Vandaag geen plas luier!

Hoi,

Even een vraagje.

Mijn dochtertje van 2 1/2 heeft vandaag niet geplast. Ze was gister ook niet goed te pas. Had vanaf 3 uur 's middags 40 graden koorts tot ongeveer 3 uur 's nachts en 's avonds flink overgegeven. Ze wilde ook niet eten maar we een beetje drinken. Vandaag ging het eigenlijk heel erg goed, nog wel een beetje verhoging. Ze heeft 3 x gepoept en dat was ook wel dun.
Ze was vandaag gewoon vrolijk en heeft ook goed gegeten en leuk gespeeld.

Heb net gekeken en ze had nog niet geplast.

Wanneer moet ik mij zorgen maken en de huisarts bellen.

Of afwachten of ze morgenvroeg wel een plas luier heeft. Zo niet dan bellen.

Heb hier geen ervaring mee en zou graag wat reacties van jullie willen, wat jullie zouden doen.

Groetjes Spruit

Warm weer, koorts, weinig drinken, diarree en overgeven. Dan is ze al zoveel vocht verloren, dan is het bijna logisch dat ze nagenoeg of helemaal niet plast. Haar lichaam houdt het vocht vast omdat het een tekort aan voelt komen.

Je zou voor de zekerheid de huisartsenpost kunnen bellen voor telefonisch overleg. Die weten je dan wel te vertellen tot wanneer je af moet wachten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Jul 2011 21:32:27

Als je het zelf niet vertrouwd, dan zou ik de ha bellen en hun om advies vragen, Dan heb je zelf ook een goeie nacht, anders blijf je piekeren.

Succes en beterschap met de kleine

Weet je zeker dat ze niet geplast heeft? Bij de poepluiers kan natuurlijk ook gewoon plas hebben gezeten. En anders zeker even de HAP bellen, want als ze echt niet geplast heeft, is het wel tricky.

Groetjes,
M

Hallo,
Dat is toch ook vreemd. Gister lag ze in bed met een temperatuur van 40,2 en nu heeft ze een temp van 35,5.

We houden haar in de gaten.

Maar ik heb wel eens gehoord dat wanneer je uitgedroogd bent je je eigen lichaam ook niet meer zo goed warm kan houden. Klopt dit.

Ga zo nog even kijken en dan slapen.

En morgen hopen op een vrolijk meisje.

Hoe ging het vannacht en hoe is het nu?

Groetjes,
M

pas op met uitdrogen, je kan ors geven hier tegen dat houd je vochtbalans op pijl.
maar als je nu nog niet geplast heeft zou ik je huisarts effe bellen.

Bij kleine kinderen is het heel normaal dat de temperatuur het ene moment heel hoog kan zijn en het andere moment heel laag.

Maar…check ook even of je thermometer aan nieuwe batterijen toe is. Volgens mij was het MamavanRico die ook een keer een aantal dagen niks snapte van de temperatuurschommelingen van Rico en toen bleek dat de thermometer aan nieuwe batterijen toe was.

Vooral die ondertemperatuur van 35,5 is vreemd namelijk. Daat zou weleens een teken kunnen zijn dat het aan de thermometer ligt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Jul 2011 13:21:35

Hoi,

Met mijn kleine meid gaat het vandaag weer goed.

Sje: De thermometer is prima. Maar inderdaad wel iets om in de gaten te houden.

Ze werd vanmorgen wakker met een plas luier.

Ze heeft nu iets verhoging. 38.1

Ze ligt lekker te slapen.

Maar ik vond het wel vreemd zo’n lage temperatuur.Maar zal wel goed zijn.

Groetjes Spruit

38.1 is gewoon koorts, het is vanaf 37.5 verhoging en vanaf 38 koorts maar fin dat het iig beter lijkt te gaan!

Hoi,

Oh ze hebben mij altijd gezegd dat vanaf 38,5 koorts is en vanaf 37,5 tot 38.5 verhoging is.

Op internet lees ik inderdaad wel een verschillende dingen daar over.

Groetjes Spruit

vanaf 37.5 tot 38 gr is verhoging en daar boven d e38 is koorts

en als een termometer ooit is gevallen is die niet meer recent en zou je eigenlijk een ander moeten kopen

@Sje: haha ja dat was ik, dat is overigens dit keer niet het geval jeetje dat was gek inderdaad.