Vanaf welke leeftijd in een halfhoogslaper slapen

… het is een verhoogde halfhoogslaper, dus iets hoger dan een gewone zodat ze er wat makkelijker onder kunnen spelen.
Dion heeft het in de winkel gezien en vond het prachtig en hij mocht er even op klimmen van mij maar toen ik hem in dat reusachtige bed zag en hij ging er ook nog eens op staan dacht ik … nog effe niet.
Nu heeft hij een peuterbedje.
Ik kan ook eerst een tijdje het bed neerzetten en later de poten eronder doen.
ik heb in ieder geval gezegt dat het mag als hij op school zit en dus wat ouder is.
In de winkel zieden ze vanaf 4 jaar en op google heb ik gezocht en las dat er zelfs een wetgeving voor is en er staat idd. in NL vanaf 4 jaar maar bv in Frankrijk vanaf 6 jaar.
Dion wordt pas over 8 maanden 4 hoor maar ik was er zelf ook helemaal weg van.
Het is van het kindermeubelmerk FLEXA kennen jullie dat?

Groetjes

Lilypie Third Birthday tickers

Voor onze oudste hebben we een halfhoogslaper gekocht toen hij 4,5 was volgens mij. Daarvoor had hij een peuterbed. De jongtse groeide uit zijn ledikant en moest een ander bed. Die kreeg het peuterbed van zijn broer en S. kreeg dus een ander bed. Hij wilde graag een halfhoogslaper. Dan kon hij er inderdaad onder spelen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er een beetje spijt van heb. Ik had liever een laag bed gekocht achteraf gezien. Ik vind het niet fijn om zijn bed op te maken, ik ben niet zo heel groot. We hebben door de buurvrouw een hele leuke legertent laten maken die om zijn bed hangt zodat hij een echte tent heeft, maar hij speelt er nooit onder.

Nu is de jongste 4 en wil graag ook zo’n bed als zijn broer. Ik heb al aan de oudste gevraagd of hij zijn bed niet met zijn broertje wil ruilen. Dan krijgt de jongste de halfhoogslaper en dan kopen we voor hem een laag bed, met bijvoorbeeld laden er onder. Hij staat er niet heel onwelwillend tegenover .
We hebben zo’n stalen halfhoogslaper van de Leen Bakker. Stevig, maar niet al te duur, dus niet erg als er ooit weer een ander bed moet komen.