Vaste voeding

Jessey is bijna 5 maanden, en ik wil graag een ander schema voro haar met groente en fruithapjes. Ik had bij 4 maanden al twee keer een frutihapje geprobeerd, maar dat was geen succes. Joey keek op die leeftijd al het eten uit onze mond en was er echt aan toe, maar hij zat ook altijd in zijn wippertje omdat hij niet plat wou liggen, en Jessey ligt altijd op haar rug in de box en ziet ons dus niet.
Ze dronk tot gisteren 5 flessen van 200 (8-11-14-17-20 uur) Vanmorgen heb ik haar van de eerste fles de helft pap met een lepeltje gegeven, en dat ging redelijk. De andere helft gewoon melk uit de fles. Om half 11 heeft ze een half potje fruit gehad, maar dit ging er echt met pijn en moeite in! Ze blijft maar kokhalsen en duwt telkens alles naar buiten met de tong! Ze heeft het toen wel gered tot 12 uur met de volgende fles, die ze anders om 11 uur al had gekregen. Nou krijgt ze straks om 16.00 uur een potje groente. Maar stel nou dat ze weer gaat kokhalsen en uit gaat spugen, moet ik er dan wel mee doorgaan? Of maakt het niks uit en moet ze gewoon wennen?
Dan krijgt ze om 17.00 uur nog een fles van 200 en om 20.00 uur-20.30 uur nog de laatste fles.

Kort samen gevat:

8 uur 200 cc nutrilon waravan de helft pap (dat word uiteindelijk een heel bordje pap maar lukt nu nog niet)

half 10 fruithapje

12 uur fles 200 cc

4 uur groentehap

5 uur fles 200 cc (of misschien beter 150 cc ivm de laatste fles is al weer om 8 uur)

8 uur fles 200 cc.

Is dit goed denken jullie? Tjee ik kan me gewoon niet herinneren hoe ik dat met Joey deed toen… Wat vergeet je zulke dingen snel!
En moet ik ondanks het kokhalsen gewoon doorgaan met hapjes geven?

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Heey hallo,

kokhalzen lijkt me op zich duidelijk een teken dat ze er geen trek in heeft. Ik weet niet of het verstandig is om er dan mee door te gaan. Dadelijk krijgt ze er een hekel aan en wil ze helemaal niet meer. Hier wordt door CB aangeraden om pas echt te starten met bijv. ook groente rond de 6 mnd. Ik zou als ik jou was wel nog een paar keer de fruit proberen de aankomende dagen. Blijft ze kokhalzen zou ik er mee stoppen en later oppakken. Groente zou ik nog mee wachten. Alles in één keer lijkt mij een beetje veel.
Maar goed, ieder moet dat natuurlijk zelf weten.

Gr,

Léony

a href=“http://lilypie.com/”>Lilypie First Birthday tickers</a

Hoi hoi,

Echt gewoon nog even wachten. Ieder kind is anders, ook binnen een gezin . Ze is er duidelijk nog niet aan toe als ze gaat kokhalzen. Je zult zien dat wanneer je het met 6 maanden gaat aanbieden ze het wel eet. Dan kan ze het aan. Ik heb ook gelezen van een kindje wat allergisch was voor wat er werd aangeboden en daarom resoluut weigerde maar hier lijkt mij eerder dat het gewoon te vroeg is.

Ik wil je ook heel graag een andere tip geven. Leg je meisje wat vaker op haar buik. Je schrijft nl. dat ze altijd op haar rug in de box ligt. Voor haar gehele ontwikkeling is het essentieel dat zij op de grond (op een kleed) op haar buikje de wereld kan ontdekken. Dit is belangrijk voor haar motoriek en vooral voor haar nekspier. Die moet zij nl. gebruiken om haar hoofdje omhoog te houden. Misschien doe je dat allang maar uit je verhaal klinkt het anders vandaar deze tip!
groetjes,
Wendy

je doet alles te kort op elkaar vind ik. maar goed kijk maar naar mijn schema mis. heb je er wat aan. zo zag de schema van Meric er met 5 maanden uit:

7.00 fles 180
10.00 uur fruit 125gram
12.30 uur fles 180
15.00 uur fles 180
17.00 uur groentehapje 125gram
19.00 uur fles 180

vooral met fruit hebben ze meer tijd nodig om te verteren maar ook moet de maag goed leeg zijn na een fles van 200cc. dus je zou in principe om 11 uur fruithapje kunnen proberen en dan om 13.00 uur een fles en om 16.00 uur een fles en dan pas om 18.00 uur groentehapje en de laatste fles dan om 20.00 uur. er moet echt wel meer tijd tussen zitten hoor wil je dat ze alles op krijgt. maar je zegt dat je eerst 5 flessen gaf. ja dan gaat de fruit en groente er niet zo makkelijk in. haar maag zal nog wel vol zitten van gisteren hahaha doe maar lekker rustig aan en ga lekker verder met 4 flessen geven je zult zien dat het morgen beter gaat. straks met de groente gewoon een paar hapjes geven morgen komt het weer helemaal goed denk ik

Bedankt voor jullie tips dames!
Ik kan moeilijk alles verder uit elkaar geven, want ze slaapt ook nog drie keer op een dag, algauw zo’n 2 uur per keer! En daarbij is ze pas om 8 uur wakker, en om 7 uur wakker maken vind ik zielig…

Ik heb haar vanmiddag een half potje worteltjes gegeven, en dat ging er wel in! Ze smakte het uit, en hierbij geen enkele kokhalsnijging! Ik denk dat het ook misschien met het koude heeft te maken van het fruit? Ze is natuurlijk alleen warme melk gewend… Ik zal morgens eens proberen het ietsjes te verwarmen.

Jessey ligt trouwens heel vaak op de buik, ze draait zich zelf op de buik, en speelt zo 20 minuten en dan is ze het beu en begint te huilen. Ik bedoel ermee te zeggen dat Joey eigenlijk helemaal niet in de box wou… Die zat altijd in zijn wippertje in de box, en met zo’n maand of 6 kon hij redelijk rechtop zitten, en toen zette ik hem af en toe met kussens achter zich in de box. Maar hij kon ons dus de hele dag zien. Jessey vermaakt zich echt met haar babygym of op de buik met wat speeltjes. Op de grond lijkt me voorlopig nog niks, alleen achterthuis doe ik dat wel eens op het gras. Als ik niet uitkijk gaat Joey namelijk op haar springen

Groetjes Anouk

Ahah dat dacht ik al hoor maar ja je zult het maar niet doen, wel erg sneu voor zijn kleintje

Jeetje wat zitten jouw moppies dicht op elkaar! Hou je het een beetje vol?

Geen haast hoor qua bijvoeding, het heet niet voor niets BIJvoeding, hihi!
groetjes,
Wendy

hier geen problemen met de bijvoeding. Zal vast wel goed komen, hoor. Is ook wennen natuurlijk. In het begin spuugde Colin het ook uit, maar na een paar dagen snapte hij wat de bedoeling was en nu vindt hij het heerlijk.

Ons schema is:

7.00 fles
12.00 fles
14.00 groenten
16.00 fles
1800 fruit
21.00 fles

Hier lukt de fles eerder geven nog niet. Maar vind dit prima zo. Hij slaapt van 18.00-21.00 en gaat daarna ook weer naar bed.

Succes met de hapjes

22-12-2009 colin geboren

haha ja ze zitten echt dicht op elkaar, maar dat was een bewuste keuze En de drukte valt me 100% mee! Je groeit er echt in, en ik was al wat gewend met meerdere kindweren en het plannen daar van, want ik werk al heel wat jaartjes in de kinderopvang Ik vind het vooral genieten, al moet ik zeggen dat ik het 's avonds ook heerlijk vind dat ze allebei in bed liggen Maar dat vond ik ook toen alleen Joey er nog was.

Ik denk dat het met dat schema straks wel wat beter zal gaan. Ze had tot gisteren natuurlijk elke 3 uur een fles van 200 cc, en dat moet nu ineens om de 4/5 uur, met alleen hooguit een half potje erbij! Ze heeft twee weken om de 4 uur voeding gehad en dat ging prima, maar dat was toen ze net van 150 naar 180 per fles ging. Daarna begon ze gewoon weer na drie uur honger te krijgen, en ophogen naar 210 lukt niet. Als ze het opdrinkt spuugt ze het uit, maar ze laat eerder gewoon 30 cc ervan staan.

Ik vond het vandaag goed gaan, al was het fruit dan niet zo’n succes… De pap en groente at ze goed, en ook de tijd tussen de flessen kon ze goed redden. Ze heeft twee keer 2 uur geslapen in bed en een keer 1,5 uur. Nu ligt ze na een badje heerlijk te slapen
Oh en nog een verandering vandaag Ik heb het babynestje uit de duowagen gehaald, en Jessey in de wandelwagen gezet. Niet helemaal plat, maar een standje omhoog, zodat ze net een heel klein beetje kan kijken. Ze vond het gewoldig, en had de grootste lol met Joey die ook steesd verbaast achterom keek, zo van hey, ik kan Jessey nu zien in plaats van alleen haar dekentje
Jeetje, mijn kleine meisje word snel groot nu!

Groetjes Anouk