Jessey heeft een klein beetje een droog huidje op haar buik. Ik doe haar elke dag in bad, anders slaapt ze niet door. Eerder smeerde ik haar in met olie, maar de CB-arts zei dat dat juist meer uitdroogd, en adviseerde me vaseline lanette creme door de huisarts voor te laten schrijven. Hier zitten verder geen medicijnen in. Haar buikje is helemaal weer zacht, geen velletjes meer, alleen nu had ze haar wangetjes gisteren een beetje droog, dus heb ik die ook met een heel klein beetje van die creme ingesmeerd. Nou had ze vandaag een pukkelig huidje op de wangetjes! Kan dat dan niet op het gezicht? En wat kan ik er dan op smeren? Ik gebruik al de droog-huidje producten van zwitsal.
Ze heeft sinds een paar dagen een beetje last van smetplekjes in de plooi onder haar kin. Ik let er altijd goed op dat ik dit goed afdroof, maar ze maakt het me zooo moelijk! Iemand tips om daar goed bij te kunnen? En moet ik iets op die plekjes smeren?
Ik denk trouwens wel echt dat het door slecht afdrogen komt, want ze spuugt nooit en kwijlt ook niet.
En nog een vraagje over berg. Jessey heeft dat een klein beetje, al heel lang. Ik was haar haartjes maar eens per week en gebruik nooit haarlotion, in de hoop dat dat beetje berg weg gaan. Maar ik vind dat ze altijd een eigenaardig luchtje aan haar hoofdje heeft. Het ruikt niet lekker! kan ik ondanks de berg de haartjes wel vaker wassen of verergerd dat de berg? het plekje is zo groot als een 2-euro.
Groetjes Anouk