Vandaag alleen maar broekplassen!

Tim is sinds een maand zindelijk. Geeft keurig aan als hij moet plassen of poepen. Sinds we de luier overdag weglaten ook meteen s’nachts. Supertrots natuurlijk, want s’nachts heeft hij nog wel een luier om, maar hij roept keurig als hij moet. Nu gaat het vandaag ineens achter elkaar mis. De eerste plas ging op de wc en daarna iedere keer in zijn broek. Moeten we het zo laten of hem op gezette tijden op de wc gaan zetten? Zelf denk ik het eerste, maar weet het even niet. Heb geen zin om terug te gaan naar een luier.

Groetjes,
Sandra

Erik is nog niet zindelijk, maar van wat ik ervan gelezen en gehoord heb is dat een terugval heel normaal is. Ik zou inderdaad niet opnieuw beginnen aan luiers. Plast Tim in z’n broek, geef 'm dan gewoon schone kleren en laat hem zichzelf dan maar aan- en uitkleden. Dit duurt misschien zo lang (en dat gaat natuurlijk van z’n toffe tijd om te spelen af) dat hij snel genoeg bedenkt dat hij toch maar beter weer gewoon op de wc kan plassen.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ja, terugval is inderdaad helemaal niet raar. Kan allerlei oorzaken hebben (verhuizing, overlijden, scheiding, ziekenhuis, geboorte, ziek geweest etc.).

Geen aandacht aan besteden, desnoods gewoon weer een luier aangeven. En als een kindje al een hele poos zonder luier gewend is, dan is het geen pretje om weer een luier aan te krijgen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je door die luier straks weer terug bij af bent. Die is-ie snel genoeg weer beu. Desnoods wacht je elke keer met verschonen, als het erop lijkt dat-ie het wel makkelijk vindt eigenlijk. Gaat vanzelf vervelend zitten.

Groetekes, Sje

Hier hadden wij dit dus een paar weken geleden. Net zo plots als het op kwam zetten, net zo plots is het weer gestopt. Maar hier heeft het wel een paar weken geduurd, hoewel hij de nachten wel netjes droog bleef.

Plast hij echt alles in zijn broek of een beetje en doet hij de rest netjes op de wc?

nee sandra elk kind krijgt (tenmisnte 99%) terugvallen, dit ga je echt nog wel vaker meemaken, je zult zien dat het morgen of de dag erna weer beter gaat. gewoon volhouden met op de wc zetten. wat je wel kunt doen is het hem niet constant aan laten geven want vaak (ook rico) vergeten ze het als ze of niet lekker zijn, of het te druk hebben met wat anders, of ze iets minder aandacht krijgen naar hun zin. er zijn echt miljoenen redenen te verzinnen waardoor het even weer wat minder kan gaan. Niet druk om maken. Rico plast ook nog wel is in zijn broek en toen zei ik ook tegen mn vriend: shit dadelijk helemaal terug bij af.
hij zei toen: nee joh doe normaal, kan toch altijd gebeuren?
en ja daar heeft hij gelijk in.
RIco doet het soms zelfs expres als hiuj boos op me is. EN soms als hij zich niet op zijn gemak voelt op een andere plaats (ook al heeft hij daar al eerder geplast) gaat ie ook niet naar de wc en plast doodleuk in zijn broek. komt echt goed, niet opgeven, niet terug naar de pampers gaan! Ik ben heel eerlijk ik geef rico overdag soms nog wel een pamper aan, omdat ik het nog niet helemaal aandurf bij andere mensen die b.v. vloerbedekking hebben om hem in zn onderbroek te laten rondlopen. daarbij, moet hij bij anderemensen gewoon een broek eroverheen aan (logisch natuurlijk) en ik heb niet zoveel normale broekjes als dat ik onderbroekjes heb, dus dan loopt ie dadelijk wel in een onderbroek rond omdat ik geen schone broeken meer heb

Wat het uiteindelijk geweest is geen idee. Maar toen ik dit topic plaatste lag hij te slapen en daarna heeft hij niks meer in zijn broek gedaan. Gewoon keurig aangegeven dat hij moest plassen. Ik denk in ieder geval niet dat het onwil is geweest. Iedere keer als hij in zijn broek geplast had zei hij het wel meteen en kwam erachteraan ik moet nog meer. Dan ging hij op de wc, maar dan kwam er natuurlijk niks meer. Maar goed toch iedere keer erop gezet. Het is dus bij een ochtendje gebleven.

Het stomme is dat hij nog wel in zijn broek poept. Sinds zaterdag dus, dus dat is nu al 3 dagen. Hij zegt wel dat hij moet poepen, maar voordat hij bij de wc is zit het al in zijn broek. Heel raar dus, want voor zaterdag ging iedere poep gewoon op de wc. Maar goed ben in ieder geval blij dat het plassen wel weer goed gaat.

Groetjes,
Sandra

Nou, dan is Tim alweer op de goede weg. Ik hoop dat hij ook snel weer op de wc zal poepen. Vindt 'ie het vies, poepen in z’n broek?

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers