Veel minder gaan eten

Hoi dames en heren,

Ik zit hier even in de knoop…

Sinds 4 dagen heeft mijn zoon last van zn maag gekregen. Hierdoor moest hij overgeven (dit was vooral de eerste dag). Hij wilde alleen drinken, misschien 1 of 2 lepeltjes eten en daarna was het meteen huilen. En heel veel slapen.

De tweede dag heeft hij nog maar 1 keer overgegeven, maar het ging wat beter. Hij at iets meer.

Gisteren (derde dag) dronk hij veel sap en water. Met het eten was het nog steeds hetzelfde. Niet veel dus.

Vandaag probeerde ik hem weer opvolgmelk te geven(hij wilt nog geen gewone melk), maar hij dronk het wel op en had niet overgegeven! Dus denk ik dat zn misselijkheid nu wel over is. Alleen meneer wil nu helemaal niet eten!!! Tot nu toe, heeft hij 4 lepeltjes pap gehad in de morgen, heeft daarna 2 uur geslapen. en tot nu wilt hij helemaal niks. Heb geprobeerd brood te geven, stukje appel, banaan, fruitpuree, yoghurt, maar hij neemt helemaal niks aan!

IS dit omdat hij bang is weer over te geven, of is dit uitproberen???

Groetekes!

Uhm, om mij heen en ook bij mijn zoontje merk ik dat heeeeeeel veeeeeeeeel kinderen lopen te ‘etteren’ met eten rond de 14e maand.
Hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn, maar in deze gevallen was 't inderdaad gewoon uitproberen.
Ook was 't een stap verder in 't zelf leren eten.

Wat ik deed als hij niet meer wilde eten, was z’n bordje weg zetten met de vermelding : “oh is Jens klaar met eten? Nou jammer dan, dan zet ik je bordje wel weg”. En dan gaf ik 'm nog 1 à 2 kansen en daarna had ie pech. Al gaf ik 'm wel iedere keer een toetje. En hij moest blijven zitten totdat wij klaar waren. Al met al heeft dat een paar weken geduurd en sindsdien eet ie weer gewoon. Alhoewel… soms blijft ie nog wel eens uitproberen door z’n eten op de grond te gooien, maar ook dan reageren we hetzelfde. Bordje weg, nog een kans, kansen verkeken.
Klinkt rot, maar ze krijgen dan vanzelf honger en gaan weer eten hoor.

Maar wat ik al zeg, voor 't zelfde geldt heeft ie wel last van z’n maagje.
Maar sommige kinderen gaan ook uit boosheid overgeven hè… om 't dramatisch effect kracht bij te zetten, hihihi. De spookjes.

Mama van Jens 27-12-2006

Rond week 59 kan er een nieuw sprongetje beginnen. Mogelijk kan dat er mede de oorzaak van zijn dat-ie niet wil eten.

Zolang hij genoeg vocht binnenkrijgt zou ik er geen aandacht aan besteden.

En…kindjes rond het jaar gaan allemaal moeilijk doen met eten. Uitproberen heet dat. Dus gewoon negeren. Geen alternatieven aanbieden want als hij doorheeft dat-ie een boterham kan krijgen in plaats van boontjes dan is het eind zoek.

Dus als-ie niet eet, en hij drinkt wel genoeg, gewoon zo laten. Hij begint op den duur wel weer beter te eten.

Groetekes, Sje

Vocht is het belangrijkste voor zulke kleine kindjes. Wel kunnen ze je aardig uitproberen! Wij hebben dat nog niet voor handen gehad, maar i zie het om mij heen ook veel gebeuren. Het beste kun je denk ik dezelfde regels houden als het anders in huis is. Zolang ze goed drinken en verder geen koorts hebben of heel erg moeten overgeven, denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.

Succes, hopelijk gaat het snel weer beter.

Hoi,

Onze dochter heeft dat ook de eerste paar dagen na het overgeven. (ze heeft al vijf buikgriepen achter de rug sinds ze 1 jaar was nu 3). Maar op een gegeven moment krijgen ze honger en gaan ze meer eten. Het is bij onze dochter oplopend dus elke dag iets meer. Ik bood ook niets anders aan dan dat we gewent waren te geven en ook niet op ander tijdstippen/ momenten als het overgeven over was.

dus kan ook daarvan komen.

zou het even aankijken

Goetjes,

lon106

ja hoor het kunnen streken zijn hoor!
hebben wij ook gehad en af en toe nog steeds.
Zoals Sje altijd zeg toverwoord= negeren.
Ze gaan echt wel weer eten hoor!

en buikgriep heerst ook, dus kan het ook zijn.
drinken is dan belangrijk maar ook hier geldt als ze weer honger krijgen gaan ze wel weer eten.

succes

groetjes GYtha

DAnk jullie wel voor de reacties

Ja ik begin nu eigenlijk te denken dat hij gewoon aan het uitproberen is.

Zijn schema is als volgt:

7.00 opvolgmelk
9.30 papje
10.30 - 12.00 slapen
12.15 sapje plus een sneedje brood met pindakaas
14.00 yoghurt als tussendoortje of stukje fruit
16.00 avondeten
18.00 opvolgmelk plus klein beetje pap
19.00 - 06.30 slaapt hij

Per dag probeer ik rond de lunch iets anders op brood aan te bieden. Dat neemt hij helaas nog niet, hij houdt echt van pindakaas of droog brood.

Maar nu is het ja alleen drinken.

WAt ik wel raar vind is dat hij wel zn avondeten op eet! Ik dacht gisteren van, ik probeer avondeten want daar neemt hij wel een paar hapjes van… Meneer at alles op! -.- Ja het kan zijn dat hij op dat moment echt honger heeft gehad. Hij slaapt goed en is vrolijk, dus nogmaals: ik denk dat hij gewoon aan het uitproberen is.

Ach hij moet het zelf weten! Komt hopelijk wel goed met de tijd.

Groetekes!