Vaste knuffel wel/niet

Heeft jullie kindje een vaste knuffel voor overdag of 's nachts. Of wisselen jullie af.
In het begin toen Marijn nog een baby was had hij nooit een knuffel of tutje mee naar bed ook omdat wij niet wilden dat hij zich aan 1 vaste knuffel ging wennen/hechten. De laatste tijd heeft hij 1 lievelingsknuffel en slaapt hier ook vaak mee maar als “meneer de Uil” niet op zijn bed ligt is het niet zo dat hij niet wil slapen. Hier ben ik opzich wel blij mee. En vooral op problemen te voorkomen als de knuffel er een keer niet is of vergeten wordt Marijn overal kan slapen zonder dat hij zijn knuffel mist.
Ik zie zo vaak dat dit bij kinderen problemen geeft als hun knuffel er niet is.

Mijn idee is ook dat je dit als ouders ook zelf in de hand hebt, als ze vanaf hun geboorte altijd dezelfde knuffel bij zich hebben weten ze niet anders en hoort deze bij hun en kunnen ze al snel niet meer zonder.

Hier is het eigenlijk hetzelfde als bij jullie.
Hij heeft een muis waar hij al wel een tijd mee slaapt, en die hij ook graag vasthoudt en mee kroelt, maar als we hem een keer vergeten, No big deal!

Ik vind het btw wel altijd wat schattigs hebben als kinderen 1 vaste knuffel hebben, maar het is ook heel vervelend.

Ik heb een keer in de bus gezeten met een gezin die een knuffel zocht die ze in ht hotel dachten te hebben laten liggen. Dat kind heel de tijd zeuren, die moeder bijna in paniek en al hele theorieen bedenken voor als hij hem echt had laten liggen…ppfff… (nou vond ik btw ook wel dat zij het verkeerd aanpakte, maar dat terzijde)

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Dylano heeft er 4 in bed liggen plus 2 spenen, e knuffels kan ik wel uitwassen en omwisselen, maar zonder zijn tutties gaat hij niet slapen. En je hebt het niet helemaal zelf in de hand want mijn dochter heeft tot ze een jaar of 3 was er ook nooit naar getaald en toen begon het gemier met 1 vaste knuffel. Wel alleen in bed.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nick heeft van het begin af aan al knuffels in zijn bedje. Een leeg bedje vind ik persoonlijk niets maar dat is mijn mening.
Hij was in het begin helemaal weg van zijn eend. Die ging dan ook mee naar bed en naar de creche en op bezoek. Later werd het de poes. Die overal mee naar toe. En nu wil hij die poes niet meer. Ik geef hem wel altijd een mobieltje mee naar de creche (Pip van Woezel) en laat hem zelf een knuffel uitzoeken die hij mee naar het KDV (of waar dan ook) kan nemen. Echt een vaste knuffel heeft ie dus niet meer en daar ben ik ook wel blij van. Die eend was lange tijd favouriet en als die toendertijd kwijt geraakt was dan hadden we wat beleefd denk ik

Voordat hij savond naar bed gaat zoekt hij ook altijd een knuffel uit om mee te nemen. Vaak is dat een enorme (wel lekker zachte) beer, die nog groter is dan hij zelf Maar als we dan later gaan kijken leggen we die weer weg.

Groetjes Bianca

We hebben Erik nooit een knuffel gegeven en hij heeft er tot op heden ook nooit om gevraagd. Op z’n kamer staan wel knuffels in verschillende maten en ook in z’n box liggen ze, maar hij taalt er niet naar. Prima, inderdaad geen drama’s met verloren of vergeten knuffels op deze manier.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Joey heeft sinds hij een maand of 8 was een knuffel in bed. Het oranje varkentje van de hema, die kon je toen sparen. Ik vond het toen maar stom dat hij juist die lelijke knuffel alleen maar wilde, terwijl ik zo’n hele lieve knuffeldoek met hondenkop had… Ik zag hem al aan ons voeteneinde staan over een paar jaar, met die knuffeldoek aan een oor achterzich aan slepend…
Maar Inmiddels is het varkentje viesig, de krul is uit zijn staart want daar sabbelt Joey op tot hij nat is en gaat er dan mee over zijn wang aanien, en als ik hem uit bedhaal heeft hij altijd dat varkentje aan een poot vast Ik vind hem inmiddels ook heel schattig Hij hoort gewoon bij Joey, zijn popje zoals hij hem zelf inmiddels ook probeerd te noemen…
Popje blijft wel in bed, hij mag nooit de kamer uit, en dat accepteerd hij gelukkig ooit! Ik wil zo het verdriet van een verloren knuffel voorkomen!

Lilypie First Birthday tickers

Tim heeft wel een vaste knuffel. Hij heeft een hondje die al vanaf zijn geboorte in zijn bed ligt. Toen was hij er te klein voor om iets mee te doen. Maar op een gegeven moment is hij zich echt aan dit hondje gaan hechten. Nu gaat hij echt niet slapen als dit hondje niet bij hem in bed ligt. Hondje blijft thuis altijd in zijn bed liggen. Maar we hebben hondje nooit bij opa en oma in bed gegeven. Daar heeft hij een andere knuffel. Zodat we hem nooit kunnen vergeten. Ook op de creche hebben we geen knuffel meegegeven. Hij heeft daar wel een knuffel in bed, maar die is van de creche. Haha op de creche dachten ze zelfs dat hij van hem was. Want hij wordt ook alleen maar aan Tim gegeven. Hij wil die ook echt daar hebben, zonder gaat hij niet slapen. Als we naar vrienden gaan en Tim gaat daar in het campingbedje slapen nemen we zijn hondje wel mee. Maar dat is echt voor het slapen. Overdag krijgt hij zijn hondje niet, echt alleen in bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Morgan heeft vanaf 3 maanden oud twee badstoffen slabben (zonder touwtjes) in bed en op het kdv heeft ze er ook 1 (zo kan die nooit thuis vergeten worden) en sinds oud en nieuw een paddington beer. Deze sleept ze overigens overal mee naar toe en ze zet geen stap zonder dat ding. Het is ook drama als ik hem thuis probeer te laten. Ik ben er niet altijd blij mee maar ik laat het maar even zo. Het zal wel een fase zijn.

Groetjes,

Michèle

Jessie heeft al vanaf zn geboorte een slabknuffel…en die sleept ie altijd overal mee naartoe zolang ik me herinner t is echt zn vriendje hij praat ertegen en speelt ermee ook slapen doen ze samen… Ik vind het wel best zo hoor ik bedoel de knuffel hoort gewoon bij hem en hij is nog maar twee… hoop alleen niet dat als ie straks 4 is dat ie hem nog steeds mee sleept maarja das weer een latere zorg! voorlopig laat ik hem maar…

Groetjes!

Hier niks … geen knuffel (ja wel dieren waar hij mee knuffelt etc maar geen speciale)… en ook niks in bed… Dit hebben wij er allemaal uit moeten halen toen hij zo’n huilbaby was en daarna eigenlijk nooit meer terug gedaan. Ik vind het wel prima zo… hij mist niks en wij vergeten niks

@ mini-boy vergeten doet ie hem nooit we zijn hem wel eens verloren echt vervelend was dat maar gelukkig vonden we hem weer terug !
Ik doe nu altijd zon speenclipje eraan vastmaken en dan aan zn jasje vast klikken…
ik weet t is geen gezicht maarja zo verliezen we hem niet nog eens.
T rare is dat wij hem dat knuffeltje nooit bewust hebben aangeleerd ofzo t lag gewoon in zn babybedje met nog wat andere knufs en nu kan ie niet meer zonder…

Groetjes!

Een vaste knuffel heeft ook echt wel voordelen hoor… Zoals nu bijv. als hij naar het ziekenhuis moet. Dan had zijn vriendje (lees knuffel) met hem mee mogen gaan…

Das waar ja…Zielig voor hem mischien is het toch wel leuk als je hem gewoon een ander knuffeltje meegeeft leg je het gewoon een paar daagjes bij jezelf in bed zodat het knuffeltje naar jou ruikt en dan kan ie dat meenemen naar het ziekenhuis zodat ie zich niet zo eenzaam voelt snachts…

Groetjes!

@mini-boy
Geen zorgen maken hoor. Nick had zijn knuffel (toen nog de poes) ook mee maar heeft er niet naar omgekeken. Hij was veel te druk op de speelkamer. En toen hij terug kwam heeft hij alleen tussen ons in gelegen (zo goed en kwaad als dat kon) en daarna had hij alleen oog voor het eten

Groetjes Bianca

@mini boy
Iets wat ze niet hebben kunnen ze ook niet missen toch!!! Zolang jullie er voor hem zijn op het moment dat hij jullie nodig heeft is voldoende, daar kan geen knuffel tegenop behalve die van jullie

lief!!

nora heeft in bed een muis en een hond, die traditiegetrouw ieder onder een arm gaan als ze naar bed gaat. Als we haar als we zelf gaan slapen een kus komen geven, liggen ze allebei verspreid door het bed. 's ochtends geen problemen om ze in bed te laten. Beneden heeft ze beer, aap, muis2 en een pop tot haar beschikking. Ze speelt met allemaal wel, pop het meest. Geen van de beesten of pop gaan mee als we weg gaan. Alleen haar bedknuffels als we echt met het campingbedje weggaan.

Nooit problemen mee, een gezuil met knuffels. Vind het wel best, doe er niet krampachtig over.

Ik vind t ook aandoenlijk zo’n knuffel. Ik had het zelf ook, teddy ligt nog steeds bij mij in de kast hahaha, jeugdsentiment. Mijn zoon heeft een hondje, “onus”. En hij mag mee, maar hij "moet"m niet atijd mee. En op de creche slaapt ie zonden, heeft ie een ander knuffeltje.
En als hij “onus” mee wilt nemen, prima. na 5min is ie m toch vergeten en gaat ie in de tas of auto. Waar hij ook is, slapen doet ie overal, zeker als Onus er is. Geeft ook altijd troost. Maar hij kan ook zonder. EN liever zo dan dat ie de hele dag met zo;n gore lap loopt iiiiieeeehhhh hahaha.

en we hebben ook een Onus II gekocht, zo kunnen ze lekker gewassen worden. daar kwam ie een x achter toen ie de wasmachine voor me leeg haalde> haha zegt ie: Onus heeft een broertje! Ik kwam niet meer bij.

kinderen zijn fantastisch!

x Floss

Hoi hoi,

ik sanp ook niet wat er op tegen is zo’n knuffel. Nikki heeft Hazebaas (een wit, nou ja, was wit, met paarse haas) en die slaapt ook nog steeds met d’r mee. Hij blijft echter wel in huis en ze kan ook makkelijk zonder (tja ze is immers al 7 he hihi). Ze mag hem van mij ook zo lang hebben als ze wil, als zij er troost aan heeft, vind ik het prima. En Lisa heeft ook al vanaf 2 maanden een favoriet. Zij heeft Muizebuis (jaja, het was een witte muis) en zonder gaat zij ook echt niet slapen. Maar Lisa heeft geen speen en duimt niet en dat vind ik veel belangrijker. De muis blijft ook lekker in bed… Zo lief hoe ze gelijk d’r muis pakt in bed en hem helemaal platknuffelt… ze valt door dat ding soms al in slaap voordat ik de deur uit ben… En ik heb in het begin heel wat problemen gehad met haar alleen in slaap te laten vallen! Dus Thank God voor die muis hihi!!

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers

Onze meid heeft ook twee vaste knuffels. Ze had 1 wit konijn en ik had zoiets van ik moet maar een reserve kopen. Want er moet ook wel eens een in de was. Toen mijn dochter haar nieuwe konijn zag was ze helemaal in de wolken. Dus nu heeft ze de witte en roze in bed. Lijkt ook zo schattig als ik bij haar kom. Konijnen stijf tegen haar oren. Schatje.
En als ze op bed gaat is ze zo blij haar konijneknuffels te zien. Deze worden dan eerst helemaal geknuffeld.

Gr Egberta