Vanaf wanneer groeimelk?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje van 10 maanden krijgt nu nog opvolgmelk. Vanaf wanneer geef je groeimelk? Op 't pak van friso staat vanaf 10 maanden. Is dit dan niet te vroeg?
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Jessica

Je hebt nu ook Friso standaard 3… maar volgens mij is dat allemaal marketing.
Wij hebben tot een paar weken geleden Friso 2 gebruikt en zijn nu aan het mengen met gewone halfvolle melk.

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi Jessica,
De voeding van friso is pas “vernieuwd” en toen is de 3 erbij gekomen (vanaf 10 mnd). Ik heb zelf vandaag ook de 3 gehaald omdat het op de pakken staat. Als de 3 er niet was zou ik ook de standaard 2 blijven gebruiken. Heb 3 nog niet gebruikt overigens.
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Ga alsjeblieft geen 3 gebruiken want dan moeten ze straks de gewone melk niet. Die is nl veel zoeter gemaakt dan de 1 en 2 zodat je straks ook nog de dreumesmelk en de peutermelk gaat kopen.

Hier tot een jaar de 2 gebruikt daarna halfvolle melk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ michelle: ow van alle merken zie je wel 3 staan vanaf 10 maand, dacht dat je over moest vanaf 10 maanden. Maar als dat zo is, ben ik blij dat deze topic geopend is en dan blijf ik wel lekker op de 2 tot 12 maand.

Zitten er dan geen andere voedingsstoffen ofzo door, extraatjes?

nee zitten geen andere voedingsstoffen ed in. Mijn cb adviseerde zelf om bij 2 te blijven omdat ze anders de gewone melk niet moeten.
De fabrikanten zijn niet gek

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Gek op geld jah

Het is wel een goede marketingstragie eigenlijk misbruik maken van de situatie.

Gewijzigd door - Jaantje op 03 Aug 2010 14:23:59

Leuk die CB’s want de mijne heeft me verteld dat er wèl andere voedingsstoffen inzitten (kun je ook zien als je de pakken vergelijkt vertelden ze me) en dat de 2 en 3 op elkaar aansluiten??
Maar het zal allemaal niet zo heel veel uitmaken denk ik, ik ken baby’s die met 10 maanden al gewone melk kregen dus opvolgmelk 2 of 3 zal het dan ook niet meer maken denk ik.

Ik had hier op het forum al eerder gelezen dat die 3 zo zoet zou zijn. Dus heb toen gelijk besloten dat als het zo ver is wij gewoon de 2 blijven geven tot ze een jaar is.

Heb hier ook al eens eerder een vraag over gesteld. Ik denk ook dat ze 3 echt niet perse nodig hebben. Je moet er maar eens op letten, deze bestaat ook alleen in de standaard voeding. Bij bijvoorbeeld omneo is er alleen 1 en 2 en bestaat de 3 niet eens!

mama1980

Ik heb hier heel lang geleden eens een topic over gemaakt en idd moet je gewoon lekker nr 2 blijven geven. 3 slaat helemaal nergens op en is hetzelfde als nr 2 alleen dan wat zoeter. Ze weten dat kinderen met hun 1e jaar over mogen op gewone melk. Door 3 wat zoeter te maken hopen ze dat kinderen niet graag overstappen op gewone melk. Waardoor ouders groeimelk gaan kopen, die ook helemaal niet nodig is. Gewoon nr 2 blijven gebruiken en ergens tussen de 11 en 12 maanden overstappen op gewone melk.

Groetjes,
Sandra

Vergelijk de ingredienten en voedingswaardelijst van NR2 en NR3 maar eens.
Vrijwel hetzelfde!
Dus noodzaak om over te stappen is er echt niet.

M.