Veel boeren

Hallo,

Mijn dochtertje (5 maanden) moet erg veel boeren. Als ze na het drinken geboerd heeft (ik laat haar ook tussendoor boeren), moet ze daarna nog vaak geregeld boeren. Er komt met het boeren ook voeding terug (terwijl ik al voeding tegen spugen gebruik).
Vooral 's avonds wordt ze wakker om een boer te laten, ze gilt dan heel hard. Meestal slaapt ze daarna gelukkig weer verder.
Maar het blijft lastig, ook het spugen na de boer (soms wel meer dan een uur na het drinken).
Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan is er wat aan te doen?

Groetjes

jantje

Hoi Janniek,
Volgens mij is het boeren juist positief. Dit betekent dat de lucht niet in de darmpjes blijft hangen wat buikkrampjes veroorzaakt. Bij mijn dochter toen ze nog baby was kwam ook vaker voeding terug. Je kan controleren voordat je haar te slapen legt of haar tongetje tegen het gehemelte is. Als dat het geval is zit er nog een boer dwars. (Vertelde mijn kraamhulp destijds.)Als ze s’avonds wakker wordt lukt het allleen met jou hulp de boer eruit te krijgen omdat ze waarschijnlijk nog niet alleen kan zitten. Dat ze dan recht moet. Daarom krijst ze denk ik. Ik denk niet dat er verder wat aan te doen valt omdat je haar al geregeld boeren laat. Misschien een andere fles die nog beter de lucht uit de voeding haalt. Ik had een Difrax fles met een extra ventiel die de lucht er extra uithaalde. Die hielp op zich goed na veel flessen geprobeert te hebben. Ik deed ook de voeding roerend klaarmaken i.p.v. schudden volgens mijn kraanverzorger destijds kwam door schudden ook lucht in de voeding. Maar ja dat is wat ik deed.
groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 10 Jun 2008 22:23:13