Hoi,
Ik ben benieuwd vanaf welke temperatuur jullie vinden dat je kindje koorts heeft.
Mij is altijd verteld dat vanaf37,5 tot 38.4 verhoging is en en alles daar boven koorts. Dus 38.5 en hoger is koorts.
Wat is jullie mening?
Groetjes Spruit
Hoi,
Ik ben benieuwd vanaf welke temperatuur jullie vinden dat je kindje koorts heeft.
Mij is altijd verteld dat vanaf37,5 tot 38.4 verhoging is en en alles daar boven koorts. Dus 38.5 en hoger is koorts.
Wat is jullie mening?
Groetjes Spruit
Ik weet niet beter dan dat het klopt wat jij zegt!
Maar… Mijn dochter heeft altijd standaard een lage temperatuur gehad! Bijzonder, want dat heb ik zelf ook! Dus als zij op 38,4 zit, heeft ze wel koorts!
Manderijn
37.5 tot 38 is verhoging en daarbover dus vanaf 38 graden is koorts en vooral bij kinderen moet je dat goed in de gaten houden!
Andrea
Wel grappig dat er zo anders over gedacht wordt.
En dat er niet 1 regel voor is, ja is er misschien wel. Maar er anders over gedacht wordt. Ach uiteindelijk gaat het er toch om hoe het kindje zich voelt en doet.
Ik werk in de zorg en zo is het ook officeel! en inderdaad soms wordt er anders over gedacht.
Je moet ook altijd naar je eigen kind kijken, heeft je kindje altijd al een lage temp en hij schiet omhoog dan hebben ze al snel koorts terwijl een ander zegt dat het verhoging is en het ene kind reageerd er heftiger op dan een ander.
Er is geen kind hetzelfde, het ene moment hebben ze koorts en het andere moment is er niets aan de hand en zitten ze heerlijk te spelen!!
Jack heeft tijdens het snelle stijgen van de temperatuur een heftige koortsstuip gehad toen hij 2 jaar was (gelukkig is dit 1x gebeurd en 1x heb ik hem er zelf uit kunnen krijgen), wat ik er mee wil zeggen is dat ieder lichaam van een kind verschillende kan reageren!
Andrea
het heeft niets met meningen te maken, vanaf 38 is gewoon koorts. zo staat het ook bij de kinderartsen etc. voor de 38 is verhoging (na 37,5) en boven de 38,5 is hoge koorts bij kleine kinderen. hoe erover gedacht wordt in de zorg geen idee, ik weet dat dit gewoon algemeen bekend is in ons ziekenhuis en vele meer.
Het is alleen wel zo dat kindergeneeskunde totaal anders is. dus een kind met 39 kan nog gewoon spelen (niet altijd hoor maar gewoon het kan) terwijl als wij volwassenen 39 koorts hebben echt goed ziek zijn.
Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Jul 2011 22:02:06
Vandaag was ik met Dion bij de kinderarts en hij had 38 graden. De kinderarts sprak over verhoging.
Ik weet niet beter vanaf 38,5 maar ja er zullen vast meerdere theorien over zijn.
@Pranger: dat is bizar, rico’s kinderarts was nog wat jonger en die zei dus vanaf 38 is koorts. En onze oude huisarts was oud en zit er al ruim 30 jaar en ook zij zei vanaf 38, dus het is niet iets van vroeger of van nu. er bestaat al heel lang een discussie over, maar ik ga gewoon uit van mijn eigen huisarts en ziekenhuis, en daarbij heb ik uberhoudt nog nooit gehoord dat het vanaf 38,5 pas koorts is. dan is het in onze ogen hier overal hoge koorts. Het kan zijn dat de artsen die spreken over vanaf 38,5 bedoelen, dat het dan alarmerend kan zijn als het 3 dagen aanhoudt. en dat als je kindje bij wijze van 38,2 heeft 3 dagen lang dat het dan nog niet zo erg is dan dat als je boven de 38,5 komt.
Ik heb ook altijd gelezen dat het tot 38 verhoging is en daarboven koorts.
Boven de 38 kan je met je kind ook beter niet meer naar buiten gaan vlg de artsen.
MamavanRico: Mijn HA zei gisteren trouwens dat het pas boven de 39 hoge koorts is. Senne had nl. Zondagnacht 39,3 en ik heb even gebeld hoe of wat omdat ze zo moest overgeven. Toen zei hij dat…
Groetjes van Sascha en Senne
Hoi,
Volgens mij mag je wel met een kindje naar buiten wat koorts heeft. B.v met dit weer, lekker even frisse lucht halen. Even in het zonnetje kan volgens mij echt geen kwaad. ligt er natuurlijk ook aan hoe ziek het kindje verder is.
Leuk al die verschillende meningen.
Groetjes Spruit
mijn arts zegt ook dat met koorts naar buiten oke is mits je weet waar het vandaan komt en het tegelijkertijd nie thoger is dan 39. koorts heeft namelijk vanaf 39 graden geen functie meer. dan is het het kind alleen maar tot last.
dus in dat opzicht klopt het sasha, vanaf 39 is hoge koorts maar dan staat er vanaf 38,7 en hoger is hoge koorts… bij kinderen maar bij baby’s ligt die grens iets lager. had nog even in zn ziekenhuisboekje gekeken. overigens is het wel koorts vanaf 38 graden,
Iedere arts zijn wel zijn eigen lijnen daarin hebben. Maar net wat Anna82 zegt bij het ene kind is zijn temp gemiddels al lager en bij de ander hoger. Dus zal de een eerder er zieker van zijn dan de ander.
Heb ook gevraagd of ze met koorts naar buiten mogen en dat mag gewoon zolang ze maar niet in de tocht oid zitten en vooral met dit warme weer is het geen probleem. Of je kind moet hoge koorts hebben dan is het verstandiger om binnen te blijven