Vaste tijden of op verzoek?

Hallo,

Onze dochter nu 1 maand oud krijgt flesvoeding.
Ze slaapt en drinkt nog erg onregelmatig qua tijden. De ene keer om de 4 uur dan weer om de 2 uur. Ze weegt 4860 gram. En groeit goed.
Hoe gaan jullie hier mee om?

Op verzoek voeden of op vaste tijden?

hallo
ik deed het opverzoek maar kombi nered met vasten tijden als je babytje nog maar een maand is moet het zich nog aan gaan passen aan de tijden het is nog heel normaal dat ze nog geen ritme heeft dat duurt zeker een paar maanden voor dat ze het door hebben van dag en nacht en tijden als ze wat ouder is begint ze van zelf tijden aan te geven dat ze komt om te eten en komt er langzaam een ritme in ik zou zelf ook een ritme geven aan je kind de mijne gaat nu iedere keer om zeven uur naar bed en staat bv om zes a zeven uur opzo wil ik het ritme erin houden

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi hoi

Bij mijn eerste was ik daar ook heel erg mee bezig. Ik stelde me elke keer de vraag: nu alweer? OF: Slaapt hij nog steeds? enz. enz. Ik merkte zelfs dat hij er ook onrustiger door werd. Hij dronk zijn fles in 10 minuutjes leeg en was nog ontevree. Op een gegeven moment zei ik tegen mezelf: Nu is het genoeg. Ik zie wel wanneer dat hij komt. Hij had dan overdag om de 3 a 4 uur eten nodig, maar 's avonds kreeg hij elke 2 uur. Dus met als schema (ongeveer):
7.00 - 11.00 - 15.00 - 18.00 - 20.00 - 22.30 en dan met 9 weken sliep hij door.

Nu bij de tweede (nu 5 weken) ben ik zelf er wat rustiger onder ben en hij is ook veel rustiger. Hij komt echt pas elke 3,5 a 4 uur en soms zit er wel 6 uur tussen, waarvan hij grotendeels slaapt.

Ik zou als tip geven: blijf er zelf rustig onder en laat haar maar bepalen wanneer ze wil eten. Er komt vanzelf een ritme in, maar zeg nou zelf: hebben wij ook elke dag om stipt 12.00u honger??? Soms is het half 1 en soms 1 uur. En als we iets meer hebben gedaan dan hebben wij ook meer honger! Zo bekijk ik het.

Groetjes
Michelle

Mama van Tommy (21-12-2006)
en Koen (16-05-2008)

Hoi Ikkies,

Je dochter is nog zo jong. Ik zou op verzoek voeden als ik jou was, nu ze nog zo jong is. Een ritme ontstaat vanzelf als ze wat ouder worden. Wij hadden hetzelfde dilemma met mijn dochter en we zijn toen rust en regelmaat gaan toepassen. Wat voor de regelmaat inhield dat als ze uit bed kwam, ze gevoed moest worden. De ene keer was dat na 4 uur en de andere keer na 2 uur. Ik heb de ervaring dat dat fijner voor haar was ( en daarmee ook voor ons) dan dat ik haar nog 2 uur stil moest zien te houden omdat het dan pas weer tijd was voor haar volgende voeding.
Ik gaf mijn dochtertje gewoon wat minder als ze na 2 uur kwam dan dat ze zou krijgen als ze na 4 uur kwam. Ze gaf ik de ene keer 6 voedingen op een dag en de andere keer 7 of 8. Nu is ze 5 maanden en heeft ze veel meer een ritme, dat is vanzelf gekomen.

Succes ermee.

Groetjes,
Claartje

Gewijzigd door - Claartje op 25 Jun 2008 18:36:45

Hallo,

Ik heb een andere mening. Natuurlijk hebben wij niet elke dag precies dezelfde tijd honger, maar je verdeeld toch ook je eten over het ontbijt, lunch en avondeten en toeval of niet het valt vaak op ongeveer het zelfde tijdstip. Hoe moet een baby dan leren dat er verschil is tussen dag en nacht.

Ik vind dat als je kindje ongeveer om de 4 uur komt, je dat ook moet aanhoude. kijk een keer een half a uur eerder of later is geen ramp. Zo deed ik haar altijd als ze niet wakker was rond 7 uur in de ochtend al uit bed en zo door en ik paste ook rust en regelmaat toe. Ik vind dat mijn kindje daardoor veel rustiger was en de dan weer zo laat flesje kreeg en dan weer zo laat…

Maar goed ieder zijn eigen mening natuurlijk…

Our littel angel is Larissa

ben het met vartien eens regelmaat is erg belangrijk denk maar aan de drie r’s rust reinheid regelmaat.

ik heb nooit op verzoek de fles gegeven,ook afgeraden door de kinderarts