Zaterdag zijn we naar de optocht geweest. Onderweg kwamen we de boot tegen en Marijn zwaaide zonder problemen naar de Sint. Op de plek waar de Sint aan kwam wilde hij niet kijken en ging met de rug naar het water toe staan en keek af en toe stiekem om toch iets te zien. Ik heb hem zijn gang laten gaan en niet gepushed. Langzaam kwam hij toch iets dichterbij en begon ook over de Sint te vertellen. Later zijn we richting de Sint gelopen en op een veilige afstand gebleven. Op een gegeven moment stond er al een tijdje een zwarte piet achter hem maar hij had het niet door en toen hij het eenmaal zag rende hij snel weg (de ziel) was wel een grappig gezicht trouwens.
Maar meneer wilde niet naar huis toe en we zijn richting het plein gelopen waar de Sint de kinderen toesprak. Hier verder geen problemen zolang alles op afstand was.
Vandaag heb ik Marijn van de crech gehaald en daar zijn ze natuurlijk ook met Sinterklaas bezig. In de centrale hal hebben ze een kist met een sintpak en Marijn zag dat een van de leidsters het pak aanhad en hij rende weg een ging trillend onder de tafel zitten en was echt angstig. Nu zei de leidster dat ze vrijdagmorgen als hij weer op de crech is om samen met Marijn naar de kist te gaan en te gaan kijken wat er in zit en dan wil ze zelf langzaam de kleren aandoen zodat hij weet dat het niet eng is. Ik hoop dat dit werkt vond het zelf een heel goed idee van haar.
Zaterdag hebben we van mijn man zijn werk sinterklaas en het moet natuurlijk wel leuk blijven maar ja je kunt/moet ze ook niet overal voor behoeden. De week erop is het feest op de crech (zonder ouders) ze kijken het dan aan en anders kan hij altijd nog bij Dion op de groep als het echt niet wil.
Heeft iemand nog andere tips???
Gewijzigd door - pranger7 op 27 Nov 2010 21:04:00