetekes, Sje

hoi
mijn zoontje heeft ook spruw gehad en ik kreeg een tip van het consultatie bureau
een schoongaasje deppen en bessensap zonder suiker en je kindje er lekker op latten sabbelen bij die van mij was het in een paar dagen helemaal weg

groetjes

De uitslag lijkt iets minder dan gister, maar is er weldegelijk nog!
Ik ga morgen weer bellen naar mijn eigen huisarts, want heb vandaag dezelfde vervanger als gister.
Hopen dat zij het nut wel inzien van een middeltje.
Liefs, Anne

Als het een goeie huisarts is die weet dat schimmelinfecties niet zomaar op te lossen zijn met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes dan geeft-ie die Daktarin Orale Gel.

Groetekes, Sje

Hey Anne,

Heb je ook echt de huisarts aan de lijn gehad of een assistente? Lijkt me idd vreemd dat hij zo’n opmerking maakt. Ik heb er gelukkig (nog) niet mee van doen gehad, maar als iedereen hier zegt dat je er een kuur voor moet krijgen, lijkt me dat een huisarts dit zeker moet weten! Anders zou ik me toch afvragen of-ie z’n diploma niet bij een pakje boter heeft gehaald…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ja of bij een pak cornflakes gewonnen ofzo.

Groetekes, Sje

Ik heb de assistent aan de lijn gehad, en die ging er voor mijn gevoel al van uit dat we iets zouden krijgen en vroeg ook al of ik nog borstvoeding gaf, want anders moest ik OOK behandeld worden.
Ze ging het voor de zelerheid nog even met de arts overleggen, en die zei toen dat het vanzelf over zou gaan, en daar zijn we mee afgescheept.
Maar, we gaan morgen er weer een belletje aan wagen
Liefs, Anne

Slechte zaak. Maar ja dat is volgens mij een beetje het nadeel van de ha-post. M’n schoonmoeder is vorige week geweest omdat ze al een aantal weken niet lekker was. Ze kreeg ook last van dikke benen en het gloeide, maar had geen wondje. Na aandringen van ons is ze naar de ha-post gegaan. Die zei dat het beginnende wondroos was en ze heeft een kuur gekregen. Als het aan het einde van de week niet over zou zijn, ze terug moest naar haar eigen huisarts. Nou, het werd niet minder maar erger want het andere been begon ook. Haar eigen huisarts was bang voor trombose en dat bleek het naar onderzoeken ook te zijn. Waarschijnlijk heeft ze er ook een longonsteking bij. Haar ha zei ook dat het geen eigenlijk geen wondroos kon zijn, omdat ze geen wond had. Lekker dan… En de ha van vorige week was ook nog onze huisarts en normaliter is hij toch heel erg zorgvuldig…

Sorry ff behoorlijk off-topic…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker