ik ben TWEE en zeg NEE. De peuterpuberteit noemen ze dat. Nou Lucas zit er middenin hoor!!! Het is verschrikkelijk af en toe. Aan de andere kant ook weer vreselijk schattig. Ik zeg dus blijkbaar vaak tegen hem: je bent echt vervelend hoor dat is niet lief ik ben heel boos op jou!! hahaha want…hij zegt dit vaak tegen zijn oudere zus van 5 1/2 of tegen onze pup die dan weer eens stout of vervelend is… en dan moet ik eigenlijk wel erg lachen. Als hij het niet ziet uiteraard.
Ook zegt hij weleens tegen mij…doe eens normaal… tja hij kopieert graag blijkt wel…dat zeg ik dus ook met enige regelmaat tegen hem dus denkt hij dat het ook tegen mama gezegd kan worden…respect op deze leeftijd is nog onmogelijk volgens mij.
Lucas wordt op oudjaarsdag 3 jaar…nou wij kunnen onze lol op als deze meneer 15 is…pffffff
Als hij zijn zin niet krijgt nou dan merk je wel dat hij het er niet mee eens is. Krijsen…op de grond gooien of doodleuk op straat gaan zitten. Niet mee willen lopen. Slaan bijten gooien…kortom…troost je het is allemaal herkenbaar…
Ik denk maar zo…het gaat een keer over…en wat ons is geleerd…
ja is ja
nee is nee
en wat je hebt beloofd moet je ook doen!
negatief gedrag negeren
positief gedrag belonen
Het is echt ontzettend moeilijk!! ik vind het een bijzonder moeilijke taak…opvoeden maar wel de mooiste die er bestaat ![]()
Groetjes bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)