Veel om speen en knuffel vragen

Joey heeft al vanaf dat hij 1 jaar is geen speen meer beneden, die is voor in bed, en gaat ook nooit de kamer af, evenals zijn knuffeltjes.
Maar sinds een paar weken wil hij het liefst de hele dag met die dingen op de bank zitten! Ik heb nu een afspraak met hem, dat hij 's middags als Jessey gaat slapen een uurtje met speen en knuffels op de bank een filmpje mag kijken, maar hij begint direct na het opstaan al te zeuren, en huilt dikke tranen van verdriet als hij ze niet mee mag nemen naar beneden!
Hoe kan hij nou zo ineens zoveel behoefte hebben aan dat getut? Moet ik hier nou aan toegeven, omdat het misschien een fase is, of gewoon keihard hem elke dag uren laten huilen en die dingen boven laten? Vind het aan de ene kant ook wel zielig… Maar aan de andere kant word zijn spraak er denk ik ook niet beter op als hij zo veel tut!..

Groetjes Anouk

Ik denk dat het een fase is.
Hier vraagt ze e rnu ook veel om maar met name in de auto.

Ik blijf volhouden… Ze krijgt m niet. Alleen in bed. Zijn we ergens op visite geweest en moeten we ver terug rijden krijgt zem wel zodat ze in de auto kan slapen maar anders niet.

En zodra haar broertje geboren is gaan we helemaal stoppen.

Ik heb zelf geen ervaring met spenen maar ik zou er niet aan toegeven en het vaste ritueel aanhouden.

Morgan heeft dat ook even gehad maar nooit aan toe gegeven, wij waren heel duidelijk doekjes en tul zijn voor in bed alleen als ze echt ziek is komen ze beneden. Vervelende is ze heeft gisteren een heel klein handdoekje van hello kitty gekregen en die moest dus ook mee naar bed maar mocht ze van pappa ook weer mee naar mee naar beneden nemen dus denk dat we daar de regel nog even op gaan moeten toepassen. Gelukkig begint hier morgen het normale leven weer, pappa die moet weer werken en morgan gaat weer naar het kdv.

Knuffels mogen hier wel uit bed en der gaat ook altijd 1 knuffel overal mee naar toe.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 04 Sep 2011 20:51:27

Speen zou ik niet doen, maar zijn knuffels wat is daar mis mee? Kan troost voor hem zijn of zoiets. Dylano heeft al lang geen speen meer maar zijn knuffels mogen gerust uit bed, Nu is hij er aan geen een echt supergehecht zover als ik weet , dus als we op visite gaan en hij wilt er 1 meenemen vind ik dat ook prima. Geloof dus niet dat hij er wakker van ligt als hij er een kwijt zou zijn

Met boodschappen mogen ze dus niet mee want dan kan ik ze na 5 minuten vasthouden
Bij visite gaat hij in de tas met speelgoed van hemzelf bv.

Liefs Michelle

hier al heel lang geen speen meer maar zijn knuffel mag hij overdag wel meenemen naar beneden. soms blijft hij ook boven.
Als we weg gaan gaat hij mee in de tas en komt er aleen uit als hij gaat slapen of als er heeeeeel veel verdriet is.
Het is gewoon zijn vriend en troost. niets mis mee vinden wij

hier nog wel een speen en ook een knuffel.
speen krijgt hij alleen als die gaat slapen en z n knuffel mag z n kamer uit en mee
naar beneden want dat is zn vriewndje ik vinddat geen ramp.
en hij kijk er amper naar om als die aan het spelen is

Oh ja, de knuffels mogen hier ook mee naar beneden.
Maar dat is altijd alleen haar lappenpop die ze mee wil nemen.
Die moet ook mee met boodschappen doen en ze loopt thuis heel de dag met die pop in d ebuggy rond.

Maar de tut blijft boven.

Bedankt voor jullie reacties!
Het probleem met Joey en die knuffels, is dat hij er juist niet mee rond loopt… Hij gaat er mee op de bank zitten, en blijft ook zitten, liefst met een filmpje op tv. Dan komt er van spelen helemaal niks meer, en dat vind ik niet goed op zijn leeftijd!

Ik heb hem vanmorgen bij het opstaan uitgelegd dat de vakantie voorbij is, en dat hij daarom vanaf nu de knuffels en speen niet meer mee mag nemen naar beneden. Ik heb van een lade uit zijn ladenkastje een bedje gemaakt met dekentje en kussentje er in, en daar hebben we de knuffels samen in te slapen gelegd. Afgesproken dat hij tussen de middag als Jessye slaapt, wel even een uurtje met de knuffels op de bank tv mag kijken, maar de speen blijft echt boven! Tot nu toe gaat het goed… Hopelijk blijft dit zo…

Groetjes Anouk

Hoi Anouk,

Ik snap nu waarom je niet wilt waarom ze mee naar beneden gaan.
nmi heb je het zo op een goede manier opgelost.
Hopelijk werkt het!

@ Anouk mooie oploissing want nu snap ik je inderdaad ook. Ja dat hebben wij hier niet alleen als ze moe is aan het einde van de dag.

Groetjes,

Michèle

Colin vraagt ook veel om zijn tut, maar hij krijgt hem ook gewoon overdag. Ik doe er niet zo moeilijk over, hij heeft er gewoon veel behoefte aan. Hij huilt ook echt als ik hem niet geef. Dan blijft hij vragen om de tuta. Er liggen er ook overal in het huis, dus meestal vindt hij er zelf wel een.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook geen speen meer maar zijn knuffie (zijn allesie) mag wel in huis overal mee naartoe maar NIET buiten huis komen!
Moet er niet aan denken…dan heb ik geen 1 slapende nacht meer!

Dus op de bank zit hij ook met zijn knuf…ik zie er geen kwaad in eigenlijk.

Gr, Danielle

Demi neemt altijd speen en kroel(hij heeft er 2) mee naar beneden. en zodra hij moe word pakt hij die dan ook en gaat even lekker relaxen op de bank. wij hebben er geen problemen mee, kroel en speen gaan ook overal mee naar toe.