Veel huilen en rommelig drinken

Pfff… wat een dag!
Wat er nou vandaag met Lenna aan de hand was, geen idee. Ze heeft veel gehuild (gekrijst ook) en maar 2x een half uurtje geslapen. Haar flesje drinkt ze niet leeg, ze laat 40 ml, soms zelfs 70 ml staan en heeft dan een uurtje later weer honger. Terwijl ze net zo netjes om de 4 uur dronk…! Vreemd… ze heeft geen koorts, geen krampjes, geen poepluier, niks… en toch wilde ze niet slapen. Hebben haar net maar in badje gedaan en nu slaapt ze dan… eindelijk.

Zou dit een sprongetje of zoiets zijn?

Vorige week zijn we erachter gekomen dat ze koemelkallergie heeft, veel eczeem, veel spugen, moeite met ontlasting enz. We geven haar nu nutrilon pepti en dat leek heel goed te helpen. Haar huid ziet er beter uit en ze heeft nu elke dag een poepluier zonder dat ze er ‘moeite voor hoeft te doen’.

Misschien moet ze wennen aan deze voeding? Hiervoor kreeg ze BV en gewone standaard flesvoeding…

Iemand enig idee waar ze vandaag last van had? Ik word er erg onzeker van… en moe haha.

Lenna is trouwens ruim 10 weken oud…

Dat kan inderdaad heel goed een sprongetje zijn!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik geloof eerlijk gezegd niet in sprongetjes, maar ik denk dat het aan de voeding ligt of aan de hoeveelheid. Mijne is nu 9 weken oud en ook overgestapt naar een ander voeding, namelijk friso 1 extra voor hongerige baby’s en het leek goed te gaan totdat hij ook rommelig begon te drinken.

Hij dronk ook weinig dan veel dan had ie honger dan viel hij in slaap door vermoeidheid. Bleek dus dat hij meer wou dan 90cc. Toen hebben we het verhoogd naar 150cc en toen deed hij tussen 12.00 uur en 19.00 uur raar.

Nu was ik vergeten dat er dan een fles af moet slim he zie ook mijn topic “nog steeds hongerig”. Vandaag bij cb geweest moest er toch nog een fles af van 6 naar 5 dus omdat het anders teveel is. Waardoor hij de fles van 12.00 uur niet leeg kreeg maar de rest van de dag zat te knoeien hihihi vandaag gaan we voor het eerst kijken of hij de nacht doorkomt en ik heb gelijk de hele dag 4 uurtjes tussen elke voeding gelaten en opeens doet hij het goed en slaapt lekker door! Voorheen was mijn schema ook rommelig, dan 3 uurtjes dan 4 uurtjes ertussen waardoor ik hem letterlijk om 12.00 uur wakker ging maken om te voeden, waar hij niet op zit te wachten!

Het kan aan de voeding liggen, want daar krijgen ze nog wel eens krampjes van, opvallend dat ze na het badje lekker ging slapen, misschien was dat het wel.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze toe is aan meer voeding dus meer slapen. Hoeveel krijgt ze per voeding en hoe vaak eigenlijk?

Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen hoor, maar het is maar een insteek

Ja, lijkt sterk op een sprong!
De regeldagen kunnen het nog niet zijn want dat is bij ongeveer 3 maanden (=13 weken).

Groetekes, Sje

Nou Sje, regeldagen zijn ook niet echt op vaste dagen hoor mijne had de 10e dag geen regeldag, ook niet ervoor en erna, terwijl we er wel op zaten te wachten. Die regeldagen heeft de mijne de afgelopen week zeker weten wel gehad en de cb was het met me eens en dan is hij pas 9 weken oud.

Bedankt…
Lenna krijgt 5 voedingen, 180 ml met 6 schepjes… ze is 5,5 kilo… dus datmoet goed zijn. Ja ze was de hele tijd al zoo moe en telkens als ze bijna sliep begon ze te brullen. Net of ze dacht, o nee ik wil niet slapen! En na het badje was ze zo rozig… dat ze toch in slaap viel.

Haar vorige regeldagen kreeg ze ook vroeger dan ‘normaal’, de eerste rond de 7e dag… maar ja 3 weken te vroeg is dan wel vreemd… laat ik t maar ff aankijken en het voorlopig op een sprongetje houden…!

he mama van Lenna,
misschien was ze niet helemaal lekker, had ze haar dag niet. Dat hebben we allemaal toch wel eens? Morgen gaat het vast weer beter. Niet te zwaar aan tillen, dat voelt ze denk ik alleen maar, waardoor je het alleen maar kan versterken. Succes!
groetjes Anne

hoi Anne,

Ja dat zou ook heel goed kunnen… Tkomt omdat ze een week of 2 zo’n last heeft gehad van eczeem en van de jeuk waar ze bijna niet van kon slapen en na de verandering van voeding ging het zo goed, een verademing! En dan is zo’n dag als deze een teleurstelling… en dat is zo vervelend, je weet niet wat t is…! Ik moet er ook niet te zwaar aan tillen, weet ik!

Hoi,

Ik heb nooit iets met sprongetjes gehad.
Als er iets gebeurde dan gebeurde dat maar, het ging vanzelf over.
Ik denk dat je kindje moet wennen aan andere voeding.
Geef het even de tijd.
Als Lenna haar flesje niet helemaal op krijgt zou ik me geen zorgen maken.
Die van ons dronken hem ook nooit helemaal op.

Ik denk niet dan Lenna na een uur al weer honger heeft.
Waarschijnlijk is dat huilen van dat korte slaapje.
Als Lenna na half uur wakker wordt zou ik haar toch laten liggen. Waarschijnlijk huilt ze heel kort en zal dan weer lekker verder slapen.
Zou na een uur geen flesvoeding meer geven.
Misschien wordt ze rustig met een speen? Misschien heb je die al?

En ja van een badje worden alle babytjes lekker rozig. Hier slapen ze goed op.

En als Lenna huilt als ze beneden is, dan lekker tegen je aanhouden en knuffelen. Wordt ze rustig van.

Groetjes Lisan.

Ja een speentje heeft ze al maar die spuugde ze meteen uit toen ze merkte dat er niks uitkwam toen dacht ik ja, ze heeft echt weer honger… zeker omdat ze de vorige keer 70 ml had laten staan… ik geef haar wel vaker een speentje als ze huilt en meestal slaapt ze dan zo weer door…
Ik heb goede hoop dat t morgen weer goed gaat En ik heb inderdaad heel de dag niks anders gedaan dan knuffelen, troosten, liedjes zingen, rondjes lopen… haha.

Hoi,

Maar dat is ook niet de bedoeling dat je de hele dag knuffelt en liedjes zingt e.d.
Een babytje mag best eens even huilen. Is goed voor de longetjes zeggen ze.
Hier lieten we de kinderen wel eens 3 kwartier huilen in bed en dan was het stil en met een week ofzo dan hoorden we helemaal niks meer.

Groetjes Lisan.

Ja dat snap ik heel de dag is ook wat overdreven! Zou wat zijn… maar het voelt wel of ik niets anders heb gedaan!

Hoi,

Je zult wel vreselijk moe zijn na zo n dag!
Zou lekker op tijd in je bedje gaan, en dan maar hopen dat je goed slaapt.

Ik heb alleen bij de eerste gehad dat die veel huilde, maar die bleek krampjes te hebben.
En die huilde dan echt een paar uur achter elkaar.
Ook erg vermoeiend en zag erg tegen een 2de kindje op.
Gelukkig was dit een rustige baby.

Groetjes lisan.

Ja je word er zeker moe van… op een gegeven moment zitje er gewoon even doorheen! Maar gelukkig heeft mijn lieve man haar vanmorgen om half 6 haar flesje gegeven zodat ik lekker door kon slapen… heb tot 8:30 geslapen, heerlijk. Nu maar hopen dat vandaag beter gaat…

Ja je word er zeker moe van… op een gegeven moment zitje er gewoon even doorheen! Maar gelukkig heeft mijn lieve man haar vanmorgen om half 6 haar flesje gegeven zodat ik lekker door kon slapen… heb tot 8:30 geslapen, heerlijk. Nu maar hopen dat vandaag beter gaat…

Hoi mama van Lenna,

Hoop dat het vandaag beter gaat. Ik herken zo goed wat je zegt. Je eerste kindje, je wordt onzeker van alles. Ik heb het Oei Ik Groei boek er even op nageslagen en een sprong is rond de 10,5 week t/m 12,5 week. Tenzij ze te vroeg geboren is, dan deze tijd meetellen. Of je nou wel of niet in sprongetjes gelooft, het is toch fijn te snappen waarom ze huilt. Bij Mirthe is het vaak na 1 of 2 dagen alweer over maar vind het toch wel fijn om te weten dat het een sprongetje is. Vaak zie je het ook aan het gedrag van je kindje. Ik zit nu te wachten op het moment dat ze haar handjes ontdekt…

Succes met alles!

Groetjes Annemiek

hoi Annemiek,

Ja het is waarschijnlijk een sprongetje ofzo geweest…Lenna is met 39 wk geboren dus dat kan goed kloppen. Vandaag gaat t goed, ze is lekker slaap aant inhalen. Dus heeft mama weer ff tijd voor zichzelf. Ja ik moet misschien dat oei ik groei boek ook es aanschaffen. Het scheelt echt de helft als je weet wat er met haar aan de hand is, dat geeft wel rust.

Dus rond deze tijd gaan ze ook de handjes ontdekken, kan kloppen, Lenna pakt al met haar handjes de fles vast en soms haar speen, en speeltjes soms ook al.

Groetjes Elly

Hoi Elly,

Zo, daar is ze snel mee. Wat leuk joh! Dat doet Mirthe nog niet hoor, ja per ongeluk. Dan heeft ze het niet door en zit ze al een tijdje met haar speentje in haar hand. Ik denk dat het niet lang meer zal duren… Lekker dat je vandaag een betere dag had, dan vergeet je vaak ook weer snel dat het gisteren wat minder ging. Het Oei ik Groei boek is inderdaad best wel interessant. Ook wel grappig om te lezen hoe een kind het schijnt te ervaren. Het is niet niks, opgroeien!

Lekker genieten!

Groetjes Annemiek