Veel gejengel, slechter eten

Hoi allemaal,

Onze dochter van 18 maanden is momenteel veel aan het jengelen. Huilt om niets. Hangt veel aan me. Ik word er soms wel eens beroerd van. Herkend iemand dit?
Is dit een vorm van aandacht of gewoon leeftijdsgebonden. Soms speelt ze wel even zoet, maar zonder reden begint ze weer te jengelen. Ik kan haar toch niet een hele dag bezig houden… Ik spreek haar dan wel eens streng toe dat ze niet steeds zo moet huilen, maar lijkt niet zoveel indruk te maken.
Moet ik het huilen/jengelen negeren of moet ik wat mee??

Eten en drinken, wat ze voorheen prima deed, wordt nu ook wat minder. Ze eet minder en ik moet haar echt aansporen om te drinken. Vooral melk is niet haar favouriet. Ik ben er niet zo voor om alleen diksap te geven. Hoort dit ook bij de leeftijd?

Groetjes Irma

dit is het begin van de peuterpubertijd.
Kwa dat eten betreft. GEEN aandacht aan schenken, hoe meer jij wil dat zij eet/drinkt hoe minder ze dat zal doen.
gewoon omdat ze dit uitkiest als machtsmiddel. niet op ingaan.
laat r maar gewoon aanklooien met dr eten. en als jullie klaar zijn en zij heeft nog amper gegeten na 'n kwartier, zet je gewoon dr bord weg, en dan is het pech gehad. toetje moet je wel geven, nooit een toetje als belonings of straf systeem gebruiken. dit gaat averechts werken.
succes

Ohja over die diksap, Ik geef rico roosvicee opgroei mix, en hier krijgt hij hooguit 2 bekertjes van.
de rest is water of melk

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker