Hallo allemaal,
Ik heb vandaag toch een rotdag achter de rug.
Dinant is nu bijna 4 weken en vorige week zei mijn moeder tegen me “zie jij niks aan hem”. Ik antwoorde heel laconiek van Nee ik zie niks, maar ze vertelde me dat hij links onder zijn kaak/hals/kin een soort van verdikking heeft zitten. Het was me nog niet opgevallen en zei dat ik het wel mee vond vallen, maar 's avonds zat ik hem de fles te geven en zag idd dat het nogal dik was. Afgelopen vrijdag toch maar even naar de dokter, want dat is toch wel raar en tevens overstrekt hij zich enorm en als ik hem aan of uitkleed of hem in bad doe dan schreeuwt hij het uit. Dan lijkt hij net een speenvarken. Ik heb zelf heupdisplacie gehad dus misschien kon het daarmee te maken hebben, omdat het erfelijk is en tevens is hij als sterrekijker ter wereld gekomen (met het gezicht naar de sterren). De dokter vond de verdikking ook wel erg vreemd en had er geen verklaring voor dus ze belde direct naar de kinderarts om vandaag te komen.
Vanmiddag kom ik daaraan en ook die stonden voor een medisch raadsel. Kon direct een echo laten maken en kreeg te horen “het zijn zijn lympheklieren”. Nou dan schrik je jezelf kapot en zakt door de grond, want je denkt gelijk het ergste.
Werd weer terug naar de kinderarts gebracht en die vertelde mij dat het niet iets kwaadaardigs is, maar dat zijn lymphevaten gevuld zijn met vocht en dat dat gaat groeien en in 15% van de gevallen gaat het vanzelf weg dus moet er vanuit gaan dat het groeit. Dus mijn lieve kleine prins heeft straks waarschijnlijk een hele dikke kwab aan zijn linkerkant. Heel zielig…snik snik. Gelukkig kan er een cosmetische operatie plaatsvinden (op latere leeftijd natuurlijk), maar ben me toch even rot geschrokken. Zit nu heel de tijd te denken hoe kinderen daarop gaan reageren enz.
Dit wilde ik ff kwijt, want ze moeten niet aan je kinderen komen en je kinderen moeten niks mankeren.
Gr. natasja
[/url]