Vandaag gezwommen en nu hoesten

Vanmorgen zijn we aan het zwemmen geweest en Dion hoest er nu op los. Zou dit kunnen samen hangen met het zwemmen of is het gewoon toeval?

Ik denk dt het gewoon toeval is. Damian hoest ook weleens na het zwemmen maar dan is het vlak erna als hij teveel water binnen heeft gekregen. Misschien dat er een kriebelhoest dwars zit ofzo.

We hebben vanmorgen gezwommen en hij hoest nu nog steeds. Het is geen kriebelhoest komt echt van ver

Al zou het er wel mee samenhangen,
daar gaat die hoest niet spontaan van over

Het gaat wel weer over, denk ik altijd maar.
Natuurlijk is het goed mogelijk om iets op te lopen met het zwemmen.

M.

Ik heb dit zelf ook wel eens gehad, maar ik had altijd last van die vreselijke chloorlucht. Een overprikkeling dus. Ging wel altijd over na een dag.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Dion heeft wel last van bronchitus mss heeft het daar iets mee te maken.

@bakmama
Dion is gelukkig niet benauwd.
Ik hoop niet dat hij er later met zwemlessen ook last van heeft. Maar daar gaan we op dit moment nog niet vanuit. Misschien is het wel gewoon toeval

Vanmorgen nog steeds hoesten. Toen hij vanmiddag uit bed kwam had Dion zijn oogjes dichtzitten, Toch maar ff getempt 39graden. Dus waarschijnljik is het toch gewoon toeval. Marijn begint nu ook al.

In ieder geval beterschap dan voor beide mannetjes!!!

het kan, want in een zwembad wemelt het van de bacillen.
het kan zijn dat zijn weerstand al iets minder was doordat er vanalles heerst en dat het daardoor naarbuiten is gekomen. of het kan zijn dat hij last had van het vocht wat er hangt?

Vavond ben ik met Dion bij de dokterspost geweest. 39,9 en ogen ontstoken, hoesten waar hij bijna in blijft en hij ademde heel snel. Het snelle ademen werd in de loop van de middag steeds erger.
Aangezien het RS virus nog steeds actief is wilde ik hem toch laten onderzoeken.
De dokter heeft naar zijn longetjes geluisterd en deze waren gelukkig schoon.
Het is een bacterie en deze probeert het lichaam eruit te werken door koorts en daar kunnen kinderen ook sneller van ademhalen. Wel een geruststelling maar ik vind het wel eng kijk nu ook geregeld hoe het met hem gaat.
Marijn heeft ook nog steeds 39,5 en hoest ook veel dus het gaat hier nog steeds lekker.

Er is zeker een relatie tussen chloor en luchtweg aandoeningen. Kinderen onder de 1, zijn hier extra gevoelig voor om te ontwikkelen. Kindjes (baby’s) met een koemelkallergie, wordt afgeraden om mee te zwemmen het eerste levensjaar, dit omdat ze een vergroot risico hebben op luchtwegaandoening.
Ik zeg niet dat bij ieder kindje met bronchitus dit het geval is, of dat het voor ieder kindje slecht is (anders was er geen babyzwemmen) maar er is wetenschappelijk aangetoont dat chloor wel invloed heeft op de ontwikkeling daarvan.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Yoehoe het kuurtje doet zijn werk goed. Allebei koorts vrij. Nog wel veel hoesten maar dat nemen we voor lief.