Vanaf wanneer geen Box

Even een vraag,

Ik merk de laatste tijd dat Bo steeds minder graag in de box zit. Af en toe (zoals bij mijn ouders) dan vind hij het fijn, en kan hij soms de gehele ochtend in de box zitten. Helaas zijn dit nu wel uitzonderings gevallen, want thuis, begint hij dus al te huilen zodra hij er in gezet wordt. Als ik hem dan negeer, gaathij even een kwartier spelen, maar dan moet hij er echt wel uit. Anders blijft het een huilpartij. Het loont voor mijn gevoel eigenlijk niet meer om die box hier in de kamer te hebben staan. HEt is een groot ding , en hij staat momenteel op een plek waar ook een leuk speel hoekje gemaakt kan worden voor Bo. Maar ik zit ds te twijfelen, en vooral ook omdat hij nog “maar” 17 maanden is. Hoe zit dat bij ullie kinderen? Hoe oud waren ze voor dat je de box er uit deed, of zitten ze er nog in?

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Hier is hij al een half jaar we, toen Dylano 1 werd hebben wij hem opgeruimd.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Bij ons was de box eruit toen Nick 15 maanden was. Hij zat er hooguit een half uurtje in smorgens en ook ik vond dat niet meer nodig. We hebben tegelijkertijd een tafeltje met stoeltjes gekocht voor op de plek waar de box stond en een leuk speelhoekje gemaakt. Ik vond het eerst eng (verandering ) maar het is prima gegaan en het is echt zijn hoekje geworden!

Groetjes Bianca

hier zeggen we de box as zaterdag vaarwel.

Groetjes Gytha

op Joey zijn 1e verjaardag hebben wij de box weg gehaald. Joey speelde graag op een andere plek in de kamer en dat doet hij nog steeds. heeft op zijn verjaardag ook een speelkleed gehad, dus daar een mooi plekje mee gemaakt. Ik vond het op een gegeven moment ook wel een sta in de weg hoor.

Lfs

Ten eerste; Gytha gefeleciteerd met je kleine meis, als ik het goed lees is ze vandaag jarig??

Verder; ik doe de box weg als Neel ongeveer een jaar is, behalve als ze er dan nog graag in speelt. Minke was hem rond die leeftijd echt zat ( lees: huilen als ze erin ging!)

Lilypie First Birthday tickers

@ gytha en Lieke: ik zag het ook net, als je ticker juist is iig gefeliciteerd met de verjaardag van Mirte!

Mijn zoontje word binnenkort 2 jaar en onze box staat er nog steeds. Niet dat hij er nog veel in gaat. (lees: bijna nooit) Maar hij staat hier nog wel voor in noodgevallen, als ik echt niet op hem kan letten, dan is het hup en hij heeft er geen problemen mee. Of als hij stout is en niet weet van ophouden en mama eigenlijk een time out nodig heeft dan gaat hij er ook nog in, maar dan zijn het wel tranen met tuiten hoor.

Ik heb al aan het denken geweest om hem weg te doen, maar onlangs kwam er hier een technieker langs voor onze wasmachine en ik moet zeggen dat die box super handig was in zo een situatie, hij heeft er de hele tijd flink in zitten spelen, dus ik laat hem nog even staan

Liefs
Tanja

Gefeliciteerd Gytha en Lieke.

Wij hadden de box er al uit toen Noah 8maanden was.
Heel erg vroeg, maar dat ding stond gewoon in de weg, En Noah wou er toch niet meer in. Zo af en toe zit hij er nog voor 5 min. in bij mn schoonouders.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hier was de box er al uit met 10 maanden.
Seth vond het niet echt leuk erin, en speelde heel lief op de grond en zat eigenlijk niet overdreven aan dingen.
Het scheelde hier ook een hoop ruimte in de kamer!

Heb er nooit spijt van gehad dat hij eruit is gegaan!

Liefs, Anne

Wij hebben er ook geen spijt van gehad… baal er nu al van dat dat ding er straks weer staat t neemt erg veel ruimte in beslag… (onding)

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

ik heb de box nog steeds staan en dat laat ik voorlopig ook zo,
het is handig in noodgevallen. en hij vind het s’ochtends fijn om erin te spelen dus laat ik hem lekker staan, zeker nog tot hij 2 is en ik zie wel of ik m dan nog laat staan of niet.
zolang hij het fijn vind om daar in te spelen, vind ik het prima.
maar hij zit er eigenlijk vrijwel nooit in, haha maar idd voor nood is het altijd fijn

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

mirte was afgelopen dinsdag jarig moet hem nog ff veranderen.
maar leuk dat jullie eraan denken
dankjullie wel

Groetjes Gytha

Gefeliciteerd Gytha!
ik zag het niet staan sorry haha.

Hier de box weg net voordat Dani 1 jaar werd. Hij zat er bijna niet meer in en ik mis de box ook helemaal niet. Als ik boven de was ga doen, dan gaat Dani bijvoorbeeld mee. Als ik me ga aankleden ofzo dan is hij gewoon in de buurt etc.

Box werd hier al langer niet meer gebruikt, alhans niet door morgan maar sinds vorige week woensdag is ie ook uit de kamer. Moet alleen nog steeds aan pappa vragen waar die dan nu eigenlijk gebleven is…

Groetjes,

Michèle

Ik merk persoonlijk dat Rico zich in de box goed ontwikkeld in kleine dingen.
Hij kan er b.v. rustig in zitten spelen terwijl hij in de huiskamer veel rond gaat rennen en doen.
in de box kan hij b.v. rustig een puzzeltje maken, of met de ringen toren spelen.
Daar is hij rustiger dan op de grond dus vind het niet nodig hem weg te halen.
Hij is het meeste buiten de box, wat ik al zei, maar voor die kleine dingentjes is het toch fijn als hij in de ochtend even rustig wakker wordt met een puzzeltje.
s’avonds zit hij er trouwens ook soms een kwartiertje in met een puzzel of een boekje, maar ik merk dat hij daar minder behoefte aan begint te krijgen.
Sinds de laatste dagen gaat het trouwens wel iets beter om op de grond rustig te spelen.
maar meestal wil hij ons er dan de hele tijd bij betrekken
niks mis mee natuurlijk maar toch

Hier ging de box weg toen Tim 13 maanden was. Hij heeft er altijd heerlijk in gespeeld, maar hij kon zich zo lief buiten de box vermaken en ging rond die leeftijd liever de box niet meer in. Zonder problemen ging de box weg en ik heb hem nooit gemist.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

We hebben Anna tot bijna twee jaar nog in de box gehad. Op het laatst niet zoveel omdat ze erg begon te lopen. We hebben de tip gekregen om haar zolang mogelijk in e box te laten omdat het zo is dat ze dan later beter zelf kunne spelen en zich dan goed kunnen concentreren.

Nu zeg ik natuurlijk niet dat kinderen die niet lang in de box hebben gezeten niet kunnen concentreren of dat ze niet goed alleen kunnen spelen, maar we merken wel dat Anna zich goed kan concentreren. Nu al. Als ze met iets bezig is, haal je haar er niet vanaf! Of het daar nou echt mee te maken heeft weet ik natuurlijk niet zeker.

Wel vond ik het af en toe fijn om haar nog even in de box te kunnen zetten. Als ik naar boven moest ofzo. Even in de box en ik kon even naar buiten of boven de wasmand halen ofzo. Nu met Nora houden we dat er echt in. Zo lang mogelijk in de box is niemand slechter van geworden, vind ik.

Hier hetzelfde als bij Rico… maar hij gaat hier ook niet weg als meneertje 2 jaar is … want dan komt zijn broertje of zusje erin

Lilypie In verwachting Ticker

Nou we hebben als proef voor vandaag de box weg gehaald. Ik ben beneiuwd hoe het gaat, tot nu toe, vind ik het nog niet zo, omdat hij nu de hele tijd naar mij toe gaat ipv spelen, maar misschien is dat ook nog wel nieuwigheid vvan hem. We hebben de box tijdeljk in de schuur staan, dus hij is zo weer terug gezet, mocht ik vinden dat het nog niet geweldig gaat. Ben benieuwd dus!

liefs woezel