Vandaag moet robin naar het cb

hallo allemaal
Het is weer zover
Robin moet om 10.30 naar het cb voor zijn dktp prik omdat ze het daar zo druk hadden krijgt hij nu pas nummer drie
zie er steeds weer tegen op vooral na al die berichten
bij de tweede is hij goed ziek geweest daar van
dus het liefst geef ik hem niet
maar het is wel beter om te doen want een kindje met kinkhoest is ook geen pretje
ben wel erg benieuwt of hij veel gegroeit is en hoeveel hij weegt
ik laat het jullie weten
Groetjes Heleen en Robin

Hoi,

Heel veel sterkte straks!
Het is en blijft vervelend hè, die prikken bij die kleintjes

Smeer jij er ook altijd “Arniflor” op?
Dat is dat spul van VSM (uit een groene tube)
Bij Stephan smeerden wij het DIRECT na het prikken op de plek en dat hielp geweldig goed tegen stijve beentjes!

Leuk is dat altijd hè, om te weten hoeveel hij gegroeid is en hoeveel hij is aangekomen…Dat vind ik altijd het leukste van het hele bezoek haha!

Sterkte voor straks!

Groetjes, mamma van Stephan

ja erg al die prikken vond het ook nooit leuk om dan te gaan hoor

maar sterkte en ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen

Zo daar ben ik weer
ik ben een maand geleden met Robin geweest toen woog hij 7210 nu weegt hij 7650
lengte was hij toen 65 en nu 67.5
ze zei dat hij niet veel aangekomen was
toen heb ik verteld dat hij ziek was geweest
heb ook gelachen vertelde dat robin al bambix krijgt dacht dat ze uit haar dak ging
weet ook dat het te vroeg is voor hem maar met rijstenbloem blijft hij snachts wakker worden en nu niet meer hij moest natuurlijk van alles doen en deed dit ook zelf dingen die babys van 6 maanden doen
ze zei het is een vlote jongen
toen heb ik gezegt kijk maar eens in zijn mondje ze keek en zag natuurlijk twee tandjes ze vertelde dat nummer drie ook niet lang op zich laat wachten
toen die stomme prik
hij huilde alleen even toen die er in ging verder niet
grote vent vind ik
nou dit was het weer even
nu maar afwachten hoe hij op deze prik reageerd
Groetjes Heleen

Hoi Heleen

Hoe is het met Robin?
Heeft hij veel last gehad van zijn prik?
Jeroen heeft vorige week ook zijn derde prik gehad en hij is er best ziek van geweest. De eerste twee keren viel het best mee, maar nu was het echt heel zielig. Ontzettend veel pijn (ondanks de arniflor die ik er ook altijd metéén op smeer), hij trok op een gegeven moment zelfs helemaal wit weg. Ik dacht dat hij van zijn stokkie zou gaan van de pijn, dus heb hem toen paracetamol zetpil gegeven. Gelukkig kon hij toen wat slapen en toen hij later wakker werd…had hij koorts! Nouja, uiteindelijk heeft het 2 dagen geduurd en toen was hij gelukkig weer de oude.
En over zijn gewicht…ach…de ene keer groeien ze harder dan de andere keer. Ik heb ook wel eens gehad dat ze vonden dat Jeroen niet zo hard gegroeid was en de keer erna was hij juist héél hard gegroeid! Dus daar zou ik me ook geen zorgen over maken, zeker niet omdat hij inderdaad ook ziek is geweest! Is hij inmiddels weer helemaal opgeknapt eigenlijk?

p.s… je moet je ook maar niet te veel aantrekken van het gemopper over zijn voeding…jij kent je kind toch het beste en jij weet wanneer hij toe is aan Babmix of wat dan ook…volgens mij voel je dat wel aan…ik had het precies hetzelfde wat fruithapjes betreft. Ik wist gewoon zeker dat Jeroen daar aan toe was, een aantal weken geleden. Maar omdat hij een prematuurtje was (bij zijn geboorte) zijn ze daar wat voorzichtiger mee, wachten ze daar meestal wat langer mee dan bij 4 maanden. Maar ik mocht het van de kinderarts best al proberen en hij vindt het dus héérlijk! Op het CB reageerden ze daarna dus verbaasd, ze vonden het eigenlijk nog te vroeg. Ach…wat ik het belangrijkste vind, is wat Jeroen aangeeft. En hij geniet er van!

Groetjes,
Sonja, mama van
Jeroen (11-12-2003)

Rick had ook de derde prik later gehad, omdat meneer constant verkouden was en ze een vage reutel in zijn longen hoorde. ik gezegd dat hij dat altijd heeft na een fles, maar hij kreeg hem dus echt niet. Nadat hij hem gehad had was hij minder ziek als bij zijn 2 de dktp . Ik gaf hem wel voor de nacht een homeopatische zetpil.Maar goed ik doe ook wat ik goed vind voor mijn kind. Zo eet rick al potjes van 8 maanden en eet gezellig een ijsje mee of een lik slagroom en zo. Maar dat vertel ik niet bij het consultatie buro, want dan gaan ze ook uit de stekkerdoos.
Ik knik dan netjes van is goed en denk bij me zelf doe ik toch al.

bianca.

hallo allemaal
Robin heeft weinig last gehad van de prik
een beetje verhoging maar meer niet
en wat betreft het cb
trek me er niks van aan maar vind het soms wel leuk om ze even te sarre
zodat ze zien dat ik toch doe wat ik denk dat het beste voor hem is
en als hij overal goed op reageer zie ik het probleem niet hoor
hij mag nu maar 4 flesjes hebben van hun maar hij geeft echt aan dat hij meer wil dus krijgt hij dat ook
ze kunnen nog meer vertellen
Groetjes heleen