Veel scholen vandaag gesloten zijn

i.v.m. staking! Is dit bij jullie ook zo?

Onze school is niet gesloten omdat ze hier net gisteren weer begonnen waren na 2 weken vakantie.

Maar…er zijn 10 leerkrachten namens de rest van het team naar Amsterdam. De kinderen van die groepen zijn verdeeld over de andere groepen. In groep 3 waar onze jongste zit, waren ze nu met 39 leerlingen ipv de 25 die ze gewend zijn. Ze hadden er dus een halve groep 3 bij en de andere halve groep 3 van die stakende leerkracht zat er in de andere groep 3 bij.

Kei-vol die klassen! En dat zou dus de toekomst gaan worden! Dus ik zei tegen de leerkracht van onze jongste “Wen er maar vast aan!”. Moest ze lachen.

De leerkracht van onze oudste was naar Amsterdam en zo zit de oudste dus met de helft van haar klas in een andere groep 5 erbij. Daar waren ze nu met 35.

Ze vinden hier op school dus wel degelijk dat er gestaakt moet worden, maar ze willen ook weer niet dat de kinderen daardoor een schooldag missen. Plus het scheelt een hoop geregel voor ouders, wat betreft opvang.

Ik hoorde op het journaal gisteren dat heel veel ouders klagen dat ze nu een extra vrije dag moeten nemen omdat de school van hun kind gesloten is. Ik weet niet hoe jullie het zien, maar ik vind het raar dat geklaag. Tuurlijk is het niet handig en wenselijk, maar als je bedenkt waar het hier over gaat en dat het in het belang van al onze kinderen is dat de leerkrachten duidelijk van zich laten horen vandaag, hoe weggegooid is zo’n vrije dag dan omdat je kind niet op school terecht kan?

Ik zie het als een investering eerlijk gezegd.

Groetekes, Sje

Hier ook, alleen hebben wij er nog geen last van

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ben het met je eens Sje, ik bedoel ze doen het voor onze kinderen, en dan klagen! Als het moet kunnen ze van mij een hele week vrij nemen op de protesteren, het gaat toch om het niveau van onderwijs voor je kinds, en ik snap dat het niet leuk is, maar tja als het maar een beetje effect heeft dan vind ik dat ze het moeten doen!

Prima dat ze staken hoor, kan ik me helemaal in vinden, maar het is zinloos want het gaat gewoon door las ik net op teletekst.

Liefs Michelle

hier was het wel heel vreemd op school… Er waren 4 leerkrachten aanwezig op school en als je toevallig in hun groep zat was je verplicht wel te komen!! dus er waren er best veel met 1 kind wel en 1 kind niet naar school… als je je kind ziek melde kreeg je de leerplichtambtenaar achter je aan

Ik had het geluk dat alle 3 vrij waren en ik dus met de kids naar de dierentuin kon gaan, heb geljk maar een vriendje van vic mee genomen wiens zusje dus wel naar school moest vandaag…

maar ook hier net vakantie achter de rug, vandaag staken en dan donderdag studie dag…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Da’s raar geregeld inderdaad dat kinderen van wie de leerkracht er wel was naar school moesten en dat andere kinderen vrij waren. Vooral binnen een gezin staat dat een beetje scheef!

Wat een geluk dat jouw kinderen wel allemaal vrij waren.

Groetekes, Sje

Das idd wel heel krom op de school van jouw kids Kim…
Hier was ook de hele school gesloten vind t op zich ook niet erg, hoop alleen dat t ook wat uithaalt! Alleen volgende week hebben ze ook nog eens een x studiedag… hmmm dan worden het opeens wel veel vrije dagen achter elkaar. Naja… moet ook gebeuren.
Oudste zei al: volgende week donderdag moeten de juffen werken, hahah! Bedoelde hij overigens heel serieus (normaal laten ze de kinderen werken ) maar klonk zo grappig!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Mn man was erbij hoor in de Arena! Hij geeft les op het voortgezet speciaal onderwijs en alle collega’s waren naar Amsterdam. Of het echt wat uithaalt weet ik niet, maar 50,000 boze leraren bij elkaar moet toch wel iets van indruk maken…

Ach, als maatschappij en dus ook als politiek pluk je er zelf uiteindelijk weer de vruchten van, maar lange termijn denken is natuurlijk erg lastig voor de mensen die het nu te zeggen hebben in ons land…

Liske; helaas kan ik jou post niet “liken” zoals op facebook, maar bij deze dan! Mijn nichtje van 18 zit ook op een speciale school; zij heef nogal wat beperkingen, en bij haar gaat het er goed inhakken, en dat vind ik heel jammer!

hoi
hier waren alle openbaar onderwijs scholen dicht (13 totaal). waaronder mijn school. ik was dus ook in de arena. heel gaaf om zo eens mee te maken. ben alleen bang dat er meer voor nodig is om de minister te overtuigen. helaas…

maar we doen het inderdaad voor de kinderen, ik ben blij dat de moeders op dit forum dat ook inzien!

groetjes Gidget

Ja hoor, al moet je weken op de baricade staan, rot ja! Maar we hebben het wel over onze kinderen en hun toekomst dus als het aan mij ligt doen jullie maar! Ik vind het ook altijd fijn als patienten en families het begrijpen als we bijvoorbeeld een pijama dag invoeren in de zorg ivm bezuinigingen etc!