Veel huilen en boos zijn fase of het weer 3jr

Hoi,

Ik word gek van de discussies en huilbuien die mijn dochter voert of heeft. Over alles moet ze haar idee geven en als ze haar zin niet krijgt begint het gehuil. Die van mijn buurvrouw heeft er ook al zo last van. Nu schelen ze ruim 7 maanden.
Zitten ze nu toevallig in een zelfde soort fasen of is het het weer en dat ze weer veel binnen zitten.

Hebben jullie er ook zo last van???

groetjes

oja ze is drie jaar en omdat mijn buurvrouw er ook last van heeft ga ik er even vanuit dat het niet komt door het ziek zijn geweest.

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 11 Nov 2008 12:00:52

Jordy heeft het nu ook terwijl hij normaal vrij rustig is. Ik heb ook al gedacht dat het aan het weer lag en we niet meer zoveel wandelen gaan hij zit eigenlijk maar de hele dag binnen met zn speelgoed te spelen en ja daar hebben ze dan ook snel weer genoeg van denk ik…Ik probeer zoveel moegelijk naar buiten te gaan met hem ( boodschappen doen enz…) maarja met dit vieze regenachtig weer is dat eigenlijk ook niet fijn…Hij is 1 jaar nu…

liefsjoyce

joyce

Maak je niet druk het gaat over wanneer weet ik niet maar het heet peuterpubertijd
En jij moet dan heel duidelijk zijn hoor NEE is NEE
Laat geen spel met je spelen
Ik heb hier ook een mannetje van 3 en die zat er al i n toen hij 2,5 was
Dus ja het kan ff duren
Discussies ga ik al helemaal niet aan met Justin
Ik ben baas in huis en bevalt het hem niet heeft hij een probleem
En Robin weet het ook dat is een echte kleuter dus ja

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hier precies zo, het weer en de verhuizing en mijn zwangerschap spelen dnek ik allemaak een rol. Ze weet het niet echt maar ze voelt het wel. Ik kan ook niet veel hebben met die geirende hormonen maar ja ik doe mijn best om haar een beetje positieve aandacht te geven.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

Hoi,

Oke weer z’n leuke fase dus. Dacht het allemaal een beetje achter de rug te hebben.
En inderdaad ik ben de baas.Ik ga ook geen discussie voeren met haar maar die voert ze dan zelf met haar onzichtbare vriendje die heeft ze ook maar dan wel zo dat ze hoopt dat ik ga reageren. En Nee blijft Nee hoor.
Maar het is op moment zo erg dat ik er af en toe echt gek van wordt.

groetjes,

lon106

Dewi heeft ook zo’n onzichtbaar vriendje gehad op die leeftijd.
Dat schijnt vaak voor te komen bij kinderen die veel fantasie hebben en een duidelijk eigen mening hebben.

Je kan er inderdaad helemaal gek van worden maar voor later is het echt wel een goede eigenschap hoor.
Nanik zegt inmiddels ook heel de dag NEE. Schone luier: Nee!, broekje aan: Nee, naar buiten: Nee! en ga zo maar door.

Komt allemaal goed en inderdaad geen discussies aan gaan anders is het eind zoek en loopt ze heel de dag met een vieze luier zonder broek door het huis te banjeren hahaha.

Bianca

Hoi,

Ik vind het wel schattig hoor z’n onzichtbaar vriendje. ze heeft dan hele fantasierijke verhalen over van alles en nogwat.
Al bespreek ze dag tochnog altijd met d’r knuffie in bed. Ook slaap daar dan haar pop in een eigen bedje en die moet dan ook van alles vertellen.
Maar soms denk je echt dat ze het tegen jou heeft als ze aan het praten of spelen is met d’r onzichtbare vriendje. Ik heb wel eens gevraagd of haar vriendje of vriendin een naam heeft maar nee die heeft ie niet zegt ze dan. We praten gewoon maar hoor.
Lekker wijs dus.

groetjes

lon106

ik ben TWEE en zeg NEE. De peuterpuberteit noemen ze dat. Nou Lucas zit er middenin hoor!!! Het is verschrikkelijk af en toe. Aan de andere kant ook weer vreselijk schattig. Ik zeg dus blijkbaar vaak tegen hem: je bent echt vervelend hoor dat is niet lief ik ben heel boos op jou!! hahaha want…hij zegt dit vaak tegen zijn oudere zus van 5 1/2 of tegen onze pup die dan weer eens stout of vervelend is… en dan moet ik eigenlijk wel erg lachen. Als hij het niet ziet uiteraard.

Ook zegt hij weleens tegen mij…doe eens normaal… tja hij kopieert graag blijkt wel…dat zeg ik dus ook met enige regelmaat tegen hem dus denkt hij dat het ook tegen mama gezegd kan worden…respect op deze leeftijd is nog onmogelijk volgens mij.
Lucas wordt op oudjaarsdag 3 jaar…nou wij kunnen onze lol op als deze meneer 15 is…pffffff

Als hij zijn zin niet krijgt nou dan merk je wel dat hij het er niet mee eens is. Krijsen…op de grond gooien of doodleuk op straat gaan zitten. Niet mee willen lopen. Slaan bijten gooien…kortom…troost je het is allemaal herkenbaar…

Ik denk maar zo…het gaat een keer over…en wat ons is geleerd…
ja is ja
nee is nee
en wat je hebt beloofd moet je ook doen!

negatief gedrag negeren
positief gedrag belonen

Het is echt ontzettend moeilijk!! ik vind het een bijzonder moeilijke taak…opvoeden maar wel de mooiste die er bestaat

Groetjes bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

Hoi Lon,

Zie nu pas je bericht.
Dewi haar vriendje heette KIKI. en woonde ook bij ons. HAd een vaste stoel aan tafel enz…

Na een tijdje (denk iets meer dan een half jaar ofzo) had ze het helemaal niet meer over Kiki. Toen ik vroeg waar Kiki was zei ze: Oh die woont hier niet meer die is bij haar oma gaan wonen (???) en dat was het. Ze heeft het er nooit meer over gehad.

Ik denk dat ze kiki toen niet meer nodig had ofzo.
Gewoon laten gaan is toch ook geweldig zo’n fantasievol kind.

Doei
Bianca

mijn zoontje bareld is 2 en half en heeft ookd uidelijk een eigen wil!!
als het hem niet aanstaat laat hij dat ook duidelijk merken hoor!! en uit hij het ook
maar idd nee is nee
en als ie niet luisteren wil zet ik hem gewoon op de gang ik merk ookd at ie naar de peuterschool gaat ze copieren alles over
,maar het zal vast nogh wel ff duren ze moeten alles leren
en ben 5 maanden geleden bevalen van nog een zootnje dylan en dat heeft ook wel een omkeer inz ijn korte leventje gemaakt hij sook erg jaloers geweest gaat nu inmiddels wel heel goed zijn broertje is nu alles hahahah
liefs mij

hahaha…
wat grappig allemaal,
allemaal het zelfde verhaal zo beetje!
Ik heb het precies het zelfde probleem hoor hahaha
Onze dame heeft ook haar eigen willetje doordrammen en anders gaat ze huilen!
vooral als ik met iemand aan het praten vooral met mijn moeder en moeder die is al ze gek met haar! dan zegt ze oma en als me moeder niet reageerd dan is het OMA OMA OMA OMA OMA OMA totdat ze pas reageerd!
Zo Irritant,
en probeer je haar duidelijk te maken dat als grote mensen praten dat zij even stil moet zijn!
nou dan doet ze armen voor de ogen en dan schaamt ze zich en dan zegt ze ook n iks meer van boeie wat je zegt!
of als je haar iets anders wilt duidelijk maken dan heeft ze gewoon als het ware schijt aan je!!
dus ik vind het ook soms heel moeilijk om haar op te voeden!!

en hoe maak je iets duidelijk aan je moeder die zo gek is op je dochter, die het af en toe niet snapt dat ik streng voor haar moet zijn,
iedergeval niet op mijn manier want me moeder heeft altijd smoesje om te zeggen van ja maar je wou even haar ding zeggen of ze is moe of toe nou eten moet je niet verplichten of daar kon ze niets aan doen,
ja dan kiest je dochter toch voor je moeder wie herkent dit nog meer!!
hahaha laat het me weten!!!

groetjes
Ellen

Hoi Ellen,

Ik heb z’n schoonmoeder. Die denkt dat ze de situatie wel kent die ene keer dat ze daar over de vloer is. Ook valt het gedrag bij haar altijd reuze mee. Maar ja dat vind ik niet zo gek daar wordt ze de hele dag bezig gehouden en thuis kan dat gewoon niet. Maar ook hier de excusses ze is moe en voelt zich nietzo lekker en laat haar nu je moet ze niet zo strak houden enzv enzv.
Ik ben maar gestopt er tegen in te gaan. Gaat het echt te ver dan laat ik man opdraven om het uit te leggen.
Dat ze erg ziek is geweest heeft ook niet echt geholpen het is voor hun het enigste kleinkind en dat verwennen ze nu eenmaal. Nietzo zeer met kado’s maar met heel veel aandacht.

Zo zie je maar ook daarin ben je niet de enigste

groetjes

lon106