vanaf hoeveel maanden mag een baby vanille pudding, en wat mag een baby van 8 maanden allemaal hebben?!
Vanille pudding
Ze moegen op zich heel veel. Alleen met pudding zou ik nog even wachten. Vaak veel suikers en conserveringsmiddelen, of maak je hem helemaal zelf?? Ze mogen verder youghurt en kwark.
Groetjes,
Michèle
Hoi, nee ik maak nix zelf… okeej dan begin ik eens rustig met yogurt.
hoe oud is jou kindje en wat gaf jij hem/haar met 8 maanden.
Hoi,
Het beste is om gewoon yoghurt te geven en daar wat roosvisee door te doen.
Verder kregen onze kinderen op die leeftijd: brood, warme eten, koekje, fruithapje, flesjes melk en tussendoor tuitbeker met water.
Nu ze groter zijn drinken ze nog steeds het liefst water (en zeker met dit warme weer),
Het zijn nooit van die sapdrinkers geweest.
Vanillepudding is vaak wat te zwaar op het maagje van zo"n kleintje, en als je dat na het warme eten zou geven en dan voor het slapen gaan nog fles melk dan zou die melkfles niet helemaal op gaan.
Hoop dat ik je zo heb geholpen?
Groetjes Lisan.
En hier in huis zeggen we: alles met mate proberen.
Dus, wil je je kind een hapje vanillepudding geven?
Lekker proberen.
Natuurlijk niet te veel he.
Vanaf 8 maanden heeft Hylke rustig aan van alles meegegeten.
Dus ook toetjes. En dan alle toetjes.
Maar dan dus wel beginnen met een paar kleine hapjes,
Wil je dan nog wat meer toetje geven, dan verder met yoghurt, vla
en dergelijke.
M.
Morgan is meisje dus zij kreeg en krijgt nog steeds danoontjes van de Aldi. Dat van die 60grams bakjes. Ze drinkt nog steeds een fles van 100 voor ze gaat slapen dus 1 zo’n bakje is genoeg nog. Enne ze is 3 juli 10 maanden.
Groetjes,
Michèle
Okej ik zal eens yogurt met dixap mixen komt goed…
haha, dan maar soort van vlaflip:D
Danootje eerste stap kan ik bij ons nergens vinden in de winkels… vind ik erg jammer…
mag je ook gewone danoontjes al proberen te geven?!
Lekker van alles iets mee laten smullen… niet te veel suiker … maar alles met mate. Heeft hij/zij al tandjes? Dan kan het het eten zelf maken en met vork goed fijn maken.
Toetje vanaf 9 maanden… en dan de laatste fles om 20.00 uur weglaten. Dus dan vervangt het toetje een flesje. Dat is wat wij hebben gedaan… en ging heel goed.
Vanaf 1 jaar mogen ze geheel met de pot mee eten … maar Jurian doet dat nu al een poosje… net zo makkelijk en … lekker!
Gewijzigd door - mini-boy op 27 Jun 2009 21:00:39