Vanantie Italie met 4 dokter/ziekenhuis bezoeken

Afgelopen dinsdag zijn we terug gekomen van onze vakantie in Italië. Voor dat we op vakantie gingen 2,5 week geleden had Marijn al moeite om naar bed te gaan, hij was bang dat we weggingen en wilde niet slapen, was niet moe ed. echt verlatingsangst. Op de camping klaagde hij over oorpijn en hij had koorts dus de volgende dag (maandag) naar de dokter op de camping. Hij constateerde een oor en-of keelontsteking (taal is dan wel een obstakel) Hij kreeg een AB en oordruppen. Nadat ik de oordruppen zijn oren had gedaan begon hij te echt ontroostbaar te huilen van de pijn. Ik ben met hem op bed gaan liggen om hem te troosten en na 10 minuten is hij in slaap gevallen en heeft een uur geslapen de ergste pijn was over gelukkig. Heb daarna de druppen niet meer gegeven. Het eten ging de rest van week steeds slechter en Marijn werd minder actief en wilde het liefst op schoot zitten of viel in slaap, drinken deed hij wel. Dit is het tegenovergestelde van hoe hij anders is. Zwemmen vond hij voor 2 uurtjes nog wel leuk gelukkig. Vrijdag zijn we weer naar dokter gegaan zijn oren en keel waren bijna weer goed we moesten nog 2 dagen met de kuur verder. Dinsdags was het nog steeds niet beterder en Marijn begon er ook bij te hoesten en de nachten waren ook niet altijd even gezellig. We zijn toen naar eerste hulp gegaan bij het zkh. We werden doorverwezen naar KA (schijnt normaal te zijn in Italie). We hebben ons verhaal gedaan en ze heeft oren-keel bekeken en deze zagen er gelukkig goed uit. Ze heeft ook naar zijn longen geluisterd omdat hij zoveel hoeste en wij toch een kraakje hoorden maar zijn longen waren ook schoon. Maar omdat hij niet at en lusteloos was kregen we zakjes ors mee. Vrijdags nog steeds hetzelfde verhaal en we wilden eigenlijk een paar dagen eerder naar huis maar vrijdag trok Marijn zijn buik iedere keer ver in en ademde snel en daarom toch maar weer een zkh bezoek. Hij was vanaf vandaag wel weer wat levendiger. De arts hoorde iets in zijn longen maar kan het niet echt thuis brengen dus daarom wilde ze een longfoto en een bloedafname. Marijn heeft zich keurig gedragen TOPPER zelfs met de foto bleef hij stil liggen. Uitslag van het bloed was goed alleen in zijn linker longen zagen ze iets zitten. Dit was een bacterie of virus maar dat konden ze niet achterhalen. We kregen een gelukkig kuurtje mee. We waren bang dat hij moest blijven want het bloedprikken deden ze met een infuusnaald en deze lieten ze zitten uit voorzorg. Trouwens de dokter in het zkh konden redelijk Engels en deze communicatie liep een stuk beter als bij de HA.
De dagen erna begon hij weer meer te eten en gelukkig ook te spelen met andere kinderen.
Vandaag ben ik naar onze eigen HA gegaan omdat ik voor de zekerheid wilde weten of zijn longen schoon waren en voor controle. Zijn longen waren nog niet schoon. Als de kuur op is moeten we weer komen. Gelukkig heeft onze HA in Italie gewoond en kon alle informatie lezen die we mee hadden gekregen.
Al met al een heel verhaal maar desondanks hebben we toch een leuke vakantie gehad. We hebben Marijn vaak gevraagd of hij naar huis wilde maar nee hij vond het geweldig op de camping en vond het ook niet leuk dat de vakantie erop zat.

Gewijzigd door - pranger7 op 10 Aug 2011 22:36:03

Ah nee toch dat is toch wel een domper op je vakantie!!!
Ik hoop dat de kleine man snel weer helemaal gezond is!

Pfoe… wat lijkt me dat moeilijk, met je kind in het ziekenhuis in een land waar je niets verstaat
En ik vond de autopech die wij in Italie hadden al zo verschrikkelijk omdat er nauwelijks communicatie mogelijk was … laat staan als er wat met je kind is

Gelukkig is ie wel goed behandeld daar, en heeft het niet jullie hele vakantie verpest!!!

Welkom terug in NL!

jeetje wat een pech! En idd zo vervelend dat je dan niet goed in je eigen taal kunt uitleggen wat er scheelt en je je daarom waarschijnlijk afvraagt of het bij die arts ook wel helemaal goed over komt. Gelukkig is het verder toch nog een leuke vakantie geweest! Kan het misschien toch niet met de waterpokken te maken hebben gehad, zoals je op mijn topic reagaarde dat je dacht dat hij dit ook had? Heb nl de afgelopen dagen daarover nogal wat opgezocht en gelezen dat het ook gepaard kan gaan met koorts, keelpijn en hoesten!

mama1980

@Suzsje
Met de auto aan de kant staan lijkt me ook geen pretje helemaal in een vreemd land, en dan maar hopen dat je goed verzekerd bent.
@mama1980
Dion had de waterpokken. Marijn had het bovenstaande verhaal haha jaja als we het doen doen we het goed op vakantie.

Trouwens de dokter in het zkh konden redelijk Engels en deze communicatie liep een stuk beter als bij de HA

oh haha, nou dan had je idd wel dubbel pech! gossie… Fijn dat ze igg engels spraken want dat wil in het buitenland ook niet altijd het geval zijn hebben wij weleens ondervonden. Hoop dat ze beide ondertussen weer beter zijn!

mama1980

Jeetje zeg wat een toestanden in jullie vakantie! Dokters en ziekenhuisbezoeken dat is nou niet bepaald het beeld dat je van een vakantie hebt…
Arm mannetje, maar ook wel weer super stoer dat ie absoluut niet naar huis wou en toch veel plezier heeft gehad op de camping en dat hij zich zo flink gedragen heeft in het ziekenhuis! Hopelijk zijn z’n longetjes weer schoon na deze kuur.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

jeeee wat zielig zeg en wat een rot periode moet dat dan toch geweest zijn.
(gek genoeg zijn best veel kindjes ziek als ze op vakantie gaan. rico ook elke keer tot nu toe, en mijn onderbuurmeisje kreeg in Turkije een of andere bacterie in dr buik)
sterkte en veel beterschap met Marijn… arme ziel

Dat is toch wel een schrikbeeld, met je kind naar het ziekenhuis moeten in het buitenland. Fijn dat Marijn het zo goed deed! Ik hoop dat hij snel weer helemaal oké is.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Naar mijn idee gaat het wel elke dag iets beterder maar hoor toch nog steeds een kraakje in zijn ademhaling. Maar we hebben de kuur nog tot zondag dus we hebben nog even om de bacterie aan te pakken.

Wat vervelend dat dit tijdens jullie vakantie is gebeurd. Wel fijn dat Marijn het zo goed deed in het ziekenhuis. Zal best wel wat impact hebben op hem zo in een vreemd land naar het ziekenhuis. Hoop dat jullie ondanks alles nog een lekkere vakantie gehad hebben.

Hoop dat hij snel weer helemaal is opgeknapt.

Beterschap voor hem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hè bah, wat vervelend!!
Zeker zo tijdens je vakantie, en in een ander land.

Hopelijk knapt hij snel weer helemaal op!

Liefs, Anne

Vandaag zijn we weer bij de HA geweest voor controle. Hij hoorde nog wel iets in zijn longen maar heel minimaal. Ook zat er nog wat slijm bovenin. Zolang hij zich goed blijft voelen is er niets aan de hand anders moeten we weer bij hem terug komen.
Dus we houden Marijn goed in de gaten deze weken. Moet zeggen dat hij zich goed voelt en weer redelijk de oude is. Hij is nu steeds aan het bloedprikken bij ons haha dus hij is er wel mee bezig maar dan wel op een leuke manier heb niet het idee dat hij het als zeer vervelend heeft ervaren. Onze HA springt hij ook nog steeds in de armen als we een afspraak hebben en Marijn mag dan ook gezellig bij hem op schoot zitten.

Gelukkig gaat het beter. Fijn ook dat hij er zo te merken geen heel nare ervaring aan heeft overgehouden, dat scheelt een hoop.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”