Vandaag naar de kinderarts geweest

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag toch een rotdag achter de rug.
Dinant is nu bijna 4 weken en vorige week zei mijn moeder tegen me “zie jij niks aan hem”. Ik antwoorde heel laconiek van Nee ik zie niks, maar ze vertelde me dat hij links onder zijn kaak/hals/kin een soort van verdikking heeft zitten. Het was me nog niet opgevallen en zei dat ik het wel mee vond vallen, maar 's avonds zat ik hem de fles te geven en zag idd dat het nogal dik was. Afgelopen vrijdag toch maar even naar de dokter, want dat is toch wel raar en tevens overstrekt hij zich enorm en als ik hem aan of uitkleed of hem in bad doe dan schreeuwt hij het uit. Dan lijkt hij net een speenvarken. Ik heb zelf heupdisplacie gehad dus misschien kon het daarmee te maken hebben, omdat het erfelijk is en tevens is hij als sterrekijker ter wereld gekomen (met het gezicht naar de sterren). De dokter vond de verdikking ook wel erg vreemd en had er geen verklaring voor dus ze belde direct naar de kinderarts om vandaag te komen.
Vanmiddag kom ik daaraan en ook die stonden voor een medisch raadsel. Kon direct een echo laten maken en kreeg te horen “het zijn zijn lympheklieren”. Nou dan schrik je jezelf kapot en zakt door de grond, want je denkt gelijk het ergste.
Werd weer terug naar de kinderarts gebracht en die vertelde mij dat het niet iets kwaadaardigs is, maar dat zijn lymphevaten gevuld zijn met vocht en dat dat gaat groeien en in 15% van de gevallen gaat het vanzelf weg dus moet er vanuit gaan dat het groeit. Dus mijn lieve kleine prins heeft straks waarschijnlijk een hele dikke kwab aan zijn linkerkant. Heel zielig…snik snik. Gelukkig kan er een cosmetische operatie plaatsvinden (op latere leeftijd natuurlijk), maar ben me toch even rot geschrokken. Zit nu heel de tijd te denken hoe kinderen daarop gaan reageren enz.
Dit wilde ik ff kwijt, want ze moeten niet aan je kinderen komen en je kinderen moeten niks mankeren.
Gr. natasja

[/url]

Oh meissie, kan me voorstellen dat je een rotdag gehad hebt. Wat alert van je moeder zeg! Goed dat je meteen actie hebt ondernomen. Hopen dat het zelf wegtrekt en dat anders die operatie in de toekomst een oplossing is.

Wat verstaan ze onder “op latere leeftijd”? Praat je dan over een paar jaar of praat je dan over ergens als hij 18 of ouder is ofzo? Of hebben ze daar niks over kunnen zeggen?

Groetekes, Sje

Ligt eraan hoe het groeit. Als het snel groeit dan kan het op jonge leeftijd, maar dat is dus maar net hoe erg het is. Dus als het heel heftig is dan kan het op hele jonge leeftijd, maar dat moet allemaal nog besproken worden.
En idd heel goed van mijn moeder dat ze het gezegd heeft, want dan kun je gelijk handelen en zelf zag ik het in eerste instantie niet.
Moet 12 jan. een echo laten maken van zijn heupen en dan praten we verder en kijken we hoe het gegroeid is, maar hopen dat het afneemt. Dat zou wel het beste zijn, want een operatie op jonge leeftijd is ook niet alles, maar gelukkig kan er wat aan gedaan worden en dat is het belangrijkste en dat hij geen pijn heeft natuurlijk.
Gr. Natasja

[/url]

och meid wat een schrik zeg, ik hoop voor jullie dat het snel weg trekt,

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

Hoi Natasja,

Wat een vervelend bericht heb jij gekregen. Ja je hebt gelijk als je zegt : ze moeten niet aan je kinderen komen. Dat is het rotste wat je kan gebeurem.
Ik zou niet teveel piekeren over hoe andere kinderen gaan reageren. Misschien valt het allemaal reuzemee met dat groeien van die verdikking en zien kinderen het straks niet eens. Tuurlijk blijft het rotnieuws en daarom heel veel sterkte,

Liefs, Miranda

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 10 Nov 2008 21:49:49

He meid toch dat is schrikken zeg
en ik hoop voor jullie dat het afneemt
En maak je nog niet te druk over wat andere zeggen hoor meid
Den k maar aan Dinant en Demi
En je weet he als je ff een uitlaatklep nodig hebt
We zitten hier he

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ach meid toch, wat een vervelend bericht zeg Gelukkig is het niet iets kwaadaardigs, dat is dan wel positief. Maar toch vervelend voor je kleine mannetje…Kan het ook nog hinderlijk worden in de vorm van dat hij er last van kan krijgen met bijvoorbeeld drinken? In ieder geval een warme knuffel ter ondersteuning voor jou van Quinty en mij!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Nou dat was even schrikken. Gelukkig hoefde je niet te wachten op een uitslag en kon je gelijk weer terecht. Toch is het niet fijn te weten dat er later waarschijnelijk nog een operatie plaats moet vinden.

groetjes

lon106

Daar schrik je wel van. Veel sterkte!

hoi natasja,

dat is zeker een naar berricht.
Hopen dat het snel afneemt!
Sterkte ermee en hier kun je van je afschrijven he!

groetjes Gytha

Bedankt voor jullie warme berichtjes. Doet me goed. Het is idd te hopen dat het afneemt, maar de kinderarts heeft gezegd dat we daar niet vanuit moeten gaan en dus moeten als het wel zo is dan valt het allemaal mee. Je schrikt je idd echt helemaal te pletter als ik het zo mag zeggen. En zoals jullie zeggen moet ik me nog niet druk maken over hoe het straks gaat met andere kinderen (pesten) dat is toch heel moeilijk om daar niet over na te denken, want er gaan tig dingen door je hoofd over de toekomst. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar het is allemaal nogal vers en wanneer neem je de stap om te laten opereren, wat zijn de gevolgen, wat voor operatie is het en wat voor risicovolle operatie is het en dat soort dingen.
Bedankt meiden voor de warme berichten.
Gr. Natasja

[/url]