Vanaf wanneer mag je buikspieren trainen?

De extra Max-kilootjes zijn er volgens mij bijna af…Maar wat er nu zit, is die verschrikkelijke blubberbuik die nog steeds een beetje bol staat. Als ik iets naar voren buig, zie je echt van die huidrimpeltjes, van die overtollige huid. Logisch natuurlijk, maar niet mooi. Max is vier weken nu, vanaf wanneer mag je buikspieren gaan trainen? Niet dat ik erg veel zin in heb trouwens, ik ben liever lui dan moe wat sporten/trainen betreft, maar ik wil toch graag een beetje een platte/stevige buik terug. Ik loop nog in mijn positiekleding, maar wil dit weekend graag mijn eigen kleding van zolder halen. Ik denk dat die wel past, alleen bij mijn buik misschien niet zo…Maar mag ik nu al aan de Ab Roller hangen zeg maar? Ik heb op zolder zo’n buikspierapparaat staan (zwaar onder het stof, hahaha)…mag dat?? Het is zo’n ding waar je mee op de grond moet liggen en dan moet je naar voren en naar achteren rollen…Ik dacht dat je wel de schuine buikspieren mag trainen, maar niet de rechte? Of is het andersom???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik weet alleen dat ik met 6 weken weer mocht gaan paardrijden. Met die hechtingen had ik er ook niet veel eerder behoefte aan hoor!

En als je bv geeft, mag je een tijd niet afvallen omdat er dan afvalstoffen in je melk komen, maar daar heb jij geen rekening mee te houden. Ik zou als ik jou was rustig beginnen, niks forceren en heeel rustig opbouwen. Als je twijfelt even de vk bellen, die weten dat zeker wel!

Wat een goed voornemen al zo snel!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik weet me niet beter te herinneren dan dat je bekkenbodemspieren en buikspieren in het kraambed alweer wat mag gaan trainen. Maar dan wel rustig aan.

Groetekes, Sje

Door de zwangerschap zijn je buikspieren natuurlijk uitgerekt en die moeten weer goed bij elkaar komen. Zodra dat het geval is kan je weer rustig aan beginnen met buikspieroefeningen.
Ik weet nog van dat bij de nagym van de pufclub we op ons rug moesten gaan liggen en dan bij je buikspieren voelen waar ze weer bijelkaar komen (zeg maar een beetje in het midden van je buik). Als er nog een te grote afstand tussen zit is het niet verstandig. Snap je het een beetje?
Moet zeggen dat ik het moeilijk vond om te voelen. Zou het bij de nacontrole van de vk even vragen.

Hee wat goed trouwens dat je alweer op je oude gewicht zit. Ik hoor nog weleens anders bij een 2de!

Lilypie Pregnancy tickers

quote:
Als ik iets naar voren buig, zie je echt van die huidrimpeltjes, van die overtollige huid. Logisch natuurlijk, maar niet mooi. Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Daar hoef ik zelfs nog niet voor naar voren te gaan hangen :O…

Maar mag gelijk hoor… op je kraambed al. En zeer dat dit doet!!! En bij mij lijkt het nog niet te werken ook grr…

Kilo’s ben ik bijna kwijt … (nog 3) … maar die flubbers…

Volgens mij mag je heel rustig gewoon beginnen.
En dan zo opbouwen.

Bij mijn staan mijn buikspieren nog steeds uit elkaar, en dat komt ook niet meer goed.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bij mij staan de buikspieren inderdaad altijd uit elkaar, sinds Eva. Daardoor werd ik blijkbaar ook sneller wat dikker met de tweede zwangerschap. Er zat een soort holte tussen…Ik trainde die spieren na de bevalling ook niet, had ik geen zin in! Maar omdat wij nu geen kindjes meer willen, lijkt het me raadzaam om toch IETS te doen…Ik had me ook opgegeven voor zo’n na-gym, maar die ging niet wegens te weinig inschrijvingen. Grr, had mijn bekkenbodem daar ook wel even willen trainen, want daar schort ook nog wel het een en ander aan… Ik zal het eens navragen, want het schijnt inderdaad niet goed te zijn als je TE SNEL begint. Waarom? Geen idee!

@Miniboy: Gek mens! Bij mij zie je de rimpeltjes ook wel als ik sta hoor, maar dan ga ik expres naar voren buigen en dan pak ik die prachtige love-handel eens goed vast en dan denk ik: komt dit nog goed? Hahahahahahahahahaha!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb ze maar heel kort getraint omdat ik stopte met de sportschool, maar ik moet zeggen nu na ruim 2 jaar zijn ze wel weer een stuk strakker geworden uit zichzelf zeg maar. Ze zijn in vorm geschoten weer

Groetjes,

Michèle

@Bakmama: Ik had voor deze zwangerschap ook moeite met die laatste 5 kilo`s… Grrrrrrrrrrr…

Liefs, Melanie