Jessey is bijna 5 maanden, en ik wil graag een ander schema voro haar met groente en fruithapjes. Ik had bij 4 maanden al twee keer een frutihapje geprobeerd, maar dat was geen succes. Joey keek op die leeftijd al het eten uit onze mond en was er echt aan toe, maar hij zat ook altijd in zijn wippertje omdat hij niet plat wou liggen, en Jessey ligt altijd op haar rug in de box en ziet ons dus niet.
Ze dronk tot gisteren 5 flessen van 200 (8-11-14-17-20 uur) Vanmorgen heb ik haar van de eerste fles de helft pap met een lepeltje gegeven, en dat ging redelijk. De andere helft gewoon melk uit de fles. Om half 11 heeft ze een half potje fruit gehad, maar dit ging er echt met pijn en moeite in! Ze blijft maar kokhalsen en duwt telkens alles naar buiten met de tong! Ze heeft het toen wel gered tot 12 uur met de volgende fles, die ze anders om 11 uur al had gekregen. Nou krijgt ze straks om 16.00 uur een potje groente. Maar stel nou dat ze weer gaat kokhalsen en uit gaat spugen, moet ik er dan wel mee doorgaan? Of maakt het niks uit en moet ze gewoon wennen?
Dan krijgt ze om 17.00 uur nog een fles van 200 en om 20.00 uur-20.30 uur nog de laatste fles.
Kort samen gevat:
8 uur 200 cc nutrilon waravan de helft pap (dat word uiteindelijk een heel bordje pap maar lukt nu nog niet)
half 10 fruithapje
12 uur fles 200 cc
4 uur groentehap
5 uur fles 200 cc (of misschien beter 150 cc ivm de laatste fles is al weer om 8 uur)
8 uur fles 200 cc.
Is dit goed denken jullie? Tjee ik kan me gewoon niet herinneren hoe ik dat met Joey deed toen… Wat vergeet je zulke dingen snel!
En moet ik ondanks het kokhalsen gewoon doorgaan met hapjes geven?
Groetjes Anouk

</a