Vanaf wanneer een slaapzakje?

Vanaf wanneer gebruiken jullie een slaapzakje?
Lieke ligt er vanaf ongeveer 2 maanden in en dit bevalt erg goed.
Ik wilde de tweede eigenlijk al in de kraamperiode in een slaapzakje leggen maar dat werd afgeraden bij de telefonische intake van het kraambureau. Met als reden dat het kindje er in zou kunnen wegzakken. Volgens mij is dit grote onzin mits het slaapzakje goed past, is het volgens mij veiliger.

Wat is jullie ervaring/mening?

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Onze jongste lag vanaf net na de kraamweek in een slaapzakje. Ze trappelde elke keer haar dekentje en lakentje weg, kreeg het koud (want geboren in de winter) en begon dan te huilen. We bleven op en neer lopen om haar goed te leggen. Door haar in een slaapzakje te leggen, kon ze haar dekentje en lakentje niet meer wegtrappelen.

We hebben de kleinste slaapzakjes gekocht en de mouwsgaten zodanig dichtgestikt (die waren veel te ruim namelijk) dat ze haar armpjes niet naar binnen kon wurmen.

Groetekes, Sje

Ik ben er na 4 weken mee begonnen hij was toen 54cm ik had een maatje 60, was wel even zoeken want die schijnen er niet zoveel te zijn maar ik vond het ideaal.
Het werd mij trouwens ook afgeraden door het CB maar hij kon er echt niet in wegzakken.

Groetjes

Er zijn inderdaad kleine slaapzakjes maat 60 en die passen dan gewoon… inderdaad desnoods armsgaatjes kleiner maken en/of de onderkant een stukje dichtstikken.

Ze hebben ze bij Prenatal en de Hema sowieso.

Wij gebruiken ook van die kleine slaapzakjes voor Lenna sinds ze een maandje oud was volgens mij weet het niet meer precies. Ook vanwege onrustig slapen en dekentje weg trappelen.

Gr. Elly

Hema en prental hebben ze al vanaf maatje 50 inderdaad. Morgan is erin gegaan toen ze te veel ging bewegen en draaien en geen deken meer dulde dat wat in de winter en ze slaapt er nog steeds in.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi
misschien doe ik het helemaal fout, maar ik vond het de allerbeste oplossing.
Waarom lees ik het nergens (is het gevaarlijk, lijkt me niet)?
Sarah slaapt ook al vanaf 2 maanden in een slaapzak, en omdat ik me ook erge zorgen maakten over te grote armsgaten doe ik haar een romper korte mouwen aan,
slaapzak en DAAROVER een tshirt met lange mouwen,
kan ze nooit verstrikken in de slaapzak. En ze ligt lekker warm

Toen ik Neeltje vanmorgen uit bed haalde had ze alle dekentjes ( die ik toch echt heeeel strak had ingestopt ha ha!) weggetrappeld, dus ik leg haar vanavond ook in een slaapzakje en stop haar dan in met een dun lakentje eroverheen. Ligt ze inderdaad weer lekker warm
groetjes

Luka lag al met 2 weken in een slaapzakje omdat hij de dekentje steeds weg schopte en dan huilend wakker werd van de kou…
Ik heb de kleinste maat genomen en hij is nooit weggezakt er in, terwijl hij een onrustige slaper is. Hij is nu 9 maanden en slaapt nog steeds in een slaapzak omdat hij zo ongeveer elke nacht zijn hele bed afhaalt!
Hij voelt dan ook gewoon koud aan 's ochtends, maar hij word er niet meer wakker van.

Wij hebben Muriel in een slaapzakje gelegd toen ze van de kinderwagen naar haar eigen bedje toe ging om te slapen. Volgens mij was ze toen ongeveer 4 maanden. Geen last van dekens die weg geschopt werden maar de eerste nacht in haar bedje was ze helemaal onder de dekens vandaan geschoven. de dekens lagen netjes bij het voeteneind maar Muriel was helemaal naar het hoofd eind geschoven. Met slaapzakje nergens meer last van.