Veel aandacht vragen moeite met spelen

Dag in en uit… vooral in de ochtend tot 12uur… heeft mijn zoontje 13md moeite met spelen.
Hij speelt en huilt, vraagt veel aandacht, kruipt heel veel achter me aan en trek zich veel op aan mijn broek.
Wie kent dit… en is dit een fase?

Gewijzigd door - Asje op 18 Dec 2009 16:47:21

Het kan een fase zijn, het kan ook zijn dat het een kind is dat bezig gehouden moest worden. Mijn broer kon zich vroeger ook niet vermaken, die had altijd een van zijn zussen nodig om het gezellig te hebben.

Zou je de titel duidelijker willen maken zoals verzocht wordt in het topic Duidelijke Titels? Met tranen in de ogen kan namelijk van alles betekenen.

Groetekes, Sje

hoe kan k de titel veranderen?

Is het geen sprongentijd rond de 13 maanden?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

danke sje

Nee de 13 maanden net niet volgens mij Mriek
Zijn ze er net uit als het goed is, maar hij kan er natuurlijk nog inzitten.

Dit is ook best een moeilijke fase vind ikzelf.
Ze willen dingen die ze nog niet kunnen en dat frustreerd.
Ik vind dit ook een moeilijke leeftijd voor speelgoed, voor het een voelen ze zich te groot en het andere is vaak net nog te moeilijk, dus hier is mama er ook veel mee bezig. vormpjes ergens indoen, puzzels maken.

Verder doet hij op zijn manier mij met het huishouden helpen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik heb het hier ook hoor!!
Nu zit Seth volgens mij wel in een sprong, maar hij kan zichzelf ook totaal niet vermaken.
Hij wil ook allemaal dingen voor grote kinderen, en als hij iets doet, is het boekjes lezen, torens bouwen, met de autobaan of met een autootje rijden. Verder wil hij ook dat ik overal op reageer, als hij een torentje bouwt, na elk blokje kijkt hij me aan en zegt huh en doet z’n handen met de handpalmen omhoog. Zo van, goed he?!
Wij doen het nu zo, we spelen 10 minuten met hem, en daarna leggen we uit dat hij zich zelf even moet gaan vermaken, help hem even op weg en negeren hem vervolgens als hij gaat huilen of aan je hangen.
Misschien werkt het bij jullie ook…
LIefs, Anne

quote:
Nee de 13 maanden net niet volgens mij Mriek Zijn ze er net uit als het goed is, maar hij kan er natuurlijk nog inzitten.

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/X48H.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/wSANp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/10/09/YlRv.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/6lCfp2.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Aha. Je ziet: nu ze hier voorbij zijn, ben ik er gelijk helemaal uit. Hihi.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
danke sje

Graag gedaan !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Ons Aaron is 17 maanden en als die hoger bouwt dan 3-4 blokken valt ook alles in elkaar hoor…en die is nog ouder!
Hij snapt niet dat alles recht op elkaar moet en niet op de hoeken iets moet stapelen!

Gr, Danielle

@Wil

Ik zat ook met verbzing over seth te lezen hoor.
Dylano doet dat ook nog niet. Ja mijn toren omgooien.

Liefs Michelle

Ik weet wel dat op het CB met 18 maanden gekeken wordt of ze blokjes op elkaar kunnen stapelen, en dat kon Jack toen ook al geruime tijd. Op het CB waren het echt blokjes van 2 bij 2 cm maar met de grote blokken thuis kon hij het al veel langer. Denk rond 14 maanden ofzo. Alleen hij lijkt nu nog soms niet te snappen dat je van groot naar klein moet stapelen, bij even grote blokken is het geen probleem.

Tim kan ook al een tijdje torens bouwen van duplo. Maar nog niet toen hij 11 maanden was, dus Seth gaat vast later de bouwvak in

Gisteren bij het CB moest hij torens bouwen van kleine blokjes en dat ging ook goed. Maar goed Tim is nu natuurlijk al bijna 1,5 jaar.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Eva kan ook geen torens bouwen, wel omgooien! Die zit dus straks wéér met Dylano in de disco met een flesspeen cola te drinken terwijl ze alle barkrukken omgooien! Wij hebben hele mooie blokken en daar bouw ik dan een kasteel van. Maar voor ik klaar ben, smijt Eva alles om! Soms zet ze wat blokjes op elkaar, twee ofzo, maar dan doet ze dat inderdaad met de hoekjes op elkaar. Nee, dat bouwen lukt ook niet!

En ook zij is erg snel verveeld. Ze heeft, zeker na Sinterklaas, veel speelgoed, maar ze kan zich slecht vermaken. Ze speelt soms heel lief, maar echt lang niet. Gisteren was ik kerstkaarten aan het schrijven, zij zat te spelen. Dan komt ze om de minuut onderhand aan mijn been aaien, dan wil ze op schoot. Ik negeer haar dan ook weleens hoor, anders zou ik in januari nog aan het schrijven zijn. Ik pak dan weer ander speelgoed, maar soms is ze iets al na 10 tellen zat en dan komt ze dus weer…Vervelend, want zo duurt een middag weleens lang! En ik heb niet altijd zin om constant met haar te spelen. Meestal gaan we dan even naar de winkel ofzo en dan gaat de tijd wel wat sneller! Ik denk dat het een fase is. Hopelijk leert ze ook wat langer met iets te spelen. Wij laten haar ook regelmatig alleen spelen, want dat moet ze wel leren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heel herkenbaar hoor, mijn zoontje is morgen 13 maanden en kan ook zoveel aandacht vragen en vaak is dit ook in de ochtend bij hem.
Komt ook nog weleens voor dat hij gewoon nog moe is (ook al heeft hij 12 uur geslapen) en na zijn slaapje meer uitgerust is. Maar als hij thuis is wil hij ook gewoon veel bij mij zijn.
Als ik op de grond bij hem zit kan hij bijvoorbeeld heerlijk spelen en als ik dan even naar de keuken loop, komt hij me gelijk achterna.
Wat ik nu regelmatig doe is bepaalde klusjes samen met hem doen. Bijvoorbeeld was opvouwen. Natuurlijk kan hij dat niet, maar dan doe ik dit op de grond en kan hij af en toe was in en uit de wasmand gooien. Hetzelfde met de vaatwasser uitruimen. Ik laat in het onderste gedeelte de plastic bordjes etc staan en die mag Dani dan uitruimen (= op de grond neerleggen), maar in die tijd kan ik weer wat doen en is hij ook bezig. Dus ik probeer hem bij dingen te betrekken, zover dat kan natuurlijk.
En wat ik de laatse week ook nog wel eens doe. Even met hem spelen en dan weer even een klusje (flesjes afdrogen/planten water geven/afstoffen) en dan weer even tijd voor Dani. Als hij dan piept tijdens mijn klusje…laat maar lekker piepen hij krijgt straks weer aandacht.

En als er echt geen beginnen aan is. Dan ga ik gewoon bij hem zitten, lekker spelen en dan laat ik even de boel de boel. Dan zal hij de aandacht wel even echt nodig hebben.

Ja, dat doe ik ook, Eva bij het huishouden betrekken. Dan mag ze samen met mij de klep van de vaatwasser dichtdoen, of de was inderdaad mee opvouwen. Dat vindt ze echt leuk. Dat kan bij haar ook wel helpen en ik kan ook mijn dingetjes doen! Ze is er vooral heel goed in om stapels gevouwen was weer om te trekken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Worden hier hele hoge verwachtingen geschept
Haha, maar hij ‘bouwt’ met van die bakjes die je dan in elkaar kan doen, en als je een toren bouwt, dan doe je steeds een bakje erop die iets kleiner is. Hij komt nu ongeveer tot 3 op elkaar. Verder heeft hij nu ook een houten toren met een pin in het midden, en die stapelt hij ook op elkaar. Maar duplo ofzo, dat kan hij nog niet

Verder is het zo dat veel kindjes al wat zeggen, maar Seth kletst heel veel, maar zegt in principe niets. Tjaah… papa en mama probeerd hij heel hard en lukt af en toe, dus daar lopen anderen weer voor!!

Ook laat ik hem in het huishouden ‘helpen’, met stofzuigen en de was. Duurt wat langer, maar het lukt wel
Verder ga ik ook even lopen als hij echt vervelend is.

Liefs, Anne

@rainbow

@Anne
Ik weet wat jij bedoeld, maar dan kan Dylano het nog niet
Hij kan ze wel in elkaar stapelen intussen. Een paar dan, ik moet nu ook weer niet alle 8 verwachten

enne met praten komt er hier ook niet meer uit als mama papa en ma en nee en ja hahahaha

Liefs Michelle