Varkensvlees vraagje


#1

hoi meiden

ik hou dr van om nieuwe dingen uit te proberen maar ik kom veel recepten tegen die lekker klinken maar waar varkensvlees bij moet of van de spekkies die ook van de varken komen, wij mogen dat niet hebben en ben dus op zoek naar vervanging hiervoor hebben jullie tips of bestaan er ook spekkies die niet van varkensvlees zijn. ik ben ze nog niet tegen gekomen maar wie weet jullie wel.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#2

Er bestaat geen spek wat niet van varkensvlees is, want spek is alleen maar van het varken. Andere dieren hebben geen spek.

Je zou evt. bij de vegetarische produkten kunnen kijken of daar interessante alternatieven zijn.

En als dat echt niet lukt, is runderrookvlees mogelijk een alternatief. Heeft een spekkige smaak en is niet van het varken. Je kunt runderrookvlees gewoon ook in dikke plakken kopen als je het vraagt bij de supermarkt of de slager. In reepjes snijden en je hebt een prima alternatief voor spek.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Mar 2010 11:17:27


#3

hoi sje

dat wist ik niet eens dat andere dieren geen spek hebben tja blond he hihi
ja we halen altijd zon rol runderookvlees en dat drogen we op de verwarming tot dat het helemaal uitgedroogd is ,is erg lekker maar heb er nooit aan gedacht om het zo te doen ga het zeker uitproberen

heb nog nooit van dat vegetarisch vlees geprobeerd maar ga ook daar maar eens snuffelen voor alternatieven

bedankt!

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag