Veel ongelukjes opeens

Eva is een keer gaan spelen bij een kindje uit haar klas. Ze had toen in haar broek geplast. De moeder van het kindje had haar toen een onderbroekje aangegeven. Nu was ze daarnet na school gaan spelen bij een kindje uit haar klas, dat bij ons in de straat woont. Na een half uur komt haar moeder haar alweer brengen, want Eva had in haar broek gepoept! Toen ik vroeg hoe het kwam, zei ze: X had geen WC!

Zelf denk ik dat ze niet goed bij vreemden - zo goed kent ze de kindjes nog niet - durft te zeggen dat ze naar de WC moet? Ik vind het opvallend dat het al 2x verkeerd is gegaan? Ik vind het voor haar ook vervelend als ze steeds in haar broek poept of plast bij een kindje uit haar klas. Zal ik haar dan een luierbroekje aandoen, of is dat helemaal niet stoer? Ik weet het niet zo goed, wat wijsheid is?

Misschien moeten we gewoon nog even wachten met dat spelen, is het nog te veel en te vroeg voor haar. Ze wil het zelf wel, maar het maakt haar misschien zenuwachtig? Ze is ook heel stil als ze ergens speelt, terwijl ze dat normaal niet is. Dat zou de ongelukjes ook kunnen verklaren?

Groetjes Rainbow

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/vIFMp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4m.lilypie.com/zGfHp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 24 Sep 2012 17:11:04

Toen onze meiden nog in de kleuterklas zaten, en er kwamen vriendinnetjes spelen, dan liet ik die vriendinnetjes meteen bij binnenkomst zien waar het toilet was. Nooit kindjes met ongelukjes gehad hier!

Ze durven het vaak niet te vragen of houden het zo lang mogelijk op om thuis te kunnen gaan plassen omdat ze niet zien waar een toilet is. Dus vandaar dat ik dat hier zelf altijd onderving door te laten zien waar het toilet was.

Groetekes, Sje

Misschien de medemoeder even tippen om Eva bij binnenkomst de wc te wijzen?
Een luierbroekje is inderdaad niet cool. En… als ze dan poept, zit die moeder met een kleuter met een poepluier, lijkt me ook niet fijn!

Groetjes Manderijn.

Als je haar brengt, even vragen of die mama of papa jullie even het toilet wil laten zien. En dat die mama of papa dan tegen Eva zegt dat ze het gewoon moet zeggen als ze moet plassen of poepen. Ik denk ook dat het een kwestie is van niet durven aangeven in plaats van te vroeg om elders te gaan spelen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Denk ook dat het angst is om ergens anders zonder mama erbij te plassen/poepen.
Aaron gaat op school ook niet…vind ie eng…denkt dat er kindjes komen kijken ofzo.

Gr, Danielle

Sinds Noah weer naar school gaat, gaat t ook weer mis bij anderen… Maar ook thuis helaas… Ik haal hemop van school, en laat hem direct plassen… ook alswe weer naar schoolgaan laat ik hem thuis plassen…

Maar het gaat ook vaak verkeerd bij vriendjes waar hij speelt… Ik zou ook inderdaad de moeder vragen om haar de wc te laten zien,en direct bij thuiskomst daar vragen of ze moet plassen…

Liefs, Melanie

De ongelukjes breiden zich helaas uit… Elke ochtend heeft ze in haar luierbroekje gepoept en vannacht werd ze ook met een poepbroek wakker! Het lijkt alsof ze terug bij af is??? Ik dacht dat die luierbroekjes binnenkort verleden tijd zouden zijn, maar ze zijn nog dringender nodig dan ooit!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik denk dat Eva gewoon even een terugval heeft door de grote veranderingen in haar leventje op dit moment. School BSO ed. Veel kinderen reageren daarop met een terugval. Heel vervelend maar het gaat meestal snel weer over. Prijs haar als het goed gaat maar word niet boos als het mis gaat. Waarschijnlijk vind ze het zelf ook vervelend. Rens heeft momenteel ook soms weer ongelukjes. Hij heeft in de gaten dat hij bijna naar school gaat en ook dat de sit er aan komt. Ik denk dat hij dat toch wel spannend vind en dat daar die ongelukjes van komen.

Groetjes Ramona

Ik denk dat Eva gewoon even een terugval heeft door de grote veranderingen in haar leventje op dit moment. School BSO ed. Veel kinderen reageren daarop met een terugval. Heel vervelend maar het gaat meestal snel weer over. Prijs haar als het goed gaat maar word niet boos als het mis gaat. Waarschijnlijk vind ze het zelf ook vervelend. Rens heeft momenteel ook soms weer ongelukjes. Hij heeft in de gaten dat hij bijna naar school gaat en ook dat de sit er aan komt. Ik denk dat hij dat toch wel spannend vind en dat daar die ongelukjes van komen.

Groetjes Ramona

Heeft ze alleen s’nachts of ook overdag ongelukjes? Wat ik uit je verhaal opmaak is het alleen s’nachts. Het zou heel goed kunnen dat ze momenteel veel vaster en dieper slaapt en daardoor niet wakker wordt van het plassen/poepen. Ze gaat nu natuurlijk sinds kort hele dagen naar school, wat voor die kleintjes nog erg veel energie vergt. Daardoor hebben ze hun nachtrust ontzettend hard nodig. Wat dus heel goed verklaart waarom ze s’nachts niet wakker wordt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Nou, het is zowel 's avonds als overdag. Op school heeft ze er nog geen last van gehad. Ze heeft altijd al snel diaree, daarvoor zijn we ook naar een diëtiste geweest. Ze zei laatst ook heel zielig ‘sorry’ toen ze gepoept had. Ik zei meteen dat het niet erg was. Ik wil niet dat ze het straks gaat ophouden uit angst dat ik boos zou worden. Het zullen inderdaad wel spanningen zijn. Ik kon er gek genoeg niet veel informatie over vinden, dus ik ben blij te horen dat jullie het in elk geval wel herkennen. Ik hoop dat het snel over is, ook voor Eef!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fourth Birthday tickers

ik herken je probleem helaas ook!
N plast ook af en toe in haar broek vooral op school.
(Poepen doet ze niet in haar broek)

Ik denk idd dat het spanning is,
ik heb de stikkers er weer bij gepakt, miss dat het zin heeft,
Het zal wel weer overgaan! want het is idd best vervelend, niet alleen voor ons maar vooral ook voor het kind zelf.

Liefs van Mij

Gewijzigd door - Nemo op 01 Oct 2012 21:48:31